Strana 1 z 1
E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Streda, 18. Júla 2012, 21:43
od coWon
Páni
neviete odkiaľ sa mi berie olej v škrtiacej klapke? E60 525d 11/2006
okrem iného mi svieti kontrolka motora increased emissions
a diagnostika vypísala chybu:
-Recirkulácia spalín (EGR) riadená snímačom hmotnosti pretekajúceho vzduchu (MAF)
-Prietok pre EGR je príliš vysoký
Spresním to aby sme sa vyhli zbytočným špekuláciám
Menil som si žhaviče a popri tom keď už som to mal dolu som si vyčistil sánie, škrtiacu klapku, EGR a olejový bodrel čo bol pod sánim a okolo sánia (to som vystriekal supermafrasolom a spláchol vodou)....
menil som hneď aj separátor (odlučovač) oleja ale nie celý, len tu časť číslo 15 viď obrázok.
Po tejto operácii, hneď ako som to zložil, vyskladal mi odvtedy svieti kontrolka motora (increased emissions)
-síce pred dvoma mesiacmi som si čistil aj DPF (spotreba mi klesla viac ako o liter a aj lepšie ťahá)
Rozmýšľam či mi EGRko neotvára ten podtlakový ventil, len neviem ako to zistiť či ho vôbec otvára a robí podtlak.
No a teraz som objavil ten ojej v škrtiacej klapke, keď som sa chcel pozrieť či mám zasratý EGR, či ho vôbec otvára...
Na záver... auto ťahá pekne lahodno, bez nejakého trhania a spotreba po 530km od vyresetovania, kombinovane 6,5l
Poraďte niečo
ďakujem
Re: OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Streda, 18. Júla 2012, 22:21
od MateX3
keď si všetko urobil správne, tipnem to na vadné turbo/maf/egr
Re: OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Streda, 18. Júla 2012, 22:32
od TT-SIMIK
trochu oleja tam bude vždy.....))))treba na diag vyskušat či egr pracuje ako má....tie emisie,to je to čistenie dpf, si si istý že bolo dokonale vyčistené???Ja hned jak mi zasvieti prvý krát tak ho vyhodí do P....a vyprogramujem....
Re: OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Štvrtok, 19. Júla 2012, 06:26
od coWon
TT-SIMIK napísal:trochu oleja tam bude vždy.....))))treba na diag vyskušat či egr pracuje ako má....tie emisie,to je to čistenie dpf, si si istý že bolo dokonale vyčistené???Ja hned jak mi zasvieti prvý krát tak ho vyhodí do P....a vyprogramujem....
nemam taku diagnostiku s ktorou vyskusam mechanicke egr iba elektricke, jedine ze by sa dal ovladat ten podtlak... a vyskusat ci nejaky podtlak vobec robí.
ty taku mas???
MAF-ko mozem vyskusat tak ze si ho objednam a ked to nepomoze tak vratim... ale co som len tak skusal a odpojil ho, tak bez zmeny, motor ani nevedel ze ho nema, ale to uz bol motor na prevadzkovej teplote...
a diagnostika mi nevyhadzuje nejaku vadu na (okolo) DPF, a viem ze to diagnostika "vie", lebo na predoslej e91 uz vyhadzovalo ze je zasraty... neviem ake by malo mat hodnoty...
to je tak... urobil som vela veci naraz a potom sa tazko zistuje co to sposobilo...

Re: OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Štvrtok, 19. Júla 2012, 06:30
od coWon
MateX3 napísal:keď si všetko urobil správne, tipnem to na vadné turbo/maf/egr
turbu nebude nic podla mna, to si slape jak má
MAF-ko vyskusam vymenit a povozit sa
egr je tiez ok, to je mechanicke a tam sa nema ani co pojebkat... mal som ho dole a cistil, vyzera ok
LENZE... co neviem je, ze aky tlak ma vyvijat ten ventil co sa otvara pre odvod vyfukovych plynov
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Pondelok, 25. Novembra 2013, 21:29
od PeqpeK
zistil si preco tam serie ten olej?
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 07:03
od coWon
to ide z turba, cez osku vrtule. ale to je uplne mormalny jav. cize som to neriesil. nech si to tecie, pretoze je to v skutocnosti minimum oleja, ktory aj tak zbĺkne. jedine zlo to robi pri zmiesavani spalin s egr-ka. vtedy sa vytvara ta kaša, ktora ucpe egr-ko. cize, sem tam skontrolovat a vybavene.
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 09:44
od PeqpeK
coWon napísal:to ide z turba, cez osku vrtule. ale to je uplne mormalny jav. cize som to neriesil. nech si to tecie, pretoze je to v skutocnosti minimum oleja, ktory aj tak zbĺkne. jedine zlo to robi pri zmiesavani spalin s egr-ka. vtedy sa vytvara ta kaša, ktora ucpe egr-ko. cize, sem tam skontrolovat a vybavene.
kontroloval si aj volu na oske turba? ja budem asi musiet moju skontrolovat, tlaky dava velmi dobre, ale ked som mal zle tesnenie na IC, tak tade islo dost oleja
a k tomu vcera som tomu daval dost na <> a nadava mi, ze mam doliat olej, po vymene tam bol tak medzi max a min a teraz je na min, 14k od vymeny, takze upodozrievam, ze cez turbo mi tam prdi trochu viac oleja
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 13:18
od TT-SIMIK
Neviem ako je to možné ale všetky 3L 170kw hore žeru olej a nie cez turbo......teda ide to cez turbo,ale cez odvetrávanie......je to koli tomu separatoru asi ktory je už bez vložky......
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 13:55
od PeqpeK
TT-SIMIK napísal:Neviem ako je to možné ale všetky 3L 170kw hore žeru olej a nie cez turbo......teda ide to cez turbo,ale cez odvetrávanie......je to koli tomu separatoru asi ktory je už bez vložky......
takze vravis, ze ziadna panika? pre pokoj duse si aj tak tu volu skontrolujem :)
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 14:53
od coWon
nemam vyssie spominany motor... ale ja som ubytok oleja na mojom este nespozoroval a preto to nejak neriesim...
a vola vrtule? to urcite bude... ale co uz... pokial nezdochne, ma to trapit nebude

lebo cim viac sa clovek bude vrtat v aute, tym horsie
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 20:55
od alfi666
Viem, ze blba otazka, ale nezabudol si zapojit podtlakovu hadicku do EGR?

Ja na to zabudam skoro vzdy ked davam naspat sanie tak preto sa pytam

EDIT: este je mozne, ze ked si to cistil nejakym sajrajtom to EGR, tak sa to mozno zalepilo/drhne ten ventil...
Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Streda, 27. Novembra 2013, 08:35
od coWon
ono vlastne tu to nie je spomenute... ale volakde som to uz pisal
pri cisteni EGR som rozleptal membranku ktora otvara ventil pre vracajuce spaliny... takze neotvaral a chovalo sa to ako tebou spominana nezapojena podtlakova hadicka, alebo nefunkcny "kompresorcek"
menil som zhavice, mal som to dole a tak som cistil a cistil..
a kedze ja som to netusil kde je problem.. tak som znova daval dole sanie (pri tom som uz vymenil rovno tesnenie) a pomenil vsetky hadicky a rovno aj ten kompresorcek (pressure converter sa to tusim vola)... nepomohlo... potom so dal novu vahu vzduchu, nepomohlo...
(vahu som vratil) zase aby ste si nemysleli ze vsetko hned menim

uz som chcel vymenit lambdu... a potom ma napadla jedna jednoducha vec... zobral som podtlakovu pistolku, napichol na EGR a zistil ze neotvara... skoro ma jeblo
a dokonca, stacilo do tej hadicky fuknut a hned bolo pocut ze vzduch kamsik uteka

kupil som druhy egr za 40€ z 2009 vybrateho motora (normalne nebol ani zajdeny od bordelu) prehodil a mam pokoj
preto hovorim, ze zbytocne sa vrtat v aute si clovek len zivot skomplikuje

Re: E60 525d - OLEJ v šrtiacej klapke
Napísané: Streda, 27. Novembra 2013, 12:28
od alfi666
jj, takze som dobre tipoval na neotvarajuce/nezatvarajuce sa EGR

coWon napísal:preto hovorim, ze zbytocne sa vrtat v aute si clovek len zivot skomplikuje

Svata pravda

.. jak sa hovori, nehas co ta nepali...