Strana 1 z 1

Teplota nasávaného vzduchu -40

Napísané: Pondelok, 23. Júna 2025, 18:23
od Trichoptera
Ahojte.
Chcel by som sa opýtať či nemáte skúsenosti s podobným problémom. V poslednej dobe je to stále častejšie. Po odstavení motora zrazu nechce naštartovať. Ukazuje chybu motora, v diagnostike však žiadna chyba nie je. Jedinou chybnou vecou je ukazateľ teploty nasávaného vzduchu ktorý ukazuje -40. Motor si teda myslí, že je -40 a nenaštartuje. Snímač som vymenil už 2 krát. Deje sa to stále. Môžem vypojiť baterku, skušať poistky, ... Nič nepomáha, musím len počkať, čo je niekedy aj hodinu. Po tej dobe snímač znovu nabehne a auto bez problémov ide. Je to extrémne nepríjemné, na začiatku to bolo 2 krát do roka ale teraz to už je každú chvíľu a ostanem niekde vysieť hodinu.
Má niekto podobné skúsenosti? Resp. Vedel by mi poradiť, kde je chyba?
Ďakujem

Re: Teplota nasávaného vzduchu -40

Napísané: Pondelok, 23. Júna 2025, 18:59
od TT-SIMIK
Kabelaz,konektor,piny skonrolovat…

Re: Teplota nasávaného vzduchu -40

Napísané: Pondelok, 23. Júna 2025, 20:16
od xener
ked nepomoze co napisal simik, tak noviny do sania.

Re: Teplota nasávaného vzduchu -40

Napísané: Pondelok, 23. Júna 2025, 20:48
od PetoK
Trichoptera napísal:
... Ukazuje chybu motora, v diagnostike však žiadna chyba nie je....
Nemozne.

Re: Teplota nasávaného vzduchu -40

Napísané: Pondelok, 23. Júna 2025, 20:55
od xener
ujasnite si pojmy co kto rozumie pod slovom diagnostika :)
kazdopadne na toto nie je treba ziadna diagnostika, stacia zaklady fyziky a elementarna logika. teplotny senzor je NTC, cim vacsi odpor, tym mensia teplota. kedze "namera" -40 , znamena to odpor okolo 1Mohm alebo viac, ak je to najnizsia hodnota s ktorou dde pracuje , takze blby kontakt. uz len zistit v ktorom konektore alebo zalomenom/zatecenom kable. ja by som teda teplotny senzor novy nekupoval bez toho aby som zmeral jeho odpor. a uz vobec by som sa nepokusal to sam opravovat ked tomu rozumiem ako simecka politike :)