Strana 1 z 2
E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 09:45
od vladoslavo
Nazdar chlapi, mam 525D LCI a rozmyslam o odstaveni EGR.
Ma s tym niekto skusenosti? Prejde potom auto emisnou a STK? Viete doporucit niekoho, kto to vie odstavit softverovo?
Dik za info.
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 19:27
od MateX3
Mam sice pred lci, ale egr odstavene odpojenim podtlakovej hadicky, od poslednej TK/EK t.j. 11/2011. Bez problemov na EK. Nakolko egr sa otvara vraj len pri zatazeni. Na volnobehu vraj nie.
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 20:43
od alfi666
MateX3 napísal:Mam sice pred lci, ale egr odstavene odpojenim podtlakovej hadicky, od poslednej TK/EK t.j. 11/2011. Bez problemov na EK. Nakolko egr sa otvara vraj len pri zatazeni. Na volnobehu vraj nie.
Mas asi EU3... rocnik 2003, vsak?.. tam to moze fungovat len odpojenim hadicky.. na novsich uz nie
EGR sa otvara praveze v tedy, ked neni motor pod zatazou... ked je potrebny vykon, tak sa EGR uzatvara a motor nasava len cisty vzduch...
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 20:46
od vladoslavo
osobne si myslim, ze na LCI nestaci odpojit hadicku, treba to softverovo osetrit ....
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 20:51
od alfi666
Ano, musi sa to odtranit z mapy (podobne ako ciptuning)
Nejde o to, ci LCI alebo nie... ale o emisnu normu... pri EU3 to fungovalo aj obycajnym odpojenim... EU4 je uz "mudrejsie" a zisti to, ze EGR nefunguje...
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 20:57
od vladoslavo
alfi666 napísal:Ano, musi sa to odtranit z mapy (podobne ako ciptuning)
Nejde o to, ci LCI alebo nie... ale o emisnu normu... pri EU3 to fungovalo aj obycajnym odpojenim... EU4 je uz "mudrejsie" a zisti to, ze EGR nefunguje...
A auto prejde potom emiskou?
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 21:08
od MateX3
alfi666 napísal:
Mas asi EU3... rocnik 2003, vsak?.. tam to moze fungovat len odpojenim hadicky.. na novsich uz nie
EGR sa otvara praveze v tedy, ked neni motor pod zatazou... ked je potrebny vykon, tak sa EGR uzatvara a motor nasava len cisty vzduch...
Pod zatazou som myslel nie v N (na volnobeh). Otvara sa EGR aj na volnobehu?
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 22:25
od dimensionone
a prečo ho chceš odstavovať?
na výkone sa to veľmi neprejavuje, otvára sa len keď ideš ústálenou rýchlosťou, dá sa jednoducho vyčistiť, a potom frčí ďalších n-desiatok tisíc kilometrov
podľa mňa je to zbytočné vyhadzovanie peňazí s minimálnym alebo žiadnym účinkom
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 22:30
od vladoslavo
dimensionone napísal:a prečo ho chceš odstavovať?
na výkone sa to veľmi neprejavuje, otvára sa len keď ideš ústálenou rýchlosťou, dá sa jednoducho vyčistiť, a potom frčí ďalších n-desiatok tisíc kilometrov
podľa mňa je to zbytočné vyhadzovanie peňazí s minimálnym alebo žiadnym účinkom
ja sa stotoznujem s nazorom, ze cez EGR ide do motora bordel a ze to rapidne zvysuje zakarbonizovanie valcov, ventilov a sediel a aj vstrekov ... preto som nad odtavenim egr zacal uvazovat, podla mna to vykon nezvysi vobec
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 22:38
od dimensionone
s tým karbónovaním súhlasím, keďže sa EGR masovo dlho nepoužíva, je ťažké povedať, aký to má reálny vplyv na motor a jeho súčasti. Ja mám teraz 240 000 km, ročník 2004, práve som riešil trysky, po vybratí boli ako nové, nikde žiadny karbón, no odišli na nich ventily na prívode paliva... S karbónom úzko suvisí aj kvalita nafty, keď tam netankuješ naftu na nejakom družstve, bezsírnu, používaš VIF, tak by som si s tým veľkú hlavu nerobil
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Piatok, 31. Mája 2013, 22:57
od vladoslavo
dimensionone napísal:s tým karbónovaním súhlasím, keďže sa EGR masovo dlho nepoužíva, je ťažké povedať, aký to má reálny vplyv na motor a jeho súčasti. Ja mám teraz 240 000 km, ročník 2004, práve som riešil trysky, po vybratí boli ako nové, nikde žiadny karbón, no odišli na nich ventily na prívode paliva... S karbónom úzko suvisí aj kvalita nafty, keď tam netankuješ naftu na nejakom družstve, bezsírnu, používaš VIF, tak by som si s tým veľkú hlavu nerobil
Ved prave preto som zalozil toto vlakno. Ked som cistil EGR na aute co malo nabehanych 80 tis km na Slovensku na nasej nafte, tak bolo doslova zajebane, ten otvor bol na 40% prekryty sadzami, bola to alfa 156 JTD 16v.
Ked som na svojej e61 po cca 170tis km rozobral sanie tak bolo ciste, ale to auto jazdilo v Nemecku na nemeckej nafte, nemci tak vlastnych neojebavaju ako nas vsetkych vsetci :-) ... Ja davam VIFko pravidelne, ale ked si predstavim, co ide cez to EGR do sania za sajrajd, tak ma to trosku trapi :-)
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Sobota, 1. Júna 2013, 12:59
od TT-SIMIK
aky maš rok auta, viem to riešisť softowo, nie ja ale môj človek....viad do PM ked tak.....
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Sobota, 1. Júna 2013, 19:53
od Patkola1
Ja mám 170 kw E91 a tiež sa mi EGR nedá odstaviť zaslepením tej hadičky môj mechanik to skúšal
Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Sobota, 1. Júna 2013, 20:38
od MateX3
myslim ze ci lci alebo nie, potrubie do egr je rozpojene

Mozno by tam stacilo vlozit kus plechu spravneho rozmeru? (2€ mincu

)
Na vlastne riziko...

Re: E60 , E61 diesel, odstavenie EGR
Napísané: Nedeľa, 2. Júna 2013, 17:04
od coWon
MateX3 napísal:myslim ze ci lci alebo nie, potrubie do egr je rozpojene

Mozno by tam stacilo vlozit kus plechu spravneho rozmeru? (2€ mincu

)
Na vlastne riziko...

a vrtnut dieru do dvoj evráku cca 4-5mm aby nehadzalo chybu a mas pokoj