Strana 1 z 1

Trasenie volantu

Napísané: Utorok, 31. Decembra 2024, 13:44
od Maroskoo10
Zdravím, mám takú otázku na e61 pri brzdení mi už dlhšie trasie s volantom, menil som už riadenie capy tyčky ramena brzdy, a stále to robi, dnes mi v servise povedali že to robia zadné gumy keďže su zo strán už viac opotrebované, gumy majú dva roky, čím to môže byt ? Niekto niejake rady ako zistiť co to môže byt či fakt tie pneumatiky alebo niečo iné

Re: Trasenie volantu

Napísané: Utorok, 31. Decembra 2024, 14:46
od juro xd
Ked to kope do volantu ,tak zadné kolesá to asi nebudú..(aj ked netvrdím,že sú OK). Volant cíti hlavne predné brzdy a prednú nápravu.

Re: Trasenie volantu

Napísané: Utorok, 31. Decembra 2024, 15:24
od Maroskoo10
Aj počas jazdy cítiť niekedy vibráciu, čo by to mohlo byt ešte ?

Re: Trasenie volantu

Napísané: Utorok, 31. Decembra 2024, 19:18
od juro xd
Ked je motor v zábere?? Ak áno,tak kardan, silentbloky motora-prevodovky. Ja som napríklad teraz menil uloženie motora -prevodovky na F11 520D. Prejavovalo sa to zvýšenou vibráciou pri rozbehu a zábere motora. Po výmene 100:1......

Re: Trasenie volantu

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2025, 00:05
od palci540
A ložiská v predných nábojoch máš v akom stave? Lebo to je častá vec na ktorú sa zabúda a je to dosť podstatné tiež. Ja som sa na svojej E61ke tiež nevedel zbaviť trasenia a až po výmene ložísk to prestalo. Na aute boli používané rozširovacie podložky a tie tomu veru nepomáhajú.
Skús zložiť kolesá a brzdové kotúče a poskúšaj jemne otáčať a počúvať v náboji ložisko, či už nevydáva nejaké šúchavé zvuky a potom s nimi skús pokývať, či nemajú vôľu. Ak máš len zadný pohon, tak tam sa to prejavuje viac ako na Xdrive, lebo vtedy je predná náprava len tlačená a teda ľahšie sa prejaví aj malá vôľa. Na štvorkolke sa menšia vôľa ložísk nemusí hneď prejaviť, lebo sú všetky kolesá hnané a teda sa vôľa "napruží" a na volante to necítiš.
A keďže ti to robí primárne pri brzdení, tak to táto vôľa môže spôsobovať, lebo sa jemne roztrasú kolesá. A podobne to aj mne robilo aj pri nebrzdení, hlavne pri jazde rovno, keď ložiská neboli tlačené do nejakej strany.