Strana 1 z 1

Zhavice na bmw5

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 11:37
od tomivec
Caute mam BMW5 525D r.v. 2006. Chcem sa oyptat ci je nutne vymenit vsetky zhavice, ak je napr iba jeden zly. A tak isto kolko trva cca vymena.. VDaka

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 11:49
od kuto
Ja som vymienal všetky, stali cca 15 eur kus, vymena trva cca 3 hodky, treba dávať dole aj sanie. Mňe už nefungoval ani jeden. 530d,2006

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 12:40
od mareko258
kuto napísal:
Ja som vymienal všetky, stali cca 15 eur kus, vymena trva cca 3 hodky, treba dávať dole aj sanie. Mňe už nefungoval ani jeden. 530d,2006

diagnostika by ti mala ukazat ktory ako funguje a vymenit ten co nema svoj ucinok, ale pri tej cene 15euro za kus vymen vsetky a mas pokoj....

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 14:32
od klepty
ahojte, ja mam e61 2004ku a mam taky problem, ze mi zle startuje v mrazoch. motor 3d ide nepravidelne a trasie. zrejme nie na vsetky valce.
zhavice a RJ zhavenia bola udajne nedavno menena (auto mam len kratko) ale diagnostika stale vypisuje "Zhavici svicka 1. valce" Preruseni. a to na vsetkych 6 valcoch. neviete co by to mohlo byt?

diky za napady

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Nedeľa, 30. Januára 2011, 16:23
od janik-SE
vytiahny zhavic napoj ho na priamo a uvidis ci zhavi ked nie vies ze je v p... a treba ho vymenit ked ano treba hladat chybu inde

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Streda, 2. Februára 2011, 18:50
od dimensionone
Určite treba vymeniť všetky žhaviče, keď uvidíš, čo všetko je potrebné demontovať, tak to nestojí za to, aby si to o ďalšie 2-3 mesiace absolvoval znovu. Je to ako pri žiarovkách, keď odíde jedna, je veľká pravdepodobnosť, že odíde za krátky čas aj druhá.

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Streda, 2. Februára 2011, 19:17
od lionlion
Tento vikend sa chystam aj ja navymenu zhavicou, tiez to zle startuje a ked je tuhy mraz tak az na 8-krat.

Kupil som 6 kusov BOSCH, chcel som BERU ale neboli take vobec v ponuke, v obchode kde nakupujem. Co poviete na BOSCH? Dufam ze nieco vydrzia

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Nedeľa, 13. Februára 2011, 13:33
od mandák
Čauko! Je to veľká výmena vameniť žhaviče?Čo to všetko obsahuje?Už nechcem navštíviť Baváriu v Lamači.Tam mi povedali,že mi slzí zo sacieho potrubia a hneď mi ponúkli aj výmenu celého sacieho potrubia.Ja si myslím,že bude postačovať vymeniť tesnenia pod sacím potrubím a zároveň by som vymenil aj žhaviče nech mám pokoj.Keď máte skusenosti dajte vedieť.Mám E60 automat 530d r.v.2007.Díky

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Štvrtok, 17. Februára 2011, 23:03
od lionlion
Nieje to ziadna velka veda. Dohromady tam nieje nic zlozite, akurat uvidis ako sa tym zhavicom bude chciet is vonku, vela ich tu pisalo ze bezproblemov, no ja som 3 kusy utrhol, uz to vyzeralo ze pojde hlava dole, nakoniec som zacaloval za ich odvrtanie.

Tu na fore je v rubrike "navody a manualy" navod na ich vymenu, je to sice na 3er 4-valec ale je to to iste, len o 2 valce menej

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Pondelok, 22. Januára 2024, 09:30
od buy-10
Ahojte vsetci.
Troska ozivim temu. Chcel by som sa spytat, ze ci je potrebne menit pri vymene zhavicou aj rele zhavenia? Mam BMW E60 2006 530xd, a vypisuje mi 5 zhavicou v cudu, vymenil by som uz vsetky, len ci je potrebne menit aj to rele.
A po vymene zhavicou, je potrebne aj nejake kodovanie alebo proste zasah diagnostiky? Dakujem

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Pondelok, 22. Januára 2024, 13:46
od bmwrider
Zdar,...relé je doporučováno měnit,ale pokud nevykazuje závadu,osobně bych to nehrotil /pokud by jsi měnil relé,jedině OEM,náhrady nefungují korektně nebo životnost je nízká/ ,žhavičky určitě vyměň všechny,OEM BMW,popř. Beru,nutno vymazat závadu,při montáži hlavně dodržet utahovací moment,může se jít nepatrně níž,např je předepsáno 20Nm-18Nm není na škodu,rozhodně nepřetáhnout a použít na závit keramickou pastu na vstřikovače(měděná pasta NE,CU tvoří s hliníkem dielektrikum a spoj oxiduje,demontovat na mírně zahřátém motoru,montovat zastudena.

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Pondelok, 22. Januára 2024, 16:51
od ALAS
bmwrider napísal:
CU tvoří s hliníkem dielektrikum a spoj oxiduje
dielektrikum? myslis asi bateriu, keby to bolo dielektrikum tak tam nema co oxidovat.
Osobne tam davam CU pastu a nemal som s tym este problem...

Re: Zhavice na bmw5

Napísané: Pondelok, 22. Januára 2024, 19:49
od bmwrider
...blbě jsem to napsal,..galvanickou korozi mezi 2 kovy,a přes styčné plochy závitu a kužele protéká při žhavení nemalý proud,...po pravdě CU pastu jsem dřív vždy používal a nebyl problém,ale výplach mozků je mocný:-D,tak dávám keramiku,která se teď doporučuje,ale jak píšeš,rozdíl jsem nepoznal,...ve starších instrukcích jsou doporučení na CUpastu běžně,tady jde fakt o to,nepřetáhnout Nm a radši o pár nm méně než předpis,...
i když předepsaný moment je u některých spojů vyloženě kontraproduktivní ,např. u kuželového výpustného a kontrolního šroubu mechanických almar je předpis 50Nm vyloženě nesmysl ,který dělá náplně "doživotními",..tam je cca do max 25 až až.