Strana 1 z 2

e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Utorok, 21. Decembra 2010, 12:26
od Pe3k
Zdravim,

Ako zacali mrazy tam mam coraz vacsi problem nastartovat, baterka toci toci pekne no motor akoby "nemal co zapalit", len tak chrchle, sem tam akoby "chytil". Takto ho potrapim a nakoniec chyti, no stalo sa mi aj ze so uplne vystavil baterku.

- vymenene zhavice
- vymeneny palivovy filter
- zmenena cerpacia stanica

ked uz aj chyti tak s im nejak tak trha kym mu trosku nepridam. Na diagnostike som nebol. Nahodov niekto nejake napady? Podobny pripad?

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Utorok, 21. Decembra 2010, 16:27
od dimensionone
Mne toto robili žhaviče, dnes som ich bol vymieňať :) Pritom som sa dozvedel o správnom štartovaní:

Otočíš do polohy 1 - rozsieti sa žhavenie, no asi o sekundu zhasne - toto však neznamená, že žhaviče niečo urobili, im trvá tak 15 sekúnd, kým sa rozžhavia, aby mali nejaký účinok. Ak to urobíš po 2 sekundách, štartuje to akoby si žiadne žhaviče nemal.

Takže skús otočiť do polohy 1
Počkať tak 20 sekúnd
Naštartovať

Neviem, prečo to takto BMW urobilo, že sa to rozvieti len tak krátko, ja som mal predtým Vectru, tak to svietilo aj 30 sekúnd a nikdy som nemal problém naštartovať.

Tak skús

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Utorok, 21. Decembra 2010, 16:34
od TT-SIMIK
Somarina....ten žhavič je žeravy za 1sekundu...to je blud že 20sekund treba čakat....u bmw určite nie....felicia mi žhavila za 4 sekundy.....

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Utorok, 21. Decembra 2010, 16:59
od Pe3k
Skusit to mozem ale tiez si myslim ze to tym nebude...u tychto BMW pokail viem sa zhavice ani vzdy nezapinaju, ak mas teplotu vonku tak cca 5+ tak ti ich ani nezapina, aj servisak mi povedal ze aj keby som mal vsetky vypalene, tak mi to kludne moze startnut aj ka bude -10 (predpokladajuc ze vsetko je OK)

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 22. Decembra 2010, 00:16
od dimensionone
Skús, no za sekundu to asi nebude, to by tam musel byť obrovský prúd.

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 22. Decembra 2010, 08:03
od eEDOo
to je nezmysel cakat.
Nedavno co boli tie mrazy, tak ked som isiel startovat, tak mi okrem to prebliknutia zhavenia, zhavenie svietilo dlhsie (ale teraz nie som si isty v ktorej polohe to bolo, ci 2, alebo az 3)
Zhavis sa rozzeravi za sekundu ak je dobry. Vyskusaj dat jeden tak na sekundu na 12V a uvidis. Ak su uz stare a vypalene, tak sa zhavi pamalsie a ani nedosiahne dostatocnu teplostu.

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 22. Decembra 2010, 11:35
od Kesko
Hlupost s tym žhavenim bmw nepotrebuje žiadnych 20 sekund na dosiahnutie optimalnej teploty žhaviča ale k veci. Kamarat riešil ten isty problem na E60 530d. V mrazoch mu to vobec nechcelo nastartovat auto točilo točilo a horko tažko chytilo. Diagnoza všetky žhaviče boli KO a este nejake relatko žhavičov. Neviem presny nazov toho ale viem, že to stoji nove original bmw diel 130 eur. Tak to skus čeknut popripade skusim zistit presny nazov toho relatka.

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 22. Decembra 2010, 12:51
od airbone
Myslim ze kazdy tu uz trepe co kde pocul a je z toho humbug, tak si dajme veci na pravu mieru:

nie je to relatko, ale modul zhavenia, ja som ho nedavno tiez menil. Relatka zhavenia boli pri starsich typoch DDE4.0 a od DDE5.0 je vlastne modul/riadiaca jednotka zhavenia.
Oproti starym systemom DDE4.0 su novsie DDE5.0 ovladane cez PWM modulaciu a maju zhavice typu QUICK-START.

No aby sa tu netocili sprostosti ze auto zhavi, nezhavi, vtedy zhavi, vtedy nezhavi, tak maly suhrn ako to naozaj funguje (zdroj WDS):

Predzhavenie (pred startovanim)
Pri teplote chladiacej kvapaliny pod 25°C auto zhavi 0.5 sekundy. Cas zhavenia sa predlzuje s nizsiou a nizsiou teplotou chlad. kvapaliny, maximalny cas zhavenia je 2.7 sekund pri teplote chladiacej kvapaliny - 25°C.
Kontrolka zhavenia na budikoch nabehne len ak je teplota chladiacej kvapaliny nizsia ako 0°C !!!!!

Zhavenie pocas jazdy:
Pri teplotach chladiacej kvapaliny pod 30°C, prizhavuje poda teploty pre zlepsenie chodu volnobehu a vyfukovych emisii

Predzhavenie pred startom motora sa opakuje po 10 sekundach od skoncenia prveho zhavenia ak motor medzitym nebol nastartovany a kluc zostal v polohe zapalovania (2).


Ak ma niekto chybne zhavice alebo RJ zhavenia, zisti sa to na diagnostike citanim chybovej pamate DDE:
GLOW PLUG CYLINDER X - Short to Ground apd...
GLOW PLUG CONTROL UNIT - No communication via Bit Serial Data interface
U tychot aut je odidenie RJ zhavenia velmi casta zavada, nova stoji okolo 150-170eur ak sa nemylim.

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 22. Decembra 2010, 20:31
od Kesko
Airbone mas pravdu presne sa to nazyva modul žhavenia.

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 5. Januára 2011, 17:34
od Pe3k
chybna riadiaca jednotka zhavenia...zapinalo len 2 zhavice...cakam kym pride diel :-) hadam to bude koniec problemu ;-)

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 12. Januára 2011, 11:40
od AlienZV
Toto bude asi kus OT, ale musim sa "pochvalit". Moje ex E46 318D 8/2003 s 191tKM malo 3 zhavice zo 4 KO. Cez tie najvacsie mrazy som nastartoval. Sice na viac pokusov, ale na max 3 pokus vzdy nastartovalo! Doteraz som z toho paf :bmwball: Samozrejme, ze motor bol v perfektnej kondicii + nova bateria. [-o<

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 12. Januára 2011, 11:50
od ViktorDDD
k tomu času žhavenia, sice to nie je commonrail ale TDs ale keď štartujem studený motor tak po zhasnutí kontrolky žhavičov motor ešte žhaví ďalej asi 5-6sekúnd potom počuť cvaknutie relátka keď sa žhavenie vypne, a je cítiť aj rozdiel v štartovaní keď trochu počkám tak auto naskočí hneď na otočenie kľúčika a pekne drží otáčky keď štartujem hneď po zhasnutí kontroliek tak mi štartér točí asi 1-2s

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 23. Februára 2011, 15:04
od janik-SE
zhavice vymenene komplet a rano som nastartoval sice na supu ale asi 10 sekund sa motor triasol jak hovado potom sa ustali a ide jak hodinky dalsie starty uz v poho ked je motor studeny.diagnostika ukazala 1,3,5 zhavic a kontrolku zhavenia.vymazali sme chyby zhavice uz neukazal iba kontrolku zhavenia a ani na palubovke mi zhavenie nesvieti.moze to byt jednotka zhavenia?

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 23. Februára 2011, 15:15
od mareko258
janik-SE napísal:
zhavice vymenene komplet a rano som nastartoval sice na supu ale asi 10 sekund sa motor triasol jak hovado potom sa ustali a ide jak hodinky dalsie starty uz v poho ked je motor studeny.diagnostika ukazala 1,3,5 zhavic a kontrolku zhavenia.vymazali sme chyby zhavice uz neukazal iba kontrolku zhavenia a ani na palubovke mi zhavenie nesvieti.moze to byt jednotka zhavenia?

ked sa motor triasol tak ti nenaskocili vsetky valce ..... :(

Re: e60 525D problem so startovanim pri minusovych teplotach

Napísané: Streda, 23. Februára 2011, 15:19
od eEDOo
tak tak, jednotlive valce su neni dostatocne predhriate (resp. vobec) a preto nenastane vnich samovznietenie. Preto taky nepravidelny chod.

Ja to tiez poznam, robi mi to tiez. Zrejme bude naprd. to RJ zhavica, kedze vsetky zhavice su new.

Zatial som nemal cas to riesit, ale vyhybam sa tomu tym, ze zapinam predohrev webastom. Staci aby sa motor trocha zohrial a uz to nerobi.