Strana 1 z 1

Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Piatok, 3. Januára 2014, 09:30
od cosh-boy
Zdravím Vás,
posledne dni vela citam rozne fora. Mam e60 530d 3/2004 260000km. Je to uz moja druha e60 s tymto motorom. Jazdi vinikajuce motor je tichy ma krasny zatach ziadne trasenie klepotanie. LENZE pripojil som diagnostiku a pri pozerani roznych veci som klikol aj na korekcie a tu prislo prekvapenie hodnoty na vsetkych vstrekoch su vysoke vsetky su nad 1,5 dva su 2,4. Spotrebu mam vynikajucu da sa jazdit aj za 6.2 no v priemere mam 7.3 naozaj som si nevsimol nic co by jazdou alebo statim ukazovalo na vadne vstreky. Nulove vibracie. Mam skor podozrenie ze predchadzajuci majitel tam lial naftu vhodnu skor do liaz (vyliata nafta na kufrovom koberci kanistre zajebane atd). Startovanie v zime je taktiez bezproblemove na jedno max dve otocenia. Jedine co som si vsimol, ze ak stojim a na bave je zaradeny neutral tak pri jemnom pridavani plynu auto pri cca 1200 otacok jemne zavibruje (skor to davam za vinu silentom). Fora ma trosku vyplasili skusil som tam naliat STP diesel injector alebo ako sa volal ten sajrajt tato jedina vibracia prestala auto jazdi rovnako dobre ako pred tym mozno sa mi zda trosku ze za studena nejde taky smradek z vyfuku. Chcem vymenit palivovy filter a naliat tam TEC 2000 mate s tym niekto skusenosti ? Cital som tu nieco a vycurani diery do valcu ale predpokladam ze by som najprv musel spozorovat nekludny chod aby sa stala taka tragedia akou je diera vo valci... Mal som uz vadny vstrek na passate aj golfe tam to bolo citit hned ze to nie je v poriadku, mal som bavo s 320D 110kw ziadne problemy, 530D E60 2003 ziadne problemy a pri tejto takisto ziadny problem az na cisielka na softe. Dokonca jazdi lepsie aj je kultivovanejsia nez starsia e60 nechapem... Pravdepodobne budu trysky mozno zadrbane chcel by som teda najskor vyskusat nejaky sajrajt nez dojdem k tomu ze pojdu von. Aj ked otazka je ci ich treba vyberat ked to auto jazdi naozaj bezproblemovo... keby som tie korekcie nepozrel bol by som nadalej spokojny .... :(

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Piatok, 3. Januára 2014, 10:45
od PeqpeK
dieru vo valci ti spravi mozno tak daka strelna zbran a nie cikajuci vstrek, ten vie urobit "iba" dieru do piestu

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Piatok, 3. Januára 2014, 11:35
od MateX3
kriticke hodnoty su vraj nad 3. Na mojom 0.7 az 1.3 (+/-). Niekto niekde pisal ze nad 1.0 su uz suce na vymenu. Ale neviem, nechystam sa zatial menit :) chodi v pohode, citelne lepsie po doliati zazracnej zelenej vodicky do nadrze

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Piatok, 3. Januára 2014, 11:43
od cosh-boy
Pardon DO PIESTU teda... :D kriticke do 3.0 ? hm no snad by to tak bolo... jazdim uz tyzden na zazracnej vodicke zajtra pozrem znovu korekcie dost ma to zaujima ci to malo nejaky vplyv aj na tie cisielka...

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Sobota, 4. Januára 2014, 00:19
od coWon
nic tam nelej a nechaj to tak... toto je mozno veta(nazor) viacerych z nas
ked sa raz zacnes do toho rypat.. otvoris si problem.
jazdi a nevsimaj si niecoho, co ti nerobi problem, uzivaj si jazdu a zvuk...
tankuj len "dobre" palivo a davaj tam VIF
ked budes mat zly vstrek, ten sa ozve sám!

pretoze co diagnostika, to ine korekcie :wink:
a ked uz mas 260xxx, tak pocitaj s tym, ze to nebude ako z fabriky, pretoze to uz je 6,5 krat okolo zeme :D
proste jazdi

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Sobota, 4. Januára 2014, 00:31
od TT-SIMIK
Lepsie by som to ani ja nenapisal:))))

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Sobota, 4. Januára 2014, 11:14
od cosh-boy
Diky hosi taketo nieco som chcel pocut! :) TT SIMIK mam este jeden dotaz potrebujem vymenit ventilator kurenia co by to kostovalo? Pisklavy zvuk zachvilu zapricini krvácanie z mojich usi...

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Sobota, 4. Januára 2014, 11:20
od ROKI49
coWon napísal:
nic tam nelej a nechaj to tak... toto je mozno veta(nazor) viacerych z nas
ked sa raz zacnes do toho rypat.. otvoris si problem.
jazdi a nevsimaj si niecoho, co ti nerobi problem, uzivaj si jazdu a zvuk...
tankuj len "dobre" palivo a davaj tam VIF
ked budes mat zly vstrek, ten sa ozve sám!

pretoze co diagnostika, to ine korekcie :wink:
a ked uz mas 260xxx, tak pocitaj s tym, ze to nebude ako z fabriky, pretoze to uz je 6,5 krat okolo zeme :D
proste jazdi

Moja rec, dobra nafta a VIF :thumbup:
Ked to bude curat tak si to vsimnes, obcas to posleduj pre pokoj v dusi, inak neries.

Tiez som chcel vstreky vyberat a davat cistit, ale ked clovek bude pichat do hovna, tak zacne smrdiet. Najlepsie vstreky vycistis tak, ze tomu obcas das plny kotol, bez respektu (samozrejme so zohriatym motorom) :thumbup: :thumbup:

Drzim palce....

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Sobota, 4. Januára 2014, 14:41
od alfi666
suhlas... ja som sa s tym zacal jebat a akurat som daco len dojebal... nasypal som do vstrekov a vsetkeho mozneho uz 2700eur a je to horsie nez to bolo predtym nez som sa do toho rypal... ](*,)

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Streda, 8. Januára 2014, 09:48
od Maslista
coWon napísal:
ked budes mat zly vstrek, ten sa ozve sám!


ROKI49 napísal:
Ked to bude curat tak si to vsimnes, obcas to posleduj pre pokoj v dusi, inak neries.


Jak poznám, že je vstřik už na výměnu resp. že je potřeba jej řešit.. ?

mám 530d 160kW

Někdy začátkem listopadu se mi stávalo ráno při stání cca 5 až 10 minut na volnoběh (teplota motoru cca 50 až 60°C) začal motor vibrovat .. korekce u prvního válce byla v ten moment něco málo přes +3 po zahřátí se korekce ustálila někde kolem +1.. později jsem přestal tankovat na Benzině a začal tankovat na Shell.. a od té doby se to neopakovalo.. přestal jsem to řešit.. ale musím se přiznat, že úplně klidně nespím.. :wink:

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Utorok, 14. Januára 2014, 21:29
od dimensionone
Zapojím sa aj ja mojou troškou :D . Z mojich skúsenosti mám čoraz väčší pocit, že tie korekcie, nie sú až tak dôležité. Videl som na diagnostike autá, ktoré mali cez 250 000 km a korekcie ukazovali hodnoty do 0,8, motor bežal v pohode, a aj autá, ktoré mali po výmene vstrekov a hodnoty lietali aj cez 1,0, hoci tiež motor bežal v akustickej rovine v pohode. Súhlasím tiež s názorom, že do toho netreba veľmi vŕtať, vstreky majú podľa Boschu živostnosť tak 180 000 km, keď tebe vydržali už 260 000 km, teš sa, že si ušetril euráče, ktoré by si musel inak na vstreky dať.

Ja som sa v slabej chvíľke do toho pustil - hoci mne diagnostika ukazovala korekcie do 1,5, no ja som okrem toho mal pocit, že auto až tak dobre neťahá. Dal som ich otestovať v Bosch servise na stolici a všetkých 6 bolo vyhodnotených ako chybné. Môj problém bol v tom, že nedávali toľko nafty ako mali, boli upchaté. Ja som to riešil radikálne a kúpil som všetkých 6 nových (alebo presnejšie cez oficiálny repas z fabriky Bosch - stálo to okolo 1200 EUR). Viem, že alfi666 to riešil repasom od nejakej firmy z Nemecka, čo vychádzalo na nejakých 150 EUR/kus. Po výmene ide auto ako vymenené, spotreba išla dole (pôvodne som jazdil na automate v priemere tak medzi 7,5 - 8,5 litra, teraz pri dialnici idem v pohode aj na 6,2, teraz mi ukazuje priemer za posledných 10 000 km, 7,4 litra, pričom jazdím dosť často v Bratislave v meste. Korekcie, keď si pozriem mi od začiatku bežia do 0,8 (samozrejme, nové vstreky som nakódoval). Myslel som, že tam budú hodnoty blízke nule, no nie je tomu tak.

Podľa mňa nemá veľmi význam vymieňať vstreky po jednom, lebo to sa budeš trápiť dlhý čas a pomaly začne odchádzať jeden po druhom. Keď ti auto ide a nevieš, či si ho budeš chcieť podržať dlhšie, tak do toto zatiaľ neinvestuj. Vstreky sú asi najväčšia jednorázová položka, no netreba zabúdať, že sa jedná o spotrebný materiál, ktorý nevydrží počas celej životnosti auta (ak teda nemyslíme nemeckú živostnosť do 200 000 km :lol:). Je normálne, že ich treba po čase vymeniť. Keď si predstavíš s akým tlakom a presnosťou objemu nafty sa tam pracuje, je mi celkom záhadou, že vydrží v takej kondicii tak dlho...

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Utorok, 14. Januára 2014, 21:45
od PeqpeK
dimensionone, ked uz si takto pekne predostrel... co v aute vlastne nie je spotrebny material? blok motora? hlava? piesty? elektronika, kasna, kardan, diferak?

ja len tak som sa nad tym zamyslel :)

kazi sa vsetko, ulozenie naprav, tlmice, struny, zaves motora a prevodovky, riadenie, dokonca aj svetla(predne teda) a mohli by sme pokracovat dalej beznymi vecami ako su sklo, stierace, gumicky, brzdy, turbo, kadeake tesnenia,atd...a niekde na konci teda aj vstreky?

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Utorok, 14. Januára 2014, 22:45
od lubomt
Netreba sa do toho zbytocne vrtat, pokial to jazdi bez problemov a treba energiu vlozit radsej inde, nevyhladavat svojpomocne vygenerovane chyby. Bud rad, ze to pekne jazdi

Re: Divne korekcie ale bezproblemovy chod

Napísané: Streda, 15. Januára 2014, 10:43
od alfi666
dimensionone napísal:
Viem, že alfi666 to riešil repasom od nejakej firmy z Nemecka, čo vychádzalo na nejakých 150 EUR/kus. Po výmene ide auto ako vymenené, spotreba išla dole (pôvodne som jazdil na automate v priemere tak medzi 7,5 - 8,5 litra, teraz pri dialnici idem v pohode aj na 6,2, teraz mi ukazuje priemer za posledných 10 000 km, 7,4 litra, pričom jazdím dosť často v Bratislave v meste. Korekcie, keď si pozriem mi od začiatku bežia do 0,8 (samozrejme, nové vstreky som nakódoval). Myslel som, že tam budú hodnoty blízke nule, no nie je tomu tak.


Este dodam, ze vstreky mi teraz druhy servisak menil uz druhy krat... 3xvymena v Bosch a 3xrepas... cize spolu mam uz len v strekoch 2500 eur :(... to auto ma ubija a som si isty, ze je to moje posledne BMW...