gabikh napísal:Dojebe ich... to je moj nazor, auto ma nizsie cize aj tlmice su permanentne viac stlacene na kratkych pruzinach a je nane vacsi tlak, pri pruzeni saviac ako u seriovych pruzin nestlacia, ale pri beznej jazde, stati atd su pod vyssou zatazou na aku stavane. Ked menit pruzenie tak podla mna komplet lebo to do buducna len preplati. A k poznamke naco je mu 4x4 ked to dal dole? taku stupudnu otazku moze polozit len ten kto neuvazuje.... 4x4 (a uz vobec nie u e60 a podobnych aut:-D ) nieje na jazdenie po poli
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
ale je to hlavne o inch jazdnych vlastbostiach auta za roznych poveternostnych podmienok atd....4x4 v patrole a 4x4 v bmw je urcene na diametralne odlisne pouzitie

Niečo takéto som očakával, nech vidí aj alfi

Jasné, však k tomu som sa radšej ani nevyjadril, otázka typu "Načo ti je BMW M5, keď nejazdí Le Mans?"

Takže škoda slova. Takto teoreticky sme nad tým rozmýšľali aj my, že je to také ako keby šiel na tlmiče neustále tlak, v podstate keď takto uvažujeme, tak je to naozaj tak, ale aj nieje, pretože je to iné ako mať sériové pružiny a tak mať tlmiče povedzme neustále v polovici dráhy (museli by v aute sedieť nejakí ľudia, alebo byť naložené batožinou) a keď je v strede svojej dráhy kvôli kratším pružinám, pretože v prvom prípade by musela byť hmožnosť auta samotné auto + náklad a v druhom prípade je to stále len hmožnosť samotného auta bez nákladu, čiže väčší tlak na tlmiče v podstate nejde, ide len o to, že tlmič ten istý tlak (samotného auta) znáša v inej polohe, so sér. tlmičmi a pružinami povedzme o nejaké 3cm vyššie ako s M5 pružinami. Samozrejme keď si nasadne posádka, tak pri sériových pružinách "sadá" auto z vyššej polohy, ako to s M5 pružinami, ale zas tie M5 pružiny by mali byť tvrdšie, čiže keď si sadne teraz do auta 5 ľudí, tak klesne možno z najvyššej polohy o 5cm a keď si sadne s M5 pružinami, tak povedzme len o 2,5cm, lebo sú oveľa tvrdšie, ale zas už nie z najvyššej polohy bude tlmič "sadať" o tých 2,5cm, ale povedzme z polovice svojej dráhy. Takto to vieme aj my, ide skôr o prax...počítame s tým, že tie tlmiče odídu skôr, to je jasné, i tak nemajú pol roka a raz tak či tak odídu, ale jedná sa o to, či tie M5 pružiny nespôsobia, že si pojazdíme ja neviem 5 000km a pružiny tlmiče budú KO a so sériovými pružinami by sme jazdili veselo ďalších ja neviem...40 000km :) Proste či to nespôsobí náhlu smrť tým tlmičom, to by sme radi vedeli :) Skúsim ešte na zahraničných fórach, tam skôr skúšali takéto veci ako tu u nás...