M.B.W. napísal:http://www.autobazar.sk/inzerat/260249/bmw-rad-5-530d-m-sportpacket-full-n-c-91-500-eur/
to auto má všetko čo by som chcel, možno aj viac, ale čo ma odrádza je ten rozdiel ceny.
Je možné aby tá cena padla za jeden rok o 40 litrov, zvlášť u BMW?
Skôr otázkou je, koľko v skutočnosti stálo ako nové?
Pretože tí ktorí neobchodujú, rozumejú cenníkovým cenám ako koncovým. Podľa cenníka mohlo stať 91500 ale ten majiteľ kľudne mohol zaplatiť menej. Pretože je bežné pýtať zľavu, cenníky (u schopných spoločnostiach) sú nastavené VŽDY na zľavy.
"Keď musíš počítať s veľkými zľavami, musíš uvádzať vysoké ceny". (ja som obchodníkom a tiež sa spolupodieľam na cenotvorbe, zákazníka ani tak nezaujíma cena ako percentuálne zľavy - mnoho zákazníkov ide po percentách)
Pokiaľ ten Nemec bol častým zákazníkom BMW AG, alebo patril k BMW AG, kľudne za to mohol dať až o 40% menej. T.j. 54 900,- €.
F10ny sú K*RVA parádne bavory. Vlastne nič lepšie som doposiaľ v automobilovom priemysle nevidel.
Myslím, že konkrétne u tohto by si zjednal na 45 000,- €. Len použi vhodné argumenty. (história vozidla, predošlý majiteľ, výpis z poisťovne, KO, obavy z kúpy kradnutého vozidla, akú záruku dá tento predajca, žiadať možnosť odstúpenia od zmluvy v prípade určitých problémov...)
Potom je tu mnoho ďalších aspektov: presýtený trh s vozidlami, "prichádzajúca kríza", strach z budúcnosti, strata zamestnania, finančné problémy, a ďalšie.
Čiže ceny padajú rýchlo.
A ďalej keď má niekto 50 000€ na auto, radšej si kúpi nové vozidlo aj keď v slabšej výbave.
A diskutovať sa o tom dá do nekonečna.