E60 530i - zaluzie pred chladicom sa nechcu otvorit
Napísané: Nedeľa, 11. Novembra 2012, 19:55
Ahojte,
zistil som, ze sa mi nechcu otvarat zaluzie (radiator shutter), ktore su za maskou a pred chladicom (foto zaluzii napriklad: http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/volna-tema-bmw-5-e60-e61-f10-f11-f07-gt-t60013-150.html. Problem sa objavil po tom, ako som vymenil termostat a regulator napatia. Predpokladam, ze ten regulator s tym nesuvisi, uvadzam to pre istotu, ak by tam niekto videl suvislost, ktora mna nenapada.
V threade http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60-530i-problem-s-elektronikou-v-zime-a-vlhku-vyriesene-t69152.html som riesil problem s elektrikou, ktory sa ukazal byt sposobeny regulatorom. Menil som teda regulator a rozhodol som sa, ze vymenim rovno aj termostat, kedze sa mi dlhsiu dobu zdalo, ze sa mi auto zohrieva pomalsie ako by sa malo. Postupoval som teda tak, ze som vymenil regulator, po tejto vymene som vyskusal nastartovat, aby som nemenil viac veci naraz a v pripade problemov som vedel, co ich sposobilo. Start bol bezproblemovy, chyby sposobene regulatorom zmizli. Presiel som teda k vymene termostatu. Vymena prebehla bez problemov.
Po zahriati na prevadzkovu teplotu som skontroloval, ci mi netecia chladiaca zmes, ci to tesni, atd... Vtedy som si vsimol, ze sa mi neotvaraju zaluzie (neslo s nimi prstami pohnut). Pred vymenou termostatu zaluzie fungovali, pri studenom motore boli zavrete, pri zohriatom otvorene.
Vo WDS sa pise:
WDS hovori, ze staci, aby bola splnena aspon jedna z tych podmienok. Teda magneticky zamok by sa mal deaktivovat, ak teplota vody stupne na 90 stupnov a viac. Zobrazil som si v skrytom menu teplotu a ta sa pohybuje v rozmedzi 95-99 stupnov. Splnena bola navyse aj druha podmienka, ventilator sa tocil. Zaluzie by sa mali teda otvorit, ale zamok je stale zavrety. Ak motor vypnem, rukou sa otvorit daju, nie je to teda mechanicky problem.
Nenapada ma nic logicke v com by mohol byt problem.
- senzor teploty (podla WDS je na 6 valci) je asi dobry, kedze v skrytom menu teplotu ukazuje, navyse WDS pise, ze v pripade zlyhania senzora su zaluzie otvorene vzdy
- problem s elektrickym prudom, poistkou, ... - elektrika je potrebna na zatvorenie zaluzii, nie na otvorenie, takze elektrika tade tecie
Kde moze byt problem?
Dakujem za kazdu radu.
PS: Pred vymenou regulatora sa vyskytovali vsetky mozne chyby - auto bolo ako vianocny stromcek :), mohla nejaka z nich zostat ulozena a sposobuje teraz problem? Chyby som po vymene nedal vymazat.
zistil som, ze sa mi nechcu otvarat zaluzie (radiator shutter), ktore su za maskou a pred chladicom (foto zaluzii napriklad: http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/volna-tema-bmw-5-e60-e61-f10-f11-f07-gt-t60013-150.html. Problem sa objavil po tom, ako som vymenil termostat a regulator napatia. Predpokladam, ze ten regulator s tym nesuvisi, uvadzam to pre istotu, ak by tam niekto videl suvislost, ktora mna nenapada.
V threade http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e60-530i-problem-s-elektronikou-v-zime-a-vlhku-vyriesene-t69152.html som riesil problem s elektrikou, ktory sa ukazal byt sposobeny regulatorom. Menil som teda regulator a rozhodol som sa, ze vymenim rovno aj termostat, kedze sa mi dlhsiu dobu zdalo, ze sa mi auto zohrieva pomalsie ako by sa malo. Postupoval som teda tak, ze som vymenil regulator, po tejto vymene som vyskusal nastartovat, aby som nemenil viac veci naraz a v pripade problemov som vedel, co ich sposobilo. Start bol bezproblemovy, chyby sposobene regulatorom zmizli. Presiel som teda k vymene termostatu. Vymena prebehla bez problemov.
Po zahriati na prevadzkovu teplotu som skontroloval, ci mi netecia chladiaca zmes, ci to tesni, atd... Vtedy som si vsimol, ze sa mi neotvaraju zaluzie (neslo s nimi prstami pohnut). Pred vymenou termostatu zaluzie fungovali, pri studenom motore boli zavrete, pri zohriatom otvorene.
Vo WDS sa pise:
Kód: Vybrať všetko
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine startup, the engine control module switches the solenoid switch to ground and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
Coolant temperature > 90°C
Transmission fluid temperature > 110°C
Engine oil temperature > 130°C
Power to map thermostat > 90% (only DME)
Electric fan active
WDS hovori, ze staci, aby bola splnena aspon jedna z tych podmienok. Teda magneticky zamok by sa mal deaktivovat, ak teplota vody stupne na 90 stupnov a viac. Zobrazil som si v skrytom menu teplotu a ta sa pohybuje v rozmedzi 95-99 stupnov. Splnena bola navyse aj druha podmienka, ventilator sa tocil. Zaluzie by sa mali teda otvorit, ale zamok je stale zavrety. Ak motor vypnem, rukou sa otvorit daju, nie je to teda mechanicky problem.
Nenapada ma nic logicke v com by mohol byt problem.
- senzor teploty (podla WDS je na 6 valci) je asi dobry, kedze v skrytom menu teplotu ukazuje, navyse WDS pise, ze v pripade zlyhania senzora su zaluzie otvorene vzdy
- problem s elektrickym prudom, poistkou, ... - elektrika je potrebna na zatvorenie zaluzii, nie na otvorenie, takze elektrika tade tecie
Kde moze byt problem?
Dakujem za kazdu radu.
PS: Pred vymenou regulatora sa vyskytovali vsetky mozne chyby - auto bolo ako vianocny stromcek :), mohla nejaka z nich zostat ulozena a sposobuje teraz problem? Chyby som po vymene nedal vymazat.