Strana 1 z 2

neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 18:20
od serb
Caute.
Mam BMW 530d XD, r.v. 2005, model 2006.
Auto je cerstvo kupene a myslim ze je nieco v neporiadku s automatickou prevodovkou. :?
Casto sa stava to, ze idem konstantnou rychlostou (napr. 105kmh) a neustale mi skacu otacky ... naprv 1300, potom 1500.. a stale dookola. vypada to, ze prevodovka neustale meni medzi dvomi prevodovymi stupnami... ako keby sa nevedela rozhodnut ktory zaradit :-k
Je to moje prve auto s automatickou prevodovkou, takze neviem ci je to chyba... no sedliacky rozum mi hovori ze nieco bude asi v neporiadku.
mate s niecim podobnym skusenosti?

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Piatok, 10. Februára 2012, 19:00
od MateX3
serb napísal:
Caute.
Mam BMW 530d XD, r.v. 2005, model 2006.
Auto je cerstvo kupene a myslim ze je nieco v neporiadku s automatickou prevodovkou. :?
Casto sa stava to, ze idem konstantnou rychlostou (napr. 105kmh) a neustale mi skacu otacky ... naprv 1300, potom 1500.. a stale dookola. vypada to, ze prevodovka neustale meni medzi dvomi prevodovymi stupnami... ako keby sa nevedela rozhodnut ktory zaradit :-k
Je to moje prve auto s automatickou prevodovkou, takze neviem ci je to chyba... no sedliacky rozum mi hovori ze nieco bude asi v neporiadku.
mate s niecim podobnym skusenosti?



"Mam BMW 530d XD, r.v. 2005, model 2006." ??? môžeš mať akurát pred FL alebo po FL.
Máš stlačený pedál? Alebo ideš na tempomate keď sa to deje?

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Sobota, 11. Februára 2012, 02:36
od serb
auto bolo vyrobene v poslednom kvartali roku 2005. je to vraj uz modelova rada 2006. FL bol od roku 2007, nie ?
deje sa to ak pri zapnutom tempomate ,aj pri drzani plynu. ale iba pri urcitej rychlosti a otackach. ako pisem..medzi tymi otackami cca. 1300-1500.

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Sobota, 11. Februára 2012, 11:05
od voMacK
modelova rada 2006 znamena predpokladam, ze ma uz kartu miesto klasickeho kluca :)
kedze v 9/2005 sa prestali do E60, 61 robit spinacie skrinky na kluce

ak ti to hadze stupne hore dole, ze prevodovka nevie, co zaradit, toto doma sam asi tazko poriesis..jedine dobry servis, co sa venuje prevodovkam...

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Sobota, 11. Februára 2012, 11:19
od MateX3
serb napísal:
auto bolo vyrobene v poslednom kvartali roku 2005. je to vraj uz modelova rada 2006. FL bol od roku 2007, nie ?
deje sa to ak pri zapnutom tempomate ,aj pri drzani plynu. ale iba pri urcitej rychlosti a otackach. ako pisem..medzi tymi otackami cca. 1300-1500.



Podobnú skúsenosť som mal s japoncom, automat 4st. klasika Overdrive. Olej bol po výmene, no naliali ho v servise málo, bola tam odmerka len v servise nevedeli že hladina sa kontroluje po naštartovaní s zohriatom stave po zaradení všetkých rýchlosti. Chýbalo cez 2 litre oleja. Menič momentu potom nedržal a otáčky tancovali, najviac bolo cítiť pri stúpaní. Pretože bola odmerka, problém bol rýchlo vyriešený doliatim ATF-III na shellke.

No tvoj prípad to môže i nemusí byť. Môže to byť aj elektrikou. Začal by som však s výmenou oleja u odborníka.

Daj potom vedieť ako si to vyriešil.

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Sobota, 11. Februára 2012, 11:34
od TT-SIMIK
Najprv diagnostika a potom k prevodovkarovi, nieje to určite ok, vyzera to na hydromenič,ten sa prejavuje, že otačky idu hode a dole v rozmedzí 200-300ot.....

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Nedeľa, 12. Februára 2012, 11:26
od serb
ano presne, namiesto klucika mam karticku.
skusim s tym teda zajst niekdena diagnostiku .. co mi povedia.

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 12:49
od jajo
Mne tiež kolíšu otáčky, ale len keď idem do prudkého kopca. Ale keď viac pridám plyn tak sa to ustáli. Ono to skôr dusí. Príde mi málo cca 1200 otáčok hore kopcom a ešte plné auto. E61 530xd automat. 2006. 195 000.
Diagnostika ok. Aj dpf nový. Olej som ešte nemenil, pretože mi to pár ľudí nedoporučilo.

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 16:11
od spawner
moze byt aj zadrbane DPF , vtedy tiez skacu otacky

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 16:21
od MateX3
jajo napísal:
Mne tiež kolíšu otáčky, ale len keď idem do prudkého kopca. Ale keď viac pridám plyn tak sa to ustáli. Ono to skôr dusí. Príde mi málo cca 1200 otáčok hore kopcom a ešte plné auto. E61 530xd automat. 2006. 195 000.
Diagnostika ok. Aj dpf nový. Olej som ešte nemenil, pretože mi to pár ľudí nedoporučilo.


Tých "pár ľudí" sa treba spýtať, či odporúčajú vymeniť celú prevodovku. 10 výmen oleja prevodovky aj s filtrom stojí toľko ako prevodovka. Keď neposlúchneš tých ľudí, môžeš ušetriť... :-)

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 16:54
od blavak1
voMacK napísal:
modelova rada 2006 znamena predpokladam, ze ma uz kartu miesto klasickeho kluca :)
kedze v 9/2005 sa prestali do E60, 61 robit spinacie skrinky na kluce


Na BMW M5 R.v 2006 mám kľúč :)

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 17:43
od voMacK
blavak1 napísal:

Na BMW M5 R.v 2006 mám kľúč :)


rok vyroby mas 2006, alebo rok uvedenia do prevadzky? :)
daj posl. 7 znakov VIN a kukneme :)
ale je samozrejme mozne, ze u M5 to prislo neskor..

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Pondelok, 13. Februára 2012, 22:15
od jajo
MateX3 napísal:

Tých "pár ľudí" sa treba spýtať, či odporúčajú vymeniť celú prevodovku. 10 výmen oleja prevodovky aj s filtrom stojí toľko ako prevodovka. Keď neposlúchneš tých ľudí, môžeš ušetriť... :-)

Napr. V Bavarii Žilina olej v prevodovke menia len na vlastne riziko. Už tu bolo písané veľa krát ako sa môžu pri výmene filtra dostať železné piliny do oleja a kedže sa ten olej nedá vymeniť celý tak to tam môže ostať. Neviem. Nechcem mudrovať.Každopádne pôjdem za niekym čo sa tomu venuje,nech to kukne. nepoznáte niekoho v okolí Žiliny?

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 23:24
od lubomt
jajo napísal:
Napr. V Bavarii Žilina olej v prevodovke menia len na vlastne riziko. Už tu bolo písané veľa krát ako sa môžu pri výmene filtra dostať železné piliny do oleja a kedže sa ten olej nedá vymeniť celý tak to tam môže ostať. Neviem. Nechcem mudrovať.Každopádne pôjdem za niekym čo sa tomu venuje,nech to kukne. nepoznáte niekoho v okolí Žiliny?

Blbosť. Nikdy sa nam to nestalo a automatov sme urobili už spústa. Stane sa to iba u neznaleho servisaka a nespravnym postupom.
K prvemu dotazu - nenapisal si, ci Ti aj pri poskakovani otačok prevodovka radi,toto treba napisat. Pri manualnom rezime by mala rychlost držat a otacky skakat. Vtedy je to menic a ten postupne odkragluje celu prevodovku.

Re: neustale menenie prevodov pri konstatnej rychlosti

Napísané: Štvrtok, 16. Februára 2012, 08:57
od voloda
mam podobny problem, ale ked tak citam prispevky, je predsa len trochu iny... mne skace horedole +/- 50 otacok, auto radi krasne plynulo, ziadne trhanie, vyhadzovanie rychlosti, ani bezhlave prehadzovanie ani skakanie 200-300ot., len take jemne kolisanie... robi to len pri ustalenej jazde, vsimol som si to ked udreli tie mrazy, ked auto prejde cca 100km tak to prestane, alebo to nieje az tak citit (mozno sa kompletne zohreje olej, aj ked mal by sa skor si myslim), robi to aj pri manualnom rezime (co zo zaciatku nerobilo)...

diagnostika ukazala len ze ma dpf priechodnost 17% (teraz uz urcite menej, v zime dostal zabrat, ale motor sa da krasne vytocit po obmedzovac, nehadze ho do nudzoveho rezimu ani nic, tak si myslim ze v tomto to nebude, ale mozem sa mylit), jednu ziarovku (co trebalo len premazat) a co som kontroloval teplotu motora (v skrytom menu) tak mam zly termostat (jeden alebo oba) ale teplota motora by na take nieco nemala mat vplyv si myslim (ale na zanasanie dpf asi hej, nie??)... este som cistil egrko pri vymene tesneni pod sanim (mozno som tam nieco dojebabral, ale daval som pozor na tu tycku alebo co to je, a diagnostika bola robena az po vymene)

auto ma nabehane 192tis. a my ho mame od 178tis. neviem ci bol v prevodovke olej meneny, ale co som tak cital servisku, tak tam nemecky panko daval auto co zapytalo a menil aj odlucovac oleja, tak si myslim ze vymena oleja v prevodovke by pre neho nemal byt problem... ako vymena je na plane, len ci nebude zbytocna a potom aj tak repas prevodvky plus dalsi olej a filter... da sa nejak zistit ci je to ten menic (co dufam ze nebude)??? alebo najprv vymenit olej a precistit dpf??? alebo len precistit dpf, a ked to neprestane tak to bude menic?? este som cital ze to mozu byt nejake lamely, moze to byt toto???