Strana 1 z 2

E60 alternátor

Napísané: Piatok, 6. Júna 2014, 23:47
od TT-SIMIK
V poslednej dobe sa dosť stretám z poruchami alternatorov a hlavne v E60 530D....Jedná sa o chyby vedšinou po naštartovaní...vyhodí prevodovku, dsc,atd......po vypnutí a znovu naštartovaní je to ok....alternator dobíja jak má, ibs to neovplivnuje....sere ma to že som dal urobit alternatory a aj po oprave sa to objavuje...proste neverim vôbec repaserom,viem že par ludí malo s tým problém,tak chcem vedieť či problém zmyzol po repase altika.....Ja som ho dal robit,ale to iste...ževraj na stolici je ok,ale proste v aute 1x za den vyhodí špičku.....do auta som dal použity a musim odsledovať či sa to za par dni bude objavovať,alebo nie......


Chyba vo všetkych E60 rovnaka v:

DDE: supply voltage,overvoltage, zapísaná chyba 17,5V čo je kritické pre RJ(vtedy idu do nejakého ochranného modu)
DCS: high voltage
EGS: detto
SIM/SGM: high voltage


Kto s vás riešil podobný problém???Vyriešilo sa repasom alebo vymenou altika???To ma len ja fakt spolu na firmy čo to nevedia fakt robit aj keď su renomované???


Díky za akékolvek postrehy.....

Re: E60 alternátor

Napísané: Sobota, 7. Júna 2014, 09:29
od PeqpeK
a regulator pri repase vymenili?

Re: E60 alternátor

Napísané: Sobota, 7. Júna 2014, 09:58
od Barracuda
ja som mal s tym problem ked som kupil auto, po repase cca tyzden ok, potom znova to iste. dal som novy a odvtedy svaty pokoj..

Re: E60 alternátor

Napísané: Sobota, 7. Júna 2014, 10:41
od starML
Moje zkušenosti s těmito napěťovými špičkami jsou podobné a Ty dobře víš, který program Ti graficky ukáže průběh napětí v palubní soustavě vozu - jen se to naučit :D . Na straně osob, které provádí kontrolu alternátoru na stolici je možná jistá nezkušenost v tom, že jsou zvyklý sledovat dodávaný proud a napětí do hodnoty 14,5 Voltu. Ale tyto nové alternátory běžně dávají napětí i 16,5 Voltu, protože to tak řídící jednotka motoru ve spojení s IBS a fičurou "BMW EfficientDynamics" vyžaduje. A občas ta hodnota vyletí výše jak popisuješ a to už je nebezpečné pro veškerou elektroniku vozu.

A teď kdy se zvýší palubní napětí:
- chyba v regulaci alternátoru, ale ten je odzkoušen na stolici a měl by být OK
- když najednou poklesne odběr v síti a alternátor je v tomto okamžiku plně nabuzen
a) vadný regulátor, který nestíhá - opět málo pravděpodobné, ale možné
b) zbytkový, tzv. "remanentní magnetismus", kdy magnetizace (nabuzení alternátoru) může být buď dočasná (trvá pouze po dobu působení vnějšího magnetického pole) nebo trvalá (trvá i po zániku budícího pole). V tom případě i po zániku budícího pole může část domén zůstat orientovaná ve směru působícího pole a magnetizovaná látka má zbytkový (remanentní) magnetismus. Více http://cs.wikipedia.org/wiki/Magnetizace . Ale dochází k tomu u starších alternátorů nebo když se do auta namontuje "podobný" alternátor s podobným výkonem z jiného vozu. Zpravidla se s tím nedá nic dělat, ale dá se s tím žít.

c) k poklesu odběru proudu ale může dojít mnohem jednodušším způsobem, když je nějaký uvolněný nebo nekvalitně vedoucí kontakt na plusové nebo mínusové straně. A tady je možností spoustu počínaje (+) pólem na altíku, na starteru, na baterii a (-) ukostření baterie. Tady jsem zpravidla našel mnoho zaoxidovaných nebo vyhřátých spojů, zkorodované ukostření nebo rozlámané vlákna v kostřícím pásku. Tím vzniká přechodový odpor, který může skokově snížit zatížení zdrojové soustavy a napětí skokově roste. Pokud by například došlo k úplnému odpojení baterie (prosím nezkoušejte), tak napětí na alternátoru vyletí hodně vysoko. Když jsme to zkoušeli u Š130L, tak napětí vyletělo na 35-40 Voltů na dobu 2-3 sekundy, než se vrátilo na 13,5. Takže nějaké špičky okolo 18 Voltů při existenci vakl-kontaktů jsou klidně možné.

d) stará nebo nevhodná baterie :
aa) stará baterka je používána, dokud úplně neklekne. Jenže její schopnost vydávat a přijímat proud je snížena vnitřním odporem starších a polorozpadlých desek. Při startu musí vydat stovky ampér pro start, kdy její napětí často klesne pod 10 Voltů a po úspěšném startu okamžitě dostane možnost přijímat proud od alternátoru. Na jejím vnitřním odporu vznikne napětí, které se přičítá a napětí v palubní síti vozidla vzroste.
bb) drahé gelové baterie jsou často nahrazovány klasickými bateriemi bez překodování zdrojové soustavy vozidla. Jenže tyto klasické baterie nejsou schopny pojmout proud, který zdrojová soustava podle údajů IBS začne dodávat a opět dochází ke zvýšení palubního napětí

Re: E60 alternátor

Napísané: Sobota, 7. Júna 2014, 11:23
od TT-SIMIK
Milanko ja som vedel ze napises,preto som ti nepisal mail,nech je to uzitocne pre viacerych.....Kedze sa venujem elektrike uz cez 15rokov,tak niektore zasady ovladam..:)))Vzdy kontrolujem pripojenie svoriek,polov,kabelaze,kostrenia motora aj baterie.Baterku vzdy tiez riesim a v tomto poslednom pripade je nova a sam som ju kodoval....Moj nazor je,ze proste tie alternatory nevedia asi robit,alebo si nejake poskodenie nevsimnu....vzdy mi menili regulator,uhliky,loziska...Co sa tyka progmamu,tak ano viem to pozriet,ale ono to robi vzdy ked auto ma klient.....:(

Re: E60 alternátor

Napísané: Sobota, 7. Júna 2014, 11:49
od PetoK
Tak sa s tym netrap, a daj tam zakaznikovi novy... zas taky drahy nie je... a bude klud. :-"

Re: E60 alternátor

Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 22:40
od airbone
Podobne veci u mna vyriesila vymena regulatora. Neskor som menil aj alternator ale kvoli inej veci a nakoniec bol problem inde.
U diesela moze problemy robit aj odidena jednotka zhavenia.

Re: E60 alternátor

Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 22:56
od TT-SIMIK
Bol to alt, dva zle zrepasovane alternatory po sebe.....sranda pred aj po repase na oboch alternatoroch chyby ako pred repasom...serem na to,že si nevedia robit poriadnu robotu.... ](*,) ](*,)

Re: E60 alternátor

Napísané: Utorok, 10. Júna 2014, 23:23
od airbone
TT-SIMIK napísal:
Bol to alt, dva zle zrepasovane alternatory po sebe.....sranda pred aj po repase na oboch alternatoroch chyby ako pred repasom...serem na to,že si nevedia robit poriadnu robotu.... ](*,) ](*,)


to budu nejaki lameri. Alternator sa meria osciloskopom a nie tym ake napatie dava....... Ale takych repaserov je vsade nadostac, aj co sa tyka starterov.....

Re: E60 alternátor

Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 07:52
od fabcinjakub
Ked uz riesite tie onicom repasy tak len poradim :thumbup:
odporucam firmu v Nitre v casti KRSKANY http://www.moto-mont.sk/

Oprava trvala jeden den dobra cena davaju aj bez papiera ale samozrejme zo zarukou nakolko si tam davaju vlastnu blombu a vsetko fici ako ma.
Mal som tam 3 rozne auta a na kazdom 100%tna robota a vsetko fici ako ma.

Re: E60 alternátor

Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 09:06
od coWon
Zdeno... v TT na prengu je taky starsi pan co opravuje uplne vsetko na altikoch... kedysik sme len jemu nosili altiky... opravoval aj X5kove altiky vodou chladene... venuje sa na dochodku len tomu...
o nom si nepocul?

Re: E60 alternátor

Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 09:33
od msakac33
coWon napísal:
opravoval aj X5kove altiky vodou chladene...


vodou chladene su X5-kove? zaujimave :mrgreen:

Re: E60 alternátor

Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 11:40
od tvaroh
TT-SIMIK napísal:
V poslednej dobe sa dosť stretám z poruchami alternatorov a hlavne v E60 530D....Jedná sa o chyby vedšinou po naštartovaní...vyhodí prevodovku, dsc,atd......po vypnutí a znovu naštartovaní je to ok....alternator dobíja jak má, ibs to neovplivnuje....sere ma to že som dal urobit alternatory a aj po oprave sa to objavuje...proste neverim vôbec repaserom,viem že par ludí malo s tým problém,tak chcem vedieť či problém zmyzol po repase altika.....Ja som ho dal robit,ale to iste...ževraj na stolici je ok,ale proste v aute 1x za den vyhodí špičku.....do auta som dal použity a musim odsledovať či sa to za par dni bude objavovať,alebo nie......


Chyba vo všetkych E60 rovnaka v:

DDE: supply voltage,overvoltage, zapísaná chyba 17,5V čo je kritické pre RJ(vtedy idu do nejakého ochranného modu)
DCS: high voltage
EGS: detto
SIM/SGM: high voltage


Kto s vás riešil podobný problém???Vyriešilo sa repasom alebo vymenou altika???To ma len ja fakt spolu na firmy čo to nevedia fakt robit aj keď su renomované???


Díky za akékolvek postrehy.....


kamarat da lrovno novy za dakych 700e a odvtedy ok

Re: E60 alternátor

Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 11:52
od PetoK
Ja odporucam 100% fachmana, najlepsi servis ZA a v sirokom okoli... http://www.elektroistenik.sk/

Neexistuje aby alt po oprave u nich nechodil... :thumbup:

Re: E60 alternátor

Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 17:16
od TT-SIMIK
Počul,pošli mi kontakt na neho do PM ak máš.....

coWon napísal:
Zdeno... v TT na prengu je taky starsi pan co opravuje uplne vsetko na altikoch... kedysik sme len jemu nosili altiky... opravoval aj X5kove altiky vodou chladene... venuje sa na dochodku len tomu...
o nom si nepocul?