Strana 1 z 1

Charging fault, častejšie v zime

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 18:20
od MateX3
Nenašiel som tému Charging fault, pridávam.

Keď ste majiteľom (BMW E60 530d, možno aj iné) s nábehom zvyčajne nad 200 000 km, je možné, že ranný prvý štart a ubehntých 500m spôsobi vypísanie chyby Charge Fault! (chyba dobíjania alternátorom)

Niekedy nemusí vypísať chybu, ale začne vypínať spotrebiče (začne idrivom).
Niekedy môže vypísať chybu prevodovky, prípadne odstaviť posilňovač riadenia, ABS a DSC.

Čo treba spraviť ako prvé je nepanikáriť. Najskôr ste na ceste do práce v mestskej upchatej premávke.
Odstavte vozidlo na najbližšom voľnom mieste. Vypnite motor a počkajte 5 minút. Motor naštartujte a nechajte bežať 5 minút na voľnobehu.

Po tom pokračujte vo svojej ceste.
Keď Vám to už počas jazdy nezopakuje, to je dobrá situácia.

Na druhý deň ráno, pred štartom, vojdete do skrytého menu a tak ako si môžete pozrieť teplotu motora (menu 7.00), môžte si pozrieť aj napätie akumulátora (menu 9.00). Alebo si zožente voltmeter a pripojte ho (v motorovom priestore plus na kladný pól červená krytka a mínus na kostru).

Pred štartom by sa napätie malo pohybovať od 11,8 do 12,6 V. Naštartujte.
Napätie by sa do 3-10 sekúnd malo zvýšiť na 13,5 - 15 V. Keď sa tak nestalo a napätie je nižšie, čakajte na voľnobehu kým sa napätie nezvýši.

Keď sa napätie zvýši po nejakom dlhšom čase na voľnobehu, začnite jazdiť. Keď sa nezjaví žiadna chybová hláška, a problém chcete odstrániť, začnite výmenou regulátora alternátora (cca 100€ v SR). Jeho uhlíkové kontakty sú už opotrebené.

Tento príspevok je pre menej znalých, alebo tých ktorí nemajú moc čas riešiť/študovať a idú meniť celý alternátor, akumulátor, IBS atď.

Re: Charging fault, častejšie v zime

Napísané: Pondelok, 30. Januára 2012, 20:11
od jiro
Skvelá rada. Väčšina ľudí by menila alternator. Díky.

Re: Charging fault, častejšie v zime

Napísané: Pondelok, 30. Januára 2012, 23:39
od airbone
inac mne to sem tam pisalo kedysi ked som mal v riti prave IBS. Navyse zhasinal motor!
Po vymene uz nikdy ziadny charging fault ani zhasinanie motora.

Re: Charging fault, častejšie v zime

Napísané: Pondelok, 29. Apríla 2013, 19:59
od Michal NR
No mne sa dnes stalo niečo podobne, stal som na parkovisku zrazu smrad spalenej gumy, a odislo servo riadienia. Ako tak som presiel, ale stale to smrdelo teraz sa bojim stým ist, može to byt zhorený alternator?

Re: Charging fault, častejšie v zime

Napísané: Nedeľa, 5. Mája 2013, 01:09
od airbone
Michal NR napísal:
No mne sa dnes stalo niečo podobne, stal som na parkovisku zrazu smrad spalenej gumy, a odislo servo riadienia. Ako tak som presiel, ale stale to smrdelo teraz sa bojim stým ist, može to byt zhorený alternator?


najskorej ukrutena / utrhnuta remenica na kluke. Klasicka zavada 3.0d. Je v nej guma, ta sa roztrhne a potom toci naprazno a pachne spaleninou. :)

Re: Charging fault, častejšie v zime

Napísané: Pondelok, 6. Mája 2013, 21:04
od Michal NR
Bolo to ono, uz sme to vyriesili v teme trosku nizsie :) uz to fachcii... :)