E60 520i 2004 - Automat řadí jen někdy. Jinak nouzák
Napísané: Streda, 23. Apríla 2025, 16:36
Ahoj,
už 5 měsíců řeším problém se svou převodovkou na bmw E60 520i 125kw 2004. Motor M54B22, převodovka ZF 6HP19.
Auto jsem koupil bourané s tím, že si ho dám dokupy co se karoserie týče, ale jak se později ukázalo, šlo o pojistný podvod právě kvůli převodovky, protože to bývalý majitel nechtěl řešit, ale to je řekl bych momentálně nepodstatné. Teď teda k problému.
Převodovka je jednoduše stále v nouzi. Hned když přijdu k autu a odemknu ho, tak už na mě čeká na budících červené ozubené kolečko bez toho abych vůbec vložil klíč do spínačky. Po zapnutí zapalování je samozřejmě hned i na IDRIVE s tím, že můžu řadit bez brzdy. Nouzák zůstane i po startu a je jedno jak dlouho mám auto nastartované, nebo kolikrát ho vypnu a zase nastartuju. Dokonce i když vymažu chyby přes ISTA+, tak se zase hned vrátí. Chyby v diag jsou:
005089 - EGS: Line status does not match transmission position / (P,R,N,D ale ukazuje správně i v live datech)
005087 - EGS: One-touch gearshift or M gate switch
004E87 - EGS: Solenoid valve 4 (shift lock)
V live data píše - Mechanical limp home mode - Active
Podle toho co jsem se dočetl na forech když jsem hledal konkrétně tyto chyby, tak ani jedna nikomu nezpůsobuje nouzový režim (kromě limp home samozřejmě).
Dostal jsem se až do bodu, že jsem prostě koupil použitou převodovku z pojizdného auta a vyměnil jsem si komplet mechatroniku s TCM, vymazal jsem adaptace, ale žádná změna. Jediné co, tak mi přibyla chyba 005150 (No message from the trailer module, receiver EGS, transmitter AHM), protože nová mechatronika je z auta co mělo tažné, ale taky nic co by mělo způsobit nouzák. Ostatní chyby zůstaly taky. Auto jsem teda odstavil na parkovišti, protože jsem na to už neměl nervy ani chuť.
Přibližně po třech týcnech od odstavení jsem si řekl, že zajedu zase ke garáži zkusit pár věcí co jsem četl tady na foru. Přijdu k autu, odemknu a chyba nikde. Otočím klíčem, nastartuju a chyba převodovky stále nikde. Zkusil jsem se tedy rozjet a převodovka krásně řadila. Vše šlo hladce, bez cukání, ani bych nepoznal, že řadí. Vůbec jsem nechápal jak je to možné, ale byl jsem rád, že to konečně funguje. Projel jsem to i diagnostikou a kromě 005150 tam žádná chyba nebyla. Auto takhle fungovalo asi 3 dny. Najel jsem za tu dobu přibližně 150km. Čtvrtý den jsem chtěl zase vyjet, ale vše bylo zpět při starém. Nouzák hned po odemčení auta a všechny chyby se vrátily. Ten funkční stav se stal přibližně před měsícem a od té doby se mi několikrát stalo, že to zase fungovalo, ale vždy to bylo jen na pár minut a ne 150km jako před měsícem.
Nesetkal se tady někdo s podobných chováním převodovky? Přijde mi, že to ani nebude převodovkou když mi to chybu vyhazuje ještě než vůbec zapnu zapalování, ale težko říct. Je to moje první E60 a vědět před koupí, že je problém s převodovkou, tak se toho ani nedotku... Díky
už 5 měsíců řeším problém se svou převodovkou na bmw E60 520i 125kw 2004. Motor M54B22, převodovka ZF 6HP19.
Auto jsem koupil bourané s tím, že si ho dám dokupy co se karoserie týče, ale jak se později ukázalo, šlo o pojistný podvod právě kvůli převodovky, protože to bývalý majitel nechtěl řešit, ale to je řekl bych momentálně nepodstatné. Teď teda k problému.
Převodovka je jednoduše stále v nouzi. Hned když přijdu k autu a odemknu ho, tak už na mě čeká na budících červené ozubené kolečko bez toho abych vůbec vložil klíč do spínačky. Po zapnutí zapalování je samozřejmě hned i na IDRIVE s tím, že můžu řadit bez brzdy. Nouzák zůstane i po startu a je jedno jak dlouho mám auto nastartované, nebo kolikrát ho vypnu a zase nastartuju. Dokonce i když vymažu chyby přes ISTA+, tak se zase hned vrátí. Chyby v diag jsou:
005089 - EGS: Line status does not match transmission position / (P,R,N,D ale ukazuje správně i v live datech)
005087 - EGS: One-touch gearshift or M gate switch
004E87 - EGS: Solenoid valve 4 (shift lock)
V live data píše - Mechanical limp home mode - Active
Podle toho co jsem se dočetl na forech když jsem hledal konkrétně tyto chyby, tak ani jedna nikomu nezpůsobuje nouzový režim (kromě limp home samozřejmě).
Dostal jsem se až do bodu, že jsem prostě koupil použitou převodovku z pojizdného auta a vyměnil jsem si komplet mechatroniku s TCM, vymazal jsem adaptace, ale žádná změna. Jediné co, tak mi přibyla chyba 005150 (No message from the trailer module, receiver EGS, transmitter AHM), protože nová mechatronika je z auta co mělo tažné, ale taky nic co by mělo způsobit nouzák. Ostatní chyby zůstaly taky. Auto jsem teda odstavil na parkovišti, protože jsem na to už neměl nervy ani chuť.
Přibližně po třech týcnech od odstavení jsem si řekl, že zajedu zase ke garáži zkusit pár věcí co jsem četl tady na foru. Přijdu k autu, odemknu a chyba nikde. Otočím klíčem, nastartuju a chyba převodovky stále nikde. Zkusil jsem se tedy rozjet a převodovka krásně řadila. Vše šlo hladce, bez cukání, ani bych nepoznal, že řadí. Vůbec jsem nechápal jak je to možné, ale byl jsem rád, že to konečně funguje. Projel jsem to i diagnostikou a kromě 005150 tam žádná chyba nebyla. Auto takhle fungovalo asi 3 dny. Najel jsem za tu dobu přibližně 150km. Čtvrtý den jsem chtěl zase vyjet, ale vše bylo zpět při starém. Nouzák hned po odemčení auta a všechny chyby se vrátily. Ten funkční stav se stal přibližně před měsícem a od té doby se mi několikrát stalo, že to zase fungovalo, ale vždy to bylo jen na pár minut a ne 150km jako před měsícem.
Nesetkal se tady někdo s podobných chováním převodovky? Přijde mi, že to ani nebude převodovkou když mi to chybu vyhazuje ještě než vůbec zapnu zapalování, ale težko říct. Je to moje první E60 a vědět před koupí, že je problém s převodovkou, tak se toho ani nedotku... Díky