Kolisanie otacok pri 70 - 100 kmh (e60 530dA) - VYRIESENE
Napísané: Sobota, 9. Januára 2010, 13:32
Ahojte,
mam problem s kolisanim otacok pri rychlostiach 70 - 100 kmh ked sa auto zahrieva. Po zahriati vsetko funguje OK.
Auto je BMW 530d e60 10/2004, automat 6HP26, najazdene 113 000 km.
Stretli ste sa uz niekto s takymto problemom? Skusal som uz viacero veci (vid nizsie) a neviem co s tym
Riesenie:
dal som zrepasovat menic
Detailny popis problemu:
Pri rychlostiach cca 70 - 100 kmh na 5 a 6 pevodovy stupen pri jazde vyrovnanou rychlostou zacnu lietat otacky v rozmedzi +/- 200 ot/min.
- deje sa to iba pokial auto nie je uplne zahriate. Na tento problem som dosiel az teraz v zime. V lete bolo vsetko OK
- otacky motora musia byt medzi 1200 - 1900
- je jedno ci idem na tempomat, alebo nie
- je tiez jedno ci idem v normalnom D, sportovom DS alebo manualnom M mode
- cim je auto viac zahriate, tym je kolisanie otacok mensie
- prevodovka radi hladko a plynulo. ziadny iny problem okrem tohoto nema
- motor by tiez mal byt OK. kontrolovali ho v servise
Co som zatial spravil na odstranenie problemu:
1. kontrola mnozstva oleja v prevodovke. pri prvej kontrole mi v AutoMotive povedali ze je to OK a ked to pozreli druhy krat (asi hodinu po prvej kontrole), tak tam doliali 1.5L. Nijake ulozene chybove kody nenasli a ked som sa pytal ako odstranit tento problem, tak povedali, ze treba vymenit prevodovku co mi pripada byt blbost pri aute so 113 000 km ked prevodovka radi hladko.
2. isiel som teda do Zitta Bruckneudorf nech si vypocujem aj druhy nazor. Tiez nenasli ziadne ulozene chybove kody, tak to zacali konzultovat s BMW Austria (cez PUMA Anmeldung) a dosli k tomu, ze treba updatovat softver v prevodovke. Spravili update a nepomohlo. Asi to tusili, lebo mi za ten update nic neuctovali.
3. isiel som tam teda znova. Zistili ze je zoxidovana zakladna riadiaca jednotka (Grundsteuergerät) a vodice veduce k nej. V prvom kole vymenili vodice, ze by to mohlo pomoct - nepomohlo. Teraz chcu menit tu zakladnu riadiacu jednotku (cca 1300 EUR), ale moc neverim, ze to pomoze. Da sa ta zakladna riadiaca jednotka (Grundsteuergerät) nejako otestovat ci je skutocne vadna?
4. pytal som sa aj na vymenu oleja a filtra v prevodovke ale tvrdili, ze to treba robit az pri 160 000km
Na nete som zistil ze podobny problem maju aj iny. Podla mna suvisi viac s prevodovkou 6HP26 ako so zakladnou riadiacou jednotkou.
e60 545i s podobnym problemom: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=401524
Jaguar ma pre model S-Type na podobny problem aj sevice bulletin TSB S307-14: http://www.thelurch.com/tsbs.htm
mam problem s kolisanim otacok pri rychlostiach 70 - 100 kmh ked sa auto zahrieva. Po zahriati vsetko funguje OK.
Auto je BMW 530d e60 10/2004, automat 6HP26, najazdene 113 000 km.
Stretli ste sa uz niekto s takymto problemom? Skusal som uz viacero veci (vid nizsie) a neviem co s tym

Riesenie:
dal som zrepasovat menic
Detailny popis problemu:
Pri rychlostiach cca 70 - 100 kmh na 5 a 6 pevodovy stupen pri jazde vyrovnanou rychlostou zacnu lietat otacky v rozmedzi +/- 200 ot/min.
- deje sa to iba pokial auto nie je uplne zahriate. Na tento problem som dosiel az teraz v zime. V lete bolo vsetko OK
- otacky motora musia byt medzi 1200 - 1900
- je jedno ci idem na tempomat, alebo nie
- je tiez jedno ci idem v normalnom D, sportovom DS alebo manualnom M mode
- cim je auto viac zahriate, tym je kolisanie otacok mensie
- prevodovka radi hladko a plynulo. ziadny iny problem okrem tohoto nema
- motor by tiez mal byt OK. kontrolovali ho v servise
Co som zatial spravil na odstranenie problemu:
1. kontrola mnozstva oleja v prevodovke. pri prvej kontrole mi v AutoMotive povedali ze je to OK a ked to pozreli druhy krat (asi hodinu po prvej kontrole), tak tam doliali 1.5L. Nijake ulozene chybove kody nenasli a ked som sa pytal ako odstranit tento problem, tak povedali, ze treba vymenit prevodovku co mi pripada byt blbost pri aute so 113 000 km ked prevodovka radi hladko.
2. isiel som teda do Zitta Bruckneudorf nech si vypocujem aj druhy nazor. Tiez nenasli ziadne ulozene chybove kody, tak to zacali konzultovat s BMW Austria (cez PUMA Anmeldung) a dosli k tomu, ze treba updatovat softver v prevodovke. Spravili update a nepomohlo. Asi to tusili, lebo mi za ten update nic neuctovali.
3. isiel som tam teda znova. Zistili ze je zoxidovana zakladna riadiaca jednotka (Grundsteuergerät) a vodice veduce k nej. V prvom kole vymenili vodice, ze by to mohlo pomoct - nepomohlo. Teraz chcu menit tu zakladnu riadiacu jednotku (cca 1300 EUR), ale moc neverim, ze to pomoze. Da sa ta zakladna riadiaca jednotka (Grundsteuergerät) nejako otestovat ci je skutocne vadna?
4. pytal som sa aj na vymenu oleja a filtra v prevodovke ale tvrdili, ze to treba robit az pri 160 000km
Na nete som zistil ze podobny problem maju aj iny. Podla mna suvisi viac s prevodovkou 6HP26 ako so zakladnou riadiacou jednotkou.
e60 545i s podobnym problemom: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=401524
Jaguar ma pre model S-Type na podobny problem aj sevice bulletin TSB S307-14: http://www.thelurch.com/tsbs.htm