Strana 1 z 5

DPF a cierny vyfuk

Napísané: Utorok, 3. Apríla 2012, 16:11
od nano01
Caute.

Mam otazku. Mam auto s DPF. Doteraz som mal vzdy cisty vyfuk. Dnes som si ale vsimol, ze je zvnutra cierny. Cim to je?

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 19:44
od Toudwork
No to teda netuším, ale DPF by som vybral, je to úplna blbosť. POkiaľ auto ťahá a diagnostika nič neukazuje tak to nerieš.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 20:57
od nano01
Taha bez problemov. Ani ziadna chyba. Ale co je este divne v lavej "rure" skor taka jemne mastna kvapalina v pravej sucho... Ale ani olej ani voda sa nemina, zaujimave. Este technik z dunauta mi povedal, ze to mohlo byt regeneraciou a ze niekedy sa stava aj to ze to zacne plut zelenu kvapalinu... Neviem co si mam o to vsetkom mysliet...

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Štvrtok, 5. Apríla 2012, 17:46
od Toudwork
Ak diagnostika nič neukazuje a auto šlape tak by som to ani neriešil.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Štvrtok, 5. Apríla 2012, 17:56
od MateX3
Over či sa ti motor dostane na prevádzkovú teplotu.
Už keď je zasvinená koncovka a máš DPF, oneskorene sa ti možno spúšťa regenerácia.

Termostaty si kedy menil?


Teoreticky by mohlo byť spôsobené aj špatnou naftou. Neviem, hádam.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Štvrtok, 5. Apríla 2012, 18:20
od bmwbombic
Tento problém mam od začátku co vlastním auto ( přes 4 roky ) po dvou letech jsem přestal řešit diag.vše ok jak originál v BMW tak od kolegy prostě neřeš a jezdi

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Štvrtok, 5. Apríla 2012, 20:53
od nano01
Tak na termostat som myslel aj ja. A prevadzkova teplota pocas jazdy max 84-85 stupnov ak je vonku 20 a viac. Ak menej tak max tych 78-80. Takze oba termostaty objednane, bud. tyzden vymena a dam si spustit cez diag aj nutenu regeneraciu dpf... Potom uvidime. Ale malo by to byt ok.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Štvrtok, 5. Apríla 2012, 21:30
od MateX3
nano01 napísal:
Tak na termostat som myslel aj ja. A prevadzkova teplota pocas jazdy max 84-85 stupnov ak je vonku 20 a viac. Ak menej tak max tych 78-80. Takze oba termostaty objednane, bud. tyzden vymena a dam si spustit cez diag aj nutenu regeneraciu dpf... Potom uvidime. Ale malo by to byt ok.


No je to otázka krátkeho času kým sa spustí do núdzaku... Pri cca 79 zapína regeneráciu.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 07:53
od nano01
Mne bolo ale povedane, ze regeneracia sa nespusti pod 90... Co myslis tym "nudzakom"?

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 10:26
od MateX3
nano01 napísal:
Mne bolo ale povedane, ze regeneracia sa nespusti pod 90... Co myslis tym "nudzakom"?


Núdzový režim. Auto prd pôjde s upchatým DPF a bude hlásiť aby si navštívil servis.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 11:44
od nano01
No ale ked vymenim termostaty, pustia mi cez diag regeneraciu, auto uz dosiahne potrebnu teplotu a regeneracia prebehne, malo by to byt ok, nie? Mam najazdenych len 135tis a pred mesiacom bol vyfuk este cisty, takze az tak zle na tom byt nemozem, ci?

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 13:19
od MateX3
nano01 napísal:
No ale ked vymenim termostaty, pustia mi cez diag regeneraciu, auto uz dosiahne potrebnu teplotu a regeneracia prebehne, malo by to byt ok, nie? Mam najazdenych len 135tis a pred mesiacom bol vyfuk este cisty, takze az tak zle na tom byt nemozem, ci?


Pred mesiacom si robil dlhé trasy?

Vraj regenerácia sa spúšťa aj sama, vraj netreba hneď diag riešiť.
Ale keď ti prepne do núdzaku, budeš vraj musieť ísť do servisu na reset a ďalších pár EUR preč.

Môj názor:
vymeniť termostaty aby sa motor dostal na správnu teplotu, naliať bezsírnu naftu (sulfur-free) a ísť sa previesť na trasu 50-100km niekde po D1/R1 na tempomate 120km/h, neprikladať mu na plyn aby dymivosť bola nízka. Tlak a teplota vo výfuku si už s vyčistením DPF poradí.

Keď však je už DPF totálne zanesený - zničený, toto už nemusí pomôcť. Máš ešte pomerne málo km najazdených, takže mal by byť ešte ok.

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 15:25
od nano01
Dlhe trasy nerobim uz 2 mesiace...

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 18:09
od nano01
A podla teba mam zacat len u termostatu EGR alebo vymenit rovno obidva?

Re: DPF a cierny vyfuk

Napísané: Piatok, 6. Apríla 2012, 18:17
od MateX3
nano01 napísal:
A podla teba mam zacat len u termostatu EGR alebo vymenit rovno obidva?


Môj mal problém dostať sa na 75st. Po výmene EGR termostatu sa dostal na 84st. Po výmene hlavného kľud 89-93st.

Výmena EGR termostatu je jednoduchá. Určite začať s ním.