Strana 1 z 1

silenbloky motoru

Napísané: Štvrtok, 18. Októbra 2012, 20:37
od calibra2
ahoj kluci nevite proč a k čemu slouži propojeni silenbloku motoru diky

Re: silenbloky motoru

Napísané: Štvrtok, 18. Októbra 2012, 21:12
od Laco19
Napisem len z hlavy co si pamatam, snad ma niekto upresni. V niektorom pdf to je popisane ale musel by som hladat :wink: .
Silentbloky su riadene podtlakom elektromagnetickym ventilom, preto tie hadicky. Pri nizsich otackach su makke koli prenosu vibracii a pri vyssom zatazeni su tvrdsie - vtedy aj tak huci motor. Ked sa dobre pamatam, tak silentblok je naplneny kvapalinou a ma 2 komory ktore sa privedenim podtlaku prepoja (ak sa nemylim bez podtlaku su tvrdsie).

Re: silenbloky motoru

Napísané: Piatok, 19. Októbra 2012, 10:46
od MateX3
davnejsie som sa o to zaujimal (ked som menil silenty - zbytocne ale preventivne ).

Pozeral som WDS, tam toho vela nevysvetlili
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/FIN0702FB67003.htm

Aj ked je to diesel ktory proste vibracie ma, obcas sa mi zda ze trasie na volnobehu viac nez inokedy. Spajam si ten problem momentalne s chybovou hlaskou palivoveho filtra/heatera (4587)


Ked zacne hlupnut ten change-over ventil, malo by to potom konstantne triast s motorom na volnobehu?
Riesil niekto uz problem s tymto ventilom na ovladanie silentov?

Re: silenbloky motoru

Napísané: Piatok, 19. Októbra 2012, 16:31
od Laco19
Dost mi duni motor pri volnobehu ale v tom motore sa niekto predo mnou vrtal (skolacke chyby: nedotiahnute skrutky, ulomene plasty, atd) tak neviem ci to mam vobec zapojene. Silentbloky nie su rovnake ale neviem ci sa nedaju medzi sebou vymenit (ci ich napr. nemam prehodene). Taktiez som nieco cital o 2 silentblokoch pod prevodovkou, vraj po vymene je to OK - neviem ako vyzeraju moje.
Dunenie mi az tak nevadi a pri otackach je zvuk motora nadherny (aj ked je to diesel), tak to zatial neriesim. Len si myslim, ze v takom aute by som mal zistit ze mam motor nastartovany (na volnobehu) iba podla otackomera.
Taktiez mi klepe a huci spojka kompresora klimy ale to je uz dalsi problem.

Re: silenbloky motoru

Napísané: Piatok, 19. Októbra 2012, 16:42
od MateX3
silenty maju sklon, vraj nepojde zamenit lavy s pravym

Re: silenbloky motoru

Napísané: Piatok, 19. Októbra 2012, 16:55
od Laco19
To je dobra sprava, lebo servisman predosleho majitela by ich pri jeho sikovnosti urcite zamenil :wink: .
Mozno niekedy ked sa budem nudit skusim vytiahnut podtlak ci sa dunenie zmeni, teda ci to funguje.

Re: silenbloky motoru

Napísané: Piatok, 19. Októbra 2012, 21:12
od MateX3
pozeral som na hadicky a podtlakovy ventil pre silenty je vedla podtlakoveho ventilu na otvaranie EGR. Podtlakovy pre silenty je blizsie k starteru, nad starterom. Pre lepsiu kontrolu by to chcelo zhodit sanie. Sa mi nechce. Od ventila k silentom ide cierna hadicka s cervenym pruzkom. Neskusal som odpajat kedze pristup je blby a uz by som ju mozno nenavliekol. Ale kuurna 4 podtlakove ventily ma to auto: turbo, egr, klapky sania, silenty. Je tam hlavna hadica z ktorej sa akoby napajaju 4 hadice pre tieto ventily. Klapky sania boli odobrate ale zapojenie ostalo,Hmm dufam ze to neovplyvnuje ventil silentov, nemalo by ale istota je overit alebo zaslepit aj privod vzduchu do ventila klapiek.

Re: silenbloky motoru

Napísané: Sobota, 25. Októbra 2014, 18:05
od Laco19
Na obrazkoch su moje silentbloky, lavy a pravy. Lavy vyzera ako splasnuty, nie? Akoby bol sadnuty nadoraz. Nie je to OK, ze?

Obrázok Obrázok