Strana 1 z 2
Trhnutie v prevodovke
Napísané: Štvrtok, 27. Februára 2014, 16:36
od čenči
Ahojte. V poslednom čase som si všimol trhnutie v prevodovkke pri zastavovani auta napriklad na semaforoch. Ked moja 525-ka spomaluje tak pred uplnym zastavenim automat trochu trhne. Nie je to stale rovnake, raz menej, inokedy viac a niekedy nič, tak neviem. Vie niekto poradit v čom je problém.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Štvrtok, 27. Februára 2014, 16:38
od k33p
v prvom rade ju skús dať adaptovať, ak to nepomoze, tak až potom budeš mať problém.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Štvrtok, 27. Februára 2014, 19:49
od michall_31
Ahoj mne to robilo tiez pri spomalovani ked ides bez plynu a pomaly dovrzdujes tak ako keby ti nevyhodi hned rychlost ale az neskor a tak to trhne ja som ani neadaptoval prevodovku rovno som dal vymenit olej aj tu vanu od spolu a este ten menic neviem ako sa to presne vola a odvtedy to nekope
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Štvrtok, 27. Februára 2014, 21:10
od Rottwa
Asi sticky valves. Ale najprv odpvedz na zakladne otazky:
Kolko mas nabehane km ?
Kedy bol naposledy meneny olej?
Od kedy to robi ?
Robi to stale ? Za tepla ? Za studena ?
Co hovori diagnostika ?
Potom sa mozme pohnut dalej.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Štvrtok, 27. Februára 2014, 21:12
od m4x
Aj mne to robilo
Prv skus resetnut adaptacie, potom skus vymenit olej a opat reset adaptacii
Mne reset pomohol, olej coskoro vymenim ked najdem niekoho na preplach oleja a aky sakra olej potrebujem :)
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 10:21
od Majkyy
Určite tam máš starý olej. Toto robí ak máš buď málo oleja alebo je olej už starý. Vymeň komplet vaňu aj s filtrom a olejom a musí to prestať :-) ... V bawarii tvrdia že olej je doživotná náplň no je to blud, každých 60 tis. by sa mal meniť olej v prevodovke.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Sobota, 1. Marca 2014, 15:43
od čenči
Auto už má nabehane 270 tis. Predchadzajuci majitel povedal ,ze olej menil pred cca 12 tis. km , co ja viem ci je to pravda. Robi to sporadicky raz menej, inokedy viac a niekedy vobec. Skusim vymenit olej a adaptovat kym sa nieco nestane. Dufam, ze to pomoze
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Nedeľa, 2. Marca 2014, 12:32
od DesertFox
Toto občas robí aj mne. Hlavne to pozorujem pri odbočovaní kedy musím spomaliť, a predchádza tomu napr. jazda do kopca kedy auto nepreradí a drží otáčky na 2000 aj keď som už na rovinke.
Pri brzdení je to v pohode až do momentu keď otáčky klesnú na 1000 a mal by prejsť do voľnobehu čo sa nestane, a cca pri 800 otáčkach cítiť ako keby mi niečo pribrzdilo zadok, alebo ako keby som zatiahol ručnú.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Nedeľa, 2. Marca 2014, 12:59
od Rottwa
Ak tam mas uz meneny olej, nepomoze to. Budes mat upchate ventily v mechatronike. Zajtra v praci natocim videjko ako to vyzera, ked bude cas nech si to viete predstavit.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Nedeľa, 2. Marca 2014, 13:26
od čenči
Super. Rád sa na to pozriem.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 13:10
od lubomt
Nedovolil by som si tvrdit, ze nieco konkrétne je pokazene, kedže táto závada nie je štandardná. Takýmto prístupom može kupovat veci do prevodovky stále a výsledok sa dostaví možno až ked pomeni obrazne povedané pol prevodovky. Treba to najprv vyskúšať zámenou za druhé selenoidy, ked nepomoze, hladat chybu inde.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 17:50
od Rottwa
Sorry, podmienky nedovolili tak som to musel nahrat nejakou kalkulackou a aj zvuk som musel nahradit.
Na tomto videu je vidiet kovovu usadeninu na solenoidoch:
tu vidiet pridrety ventil, tocim jednou a rozoberam druhou rukou, do 24 sekundy mozte vidiet, ako sa tazko hybe kvoli mikrocasticam v jeho zarezoch, od 24 sekundy je uz vycisteny a ide lahucko az tak, ze sam vypadne.
Kecal som o tomto probleme dnes s kolegom, ktory sa zaobera konvencnymi automatmi ako mame my a on vidi problem inde:
Jedna z moznosti:
1. Nalomeny bubon, ktory pomaly ale isto odide a cez prasklinu straca olej
2. Stare a tvrde tesnenie na pieste pre zopnutie lamiel v bubne - straca po dlhom stati olej
3. Odchadzajuci hydromenic, odteka z neho olej, neostava dnu
Symptom opisal presne tak, ze ked auto dlho stoji, studene sa nastartuje a zaradi sa R, alebo D, prevodovka zaradi az po par sekundach (1- 3) a to dost razantne. Cize steceny olej tam chyba a ked po zaradeni ho ide natlakovat, musi prekonat istu vzdialenost (tych par sekund) a narazi na piest/hydromenic/bubon velkou silou.
Dalej co sa tyka opravy, pred chvilou som hovoril s mojim mechanikom, ktory v KE automaty opravuje niekolko rokov. On to nerobi tak, ze najprv nieco vymeni a potom dalej skusa a hlada co by to mohlo byt, ak chyba nie je odstranena ale snazi sa vymenit preventivne vsetko potrebne. Samozrejme casto ho zakaznik obmedzi tym, ze to nechce zaplatit a vymeni len to, co vidi ze je poskodene. To je vsak riziko, s ktorym sa aj lubomt urcite vela x stretol.
V tomto pripade by urcite isiel novy hydromenic, vycistenie mechatroniky, nove piestiky, lamely, bubon, tesnenia...ved bola by hlupost to vsetko nevymenit za nove, ked je to uz raz rozobrate.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 17:59
od m4x
Konecne niekto kto sa k tomu aj ma, a podeli sa o skusenost
Mimochodom ked sme pri oleji, aky olej mam zhanat na e60 545i? Bol by som aj za origo, ale mozno je aj lepsi olej a s lepsou cenovkou, no po pravde ani netusim aky origo tam ide :) neviete niekto?
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 18:19
od lubomt
Tvoj kolega to popisal dobre. Vravel som, ze by som netvrdil, ze len selenoidy. Ja ale nemenim casti, ktore su ako nove. Je to zbytocne a predrazuje sa to potom.
Re: Trhnutie v prevodovke
Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 18:33
od lubomt
M4K - nerob to. Su lacnejsie alternativy ako Ravenol, ale ten nevydrzi take teploty atd. Prevodovka Ta po case kopne kdesi a prides o peniaze kvoli oprave. Ale je to Tvoja vec