Strana 1 z 2

kopnutie pri preradeni

Napísané: Utorok, 5. Marca 2013, 20:05
od koks
zdravim pani,
na e60 530 xd 12/08, 168000km mi zacala kopat automaticka prevodovka pri preradeni z 3 na 4 prevodovy stupen. automat necha motor tocit do 2500 - 2800 otacok a az potom preradi (pri cca 55-60 km/h). kope ale az po prejazdeni 15-20 km a len z 3 na 4. ak to prepnem na manualne radenie a radim si sam, preradenie necitit. diagnostika je bez chyb. mate skusenost, repas prevodovky?

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 15:06
od Patkola1
s tým problémom som šiel na repas na E91 3.0 XD. Ono sa uzatvára z 3 do 4 hydromenič vtedy je citelne iné preraďovanie z 3 do 4 ale to tak že sa trošku akoby zdvihnú otáčky. Ale ak doslova kopne to bude chyba. Ja som mal všetko KO a diagnostika neukázala ani jednu chybu

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 15:07
od Mi_t_is
asi by somh o dojazdil a šiel na repas až ked nepôjde. ked tam pôjdeš teraz bude to stáť približne rovnako ako keby ti nešla.. Neočakávaj cenu v stovkách eur ale v tisícoch.

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 16:49
od alfi666
Skusil by som najprv vymazat adaptacie... ked to pri "manualnom" radeni nekope, tak by to nemuselo byt take tragicke ;)

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 18:02
od Patkola1
Alfi666 má pravdu tie adaptácie by tomu mohli pomôcť ale jedna vec je istá keď začne kopať už tam niečo nie je tak ako kostolný poriadok káže.

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Streda, 6. Marca 2013, 20:41
od lubomt
Kopanie u tejto prevodovky zvacsa zapricinuje mechanicky problem prevodovky. Cez praskliny unika tlak oleja. Menic je len okrajova zalezitost. Cim dlhsie sa na tomto jazdi, tym viac sa poskodzuje az v jednej chvili silnejsie "kopne" a ostane stat. Obcas to zapricini nizky vykon motora, ale to je tak pravidlo 1:50. Na toto mozete vziat jed...

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 07:55
od Mi_t_is
a jazdenie na takej ktorá je presný opak? Pri studenom aute kope na jednom stupni 1km a prestane.

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 08:15
od voMacK
ja sice viem o tom prd a pardon, ze sa vam tu do toho montujem - ale nepochopim pristup typu - budem na tom jazdit dokym to ide a serie sa to..a pockam kym sa to dojebe uplne. Sak podla mna logika hovori, ze dam to spravit co najskor kym je poskodenie co najmensie a tym minimalizujem dalsie skody a aj vydavky za opravu ne? ](*,)

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 08:54
od lubomt
Mi_t_is napísal:
a jazdenie na takej ktorá je presný opak? Pri studenom aute kope na jednom stupni 1km a prestane.

Olej bol meneny? Toto je ine

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 10:24
od Mi_t_is
Bol. U vas. Diagnodtika vypisala chybu teploty olejoveho snimaca.

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 11:53
od lubomt
Tak to potom to bude ním

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 16:38
od Patkola1
Vomack sú dva typy práce ohľadom prevodovky. Mne to LuboMT vysvetľoval tak že keď sa začne kakať je cesta aj tá že sa nájde závada a odstráni alebo vymení sa len poškodený diel. Ak si zvolíš aj napriek malej chybe repas tak ťa to bude stáť 2500 či tam je poškodené len niečo malé alebo je roztrtkaná celá. Pri repase sa menia všetky pohyblivé časti. vlastne všetko a ostáva len skelet. Alebo púzdro či obal či ako sa to volá. Oprava alebo repas. samozrejme oprava je lacnejšia nie je tak LuboMT?

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 17:07
od koks
chalapi dakujem za rady. s investiciou pocitam, predsa len uz nie je najmladsie. nerozumiem akurat tomu, preco ked prepnem na "manual" a preradim je to bez trhnutia...

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 19:03
od lubomt
Patkola1 napísal:
Vomack sú dva typy práce ohľadom prevodovky. Mne to LuboMT vysvetľoval tak že keď sa začne kakať je cesta aj tá že sa nájde závada a odstráni alebo vymení sa len poškodený diel. Ak si zvolíš aj napriek malej chybe repas tak ťa to bude stáť 2500 či tam je poškodené len niečo malé alebo je roztrtkaná celá. Pri repase sa menia všetky pohyblivé časti. vlastne všetko a ostáva len skelet. Alebo púzdro či obal či ako sa to volá. Oprava alebo repas. samozrejme oprava je lacnejšia nie je tak LuboMT?


ANO, PRESNE TAK :-)

Re: kopnutie pri preradeni

Napísané: Štvrtok, 7. Marca 2013, 19:15
od lubomt
koks napísal:
chalapi dakujem za rady. s investiciou pocitam, predsa len uz nie je najmladsie. nerozumiem akurat tomu, preco ked prepnem na "manual" a preradim je to bez trhnutia...


Vies, vysvetlujem toto kazdy druhy den a uz sa mi to velakrat nechce ani pisat. :-) Ale dobre. Prevodovka pracuje v 2 rezimoch. Pokial ma rezim zima alebo sport, tak v 3. To znamena, ked mas danu paku v polohe D, v manualnom radeni alebo Sport, tak vzdy pracuje prevodovka a motor s inymi mapami. To znamena, ze berie iny soft z riadiacej jednotky v rezime D (usporny, co najnizsie otacky), iny soft v rezime manualu ( toci do maximalnych otacok, potom preradi, v minimalnych takisto - blbuvzdorne) a Sport je motor ostrejší a prevodovka radí vo vyssich otackach kvoli tomu, ze tam je vyssi vykon ( tie su maximalne napr.pri napr. 3600 ot/min ) ,zalezi od motora, ale krutiaci moment je vyssi v nízkych otackach. A tymto sme pri jadre problemu. V D mapy RJ pracuju v urcitych pozadovanych otackach, rychlosti a krutiacom momente, vykone. Ak v prevodovke nie je prenos tohoto krut.momentu v tolerancii, dochadza k nespravnemu radeniu - trhaniu. Niekedy aj studeny motor ma nizsi vykon ako pozadovany a potom to blbne pokial sa nezohreje. V manualnom rezime neprebieha vsetko automaticky, prevodovka zaradi, ako jej nakazes