[E60 525d 2006] kape motor
Napísané: Utorok, 22. Apríla 2014, 20:21
Zdravím páni a dámy.
Už piaty deň sa mordujem so svojou E60. Vo štvrtok sme šli do Ľubietovej (trasa absolvovaná snáď 1000x) a všetko bolo v poriadku, v nádrži bolo podla BC nafty na 209Km, cesta samozrejme ako na slovensku nerovná.
Cestou späť začali problémy, a to, otáčky behali od 1500 do 2000 kolísavo, auto spomaľovalo a zasa pridávalo ako bez paliva, v určitých chvíľach šlo na 1000 ot/m a rýchlosť 30Km/h.
Na povel pridaním plynu reagovalo s cca 20 až 30 sec. oneskorením, podobne aj kickdown. Pokiaľ som sa nevymotal s Ľubietovej na hlavný ťah bol to otras, keď už som bol na hlavnej ceste auto pekne držalo otáčky či už pri tempomate alebo bez neho, šlo kultivovane a ako pred tým.
Pri odbočke na Šálkovú sa ale závada zasa vrátila, a to do takého štádia že auto skapalo. Pokusy o štart vyzerali asi tak že si chvíľku auto povrčalo ale do pár sekúnd skapalo. Auto som si nechal odtiahnuť domov nakoľko AWT Bavária príma do servisu len ojedinele.
Po telefonáte do AWT a opísaní mojej situácie padlo podozrenie na palivový filter, ktorý bol boh vie kedy menený, a stručne mi popísali ako ho vymeniť. Podrobnejší postup som si našiel na YouTube a podľa neho aj postupoval.
Starý filter mal zredukovaný (menší) prietok keď som ho zaniesol známemu do servisu, natešený že bude závada práve v ňom som si jeden kúpil a založil. Opäť som volal do AWT či to treba aj odvzdušniť alebo čo, že vraj nie, že sa to odvzdušní popri štartoch, potom nech si povrčí, pomrmle a bude to fajn.
Ok, presne toto som dodržal. Auto naštartuje, ale dlho neudrží voľnobeh, pri vytočení (po štarte) na 2000 až 3000 ot/m ide cca 20 sec. potom zasa skape. Diagnostika u AWT v nedohľadne, auto mám doma, a začínam mať blbý pocit že to môže byť aj čerpadlo
Stretol sa niekto už s touto závadou ? prípadne na čo sa mám zamerať ? čo ešte skúsiť ?
Už piaty deň sa mordujem so svojou E60. Vo štvrtok sme šli do Ľubietovej (trasa absolvovaná snáď 1000x) a všetko bolo v poriadku, v nádrži bolo podla BC nafty na 209Km, cesta samozrejme ako na slovensku nerovná.
Cestou späť začali problémy, a to, otáčky behali od 1500 do 2000 kolísavo, auto spomaľovalo a zasa pridávalo ako bez paliva, v určitých chvíľach šlo na 1000 ot/m a rýchlosť 30Km/h.
Na povel pridaním plynu reagovalo s cca 20 až 30 sec. oneskorením, podobne aj kickdown. Pokiaľ som sa nevymotal s Ľubietovej na hlavný ťah bol to otras, keď už som bol na hlavnej ceste auto pekne držalo otáčky či už pri tempomate alebo bez neho, šlo kultivovane a ako pred tým.
Pri odbočke na Šálkovú sa ale závada zasa vrátila, a to do takého štádia že auto skapalo. Pokusy o štart vyzerali asi tak že si chvíľku auto povrčalo ale do pár sekúnd skapalo. Auto som si nechal odtiahnuť domov nakoľko AWT Bavária príma do servisu len ojedinele.
Po telefonáte do AWT a opísaní mojej situácie padlo podozrenie na palivový filter, ktorý bol boh vie kedy menený, a stručne mi popísali ako ho vymeniť. Podrobnejší postup som si našiel na YouTube a podľa neho aj postupoval.
Starý filter mal zredukovaný (menší) prietok keď som ho zaniesol známemu do servisu, natešený že bude závada práve v ňom som si jeden kúpil a založil. Opäť som volal do AWT či to treba aj odvzdušniť alebo čo, že vraj nie, že sa to odvzdušní popri štartoch, potom nech si povrčí, pomrmle a bude to fajn.
Ok, presne toto som dodržal. Auto naštartuje, ale dlho neudrží voľnobeh, pri vytočení (po štarte) na 2000 až 3000 ot/m ide cca 20 sec. potom zasa skape. Diagnostika u AWT v nedohľadne, auto mám doma, a začínam mať blbý pocit že to môže byť aj čerpadlo

Stretol sa niekto už s touto závadou ? prípadne na čo sa mám zamerať ? čo ešte skúsiť ?