Strana 1 z 6
Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 11:00
od Doctor Devotee
Nazdar, potrebujem odbornu radu a nemozem najst info na nete. 525d sa vyrabala s2 6-valcami. Plnevykonny 2,5liter a priskrteny 3-liter. Je tam nejaky rozdiel v tzch 3ojlitroch medzi 525d 530d? Napr. mensie turbo, alebo nizsi tlak pc, alebo sa to da kupit a cipnut bez rozdielu oproti 530d?
Pytam sa jednak kvoli cene, jednak kvoli tej Ficovej zlodejine. Dakujem
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 11:09
od Slavino
Doctor Devotee napísal:Nazdar, potrebujem odbornu radu a nemozem najst info na nete. 525d sa vyrabala s2 6-valcami. Plnevykonny 2,5liter a priskrteny 3-liter. Je tam nejaky rozdiel v tzch 3ojlitroch medzi 525d 530d? Napr. mensie turbo, alebo nizsi tlak pc, alebo sa to da kupit a cipnut bez rozdielu oproti 530d?
Pytam sa jednak kvoli cene, jednak kvoli tej Ficovej zlodejine. Dakujem
nazdar rozdiel je len vo vstrekovacoch ako to mne povedal skuseny clovek a samozrejme v naprogramovani RJ,cize mapy to ma ine...je to jednoducho seriovo priskrteny _30d a da sa v pohode upravou RJ dostat na 245ps/505nm cize na vykon _30d... ja to mam takto v 3er a ked si pozries moj pribeh tak to tam najdes...myslim,ze rozdiel medzi 5er a 3er nie je ziadny...
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 11:12
od Doctor Devotee
Takze rozdiel tam je. Lebo ja to nechcem chipnut na 173 ale na 220kw. A ak to vstreky nezvladnu, asi budem pozerat 530d. Dakujem ti za rychlu reakciu.
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 12:18
od Slavino
Doctor Devotee napísal:Takze rozdiel tam je. Lebo ja to nechcem chipnut na 173 ale na 220kw. A ak to vstreky nezvladnu, asi budem pozerat 530d. Dakujem ti za rychlu reakciu.
no podla skusenosti co viem tak _25d ma hranice okolo 280/600 zhruba,bez nejakych vaznejsich uprav zbytku auta a nie len RJ...ale najdes aj s vykonom cez 300ps...tak ze volba 530d je v tvojom pripade rozumnejsia,ked ze sa bezne upravuju na tych 200 az 220 kw len upravou RJ...cize 530 jednoznacne...ak nechec menit viac ako len software RJ
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 12:19
od voMacK
chces zvysit vykon o 50% ????
aj planujes k tomu nalezite upravy [chladic, turbo] ci to len das chipnut na verimboha...
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 12:24
od LOKI
voMacK napísal:chces zvysit vykon o 50% ????
aj planujes k tomu nalezite upravy [chladic, turbo] ci to len das chipnut na verimboha...
tak ak chce aby mu to vydrzalo viac ako tyzden tak snad okrem chladica a turba aj komplet vyfuk vykuchat a zvacsit priemer
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 14:45
od Doctor Devotee
V prvom rade odstavit EGR ventil. S tym mam vynikajuce skusenosti s Mondeom. Potom bude nasledovat prevrtanie dpf a katalzyatoru. Predkatalyzator asi ostane. Neviem, ci je bmw na tom lepsie ako moja alfa, ale 156 ma malicky intercooler, tak mozno aj ten pojde vacsi. Vyfuk? Neviem ci to pomoze alebo len viac vrci.
Potom sa to da cipnut. Ale nie naverimboha. Tak nedam nacipovat ani vlastne ponozky. U alfy je to jasne- šarkan. Pre BMW nejakeho spickoveho softwaroveho ing. nepoznam. Zatial. Ale profituning asi zvladne vsetko, nie? V tom si kazdopadne necham poradit od vas, chlapci.
Mna hlavne zaujima, ci je ten motor identicky, alebo ma mensie turbo, slabsie vstreky, or palivove čerpadlo...
Kazdopadne E90 ma s E60 spolocne iba kluciky. Motor v 330d je ina generacia ako stary 530d. To je tusim N58, ten tam je este N57 z roku 2000(135, 150,160, 170, 173kw)
Ostatne od 180 kw su nove hlinikove motory.
Asi budem musiet kupit tu 530. Ale casu mam dost- asi do jula, septembra...
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 17:57
od TT-SIMIK
Ono záleží o akom modele hovoríš ak hovoríme o modele pred faceliftom tak tam je motor iny,ine vstreky,turbo,proste viac vecí....to je motor M57N,ak by sme sa bavili o facelifte,tak tam je už M57N2 a ten je identicky z M57N2 z motorom v 530D M57N2,len je škrteny vykonovo......takže zaleži čo chceš kupit.....ak chceš zvýšit výkon čipom,tak sa dá,ale len do určitého vykonu...ja sám mám 280PS na mojej sedme.......odstavením egr určite nedostaneš z auta žiaden výkon navyše...lebo egr pracuje iba v kludovom režime motora,pod výkonom je zatvorené.....
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 20:59
od pedro299
Doctor Devotee napísal:V prvom rade odstavit EGR ventil. S tym mam vynikajuce skusenosti s Mondeom. Potom bude nasledovat prevrtanie dpf a katalzyatoru. Predkatalyzator asi ostane. Neviem, ci je bmw na tom lepsie ako moja alfa, ale 156 ma malicky intercooler, tak mozno aj ten pojde vacsi. Vyfuk? Neviem ci to pomoze alebo len viac vrci.
Potom sa to da cipnut. Ale nie naverimboha. Tak nedam nacipovat ani vlastne ponozky. U alfy je to jasne- šarkan. Pre BMW nejakeho spickoveho softwaroveho ing. nepoznam. Zatial. Ale profituning asi zvladne vsetko, nie? V tom si kazdopadne necham poradit od vas, chlapci.
Mna hlavne zaujima, ci je ten motor identicky, alebo ma mensie turbo, slabsie vstreky, or palivove čerpadlo...
Kazdopadne E90 ma s E60 spolocne iba kluciky. Motor v 330d je ina generacia ako stary 530d. To je tusim N58, ten tam je este N57 z roku 2000(135, 150,160, 170, 173kw)
Ostatne od 180 kw su nove hlinikove motory.
Asi budem musiet kupit tu 530. Ale casu mam dost- asi do jula, septembra...
Ladič všetko je ok až na to že 170 a 173kw su už tie nové hliníkové čo spomínaš.
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 22:39
od Doctor Devotee
Ladič všetko je ok až na to že 170 a 173kw su už tie nové hliníkové čo spomínaš.[/quote]
No jeden z nas sa myli. Ono by to aj mohlo byt jedno kto, keby to nebol taky rozdiel v technike. Ono sa clovek potom rozhoduje ci 3 or 5, aj ked to niekomu nedava zmysel- niesat triedy.
Ja mam informacie z auto diesel a uz je to par rokov, co som to cital. Nemam fotograficku pamat, ale zapamatal som si, ze tie motory vydrzali nie lahko zapamatatelnych 10 ale osem rokov. Takze tahruza z 98 N47, ci ako bola nahradena v 2006 a sametovy 6valec N57(?) z roku 2000 v 2008. Ale E60 bola uz na odpis, tak tam nechali ten stary osvedceny.
Som si 100%isty spravnostou toho, co som cital, ci to bolo ale spravne napisane?... Kazdopadne to logiku ma. Lebo zbrusu nova ale priserne tazka X6 a X5 mali tiez stary liatinovy motor. Pre istotu. Inak BMW ide na istotu dlhodobo co sa motorov tyka- ved taky biturbo 4-valec mali 100 rokov pred ostatnymi ale do ineho auta ako malickej 1 sa ho odvazili dat az v F10. Aj to tam vraj na zaciatku bol ten skrteny 6valec.
Trojka ho dostane az teraz.
Kazdopadne k mojej teme, ja som vykon zdvihat o 50% nechcel, nie som debil, ale pytal som sa, ci nahodou nieje identicky- ci by som ho nepodvihol zo 75% na normal 173kw a az tie cipoval na tych povedzme 220.
Kedze identicke niesu, urcite do toho(525d) nepojdem. Aj tak bude to auto brutalne pomalsie ako mam teraz.
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 22:49
od voMacK
chod do 535d, alebo 550i ked tak velmi tuzis po vykone..mas to lepsie a mozno aj lacnejsie ako chipovat a robit ine upravy vykonu
a v tych motoroch mas trochu gulas, ale uz som to tu tolkokrat pisal, ze sa mi nehce znova :)
co sa tyka zvysovania vykonu, velmi dobre info ti posyktne tento pan:
gusto-u505.htmlje priamo z MM Racing
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 23:26
od PeqpeK
525d preLCI mala 2.5liter
525d LCI ma priskrteny 3liter "identicky" s 530d, ale...ALE co som cital na zahranicnych forach pred kupou mojho, rozdiel je v hlave (mensie nasavacie otvory), samozrejme v nastaveni RJ a prevodovku ma z 520d! teda v pripade automatu...
tento automat je dimenzovany na max 460Nm, cize rataj s tym, ze ak chipnes tuto novsiu 525d, tak ti pojde automat coskoro do kytek...
co sa tyka manualu, tak tie su OK
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 23:49
od Doctor Devotee
Ak mam v motoroch gulas, rad to napravim, len posli link.
Do 535d by som siel hned, ale...zivit tych vrahov vo vlade dalsimi dvoma litrami sa mi nechce. To si radsej kupim za tie prachy 520d F-10 a budem jazdit za 5, kym nezdochne dolar. Mimo to je to automat. To mi ubera velku cast kontroly nad autom. Ked automat, tak ku uspornemu motoru a 8st, nech to ma zmysel pri plavani europou.
A na santenie po okreskach mi aj tak ostane 156.
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Štvrtok, 24. Januára 2013, 00:28
od nano01
Takže, aby som upresnil:
525d vs 530d M57TÜ2 (M57N2) rozdiely:
1. Iné vstrekovače
2. Iné sacie potrubie
3. Iný DPF
4. Menšie rozdiely v EGR systéme.
K prevodovke:
6HP19Z ( označenie ZF ) = 6HP21 ( označenie BMW )
Vo FL modeloch bola použitá prevodovka 2. generácie. Max. krútiaci moment podľa ZF je do 450Nm. Bez ohľadu na to, je tam určite nejaká rezerva. V DE si to chalani čipujú tak do 480-530 Nm. A je to v pohode, sám to mám na 480 Nm. Nie vždy jazdíš na max. krútiaci moment, a ten čo robí čip, ak to nie je magor, určite na nízkych prevodových stupňoch krútiaci moment priškrtí na X % z maxima...
Re: Rozdiel medzi 525d E60
Napísané: Štvrtok, 24. Januára 2013, 18:21
od PSnoopy363
Doctor Devotee napísal:V prvom rade odstavit EGR ventil. S tym mam vynikajuce skusenosti s Mondeom. Potom bude nasledovat prevrtanie dpf a katalzyatoru. Predkatalyzator asi ostane. Neviem, ci je bmw na tom lepsie ako moja alfa, ale 156 ma malicky intercooler, tak mozno aj ten pojde vacsi. Vyfuk? Neviem ci to pomoze alebo len viac vrci.
Potom sa to da cipnut. Ale nie naverimboha. Tak nedam nacipovat ani vlastne ponozky. U alfy je to jasne- šarkan. Pre BMW nejakeho spickoveho softwaroveho ing. nepoznam. Zatial. Ale profituning asi zvladne vsetko, nie? V tom si kazdopadne necham poradit od vas, chlapci.
Mna hlavne zaujima, ci je ten motor identicky, alebo ma mensie turbo, slabsie vstreky, or palivove čerpadlo...
Kazdopadne E90 ma s E60 spolocne iba kluciky. Motor v 330d je ina generacia ako stary 530d. To je tusim N58, ten tam je este N57 z roku 2000(135, 150,160, 170, 173kw)
Ostatne od 180 kw su nove hlinikove motory.
Asi budem musiet kupit tu 530. Ale casu mam dost- asi do jula, septembra...
Ja viem tak, čo som čítal jeden článok na internete, že N58 ešte ani nieje. N58 má prísť v roku 2016 - 2018, no najskôr 2016 a je to podľa všetkého označenie pre benzínový motor, ktorý nahradí terajšie trojlitre, ktoré sa montujú s twni-croll turbom, čiže napríklad v 5-kovom rade sú to 35i. Lenže v prípade N58 by sa malo znovu vrátiť k dvom kusom turbám, pričom jedno má byť s technológiou twin-scoll a jedno bude klasické turbo a výkon by mal zaplniť pole 370 - 400 koní. Čiže N58, ktorú spomínaš ešte zrejme nieje v sériovej výrobe, ešte len príde a pravdepodobne to bude aj teraz ten istý motor, len budú rozdielne poriešené turbá. :)