... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
palci540
Autor témy
Príspevky: 129
Registrovaný: 23.2.2014
Auto: BMW E61 530D A/T LCI
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

E61 vazelína na integrálnom ramene zadnej nápravy

Pondelok, 5. Augusta 2024, 06:35

Ahojte,

už druhý krát som si všimol vazelínu na vnútornej strane zadného ľavého brzd. kotúča (pod poloosou). Cca pred mesiacom som menil všetky ramená a silentbloky na zadnej náprave vrátane bŕzd a mechov (okrem hlavných silentblokov nápravnice). Pred výmenou tam vazelína bola tiež, ale myslel som si, že bola vyhádzaná s guľového čapu, ktorý bol už KO.

Teraz po výmene a nájazde ďalších cca 2000 km som si ju tam všimol znova. Napadá mi jedine, že také množstvo môže ísť len s poloosi. Manžeta je ale suchá na spojoch a nerozthrnutá. Vyzerá to tak, akoby to išlo priamo z poloosi, ale neviem odkiaľ. Zatiaľ necítiť žiadne buchotanie a ani vibrácie, ani pri vyšších dialničných rýchlostiach.
Máte niekto s týmto skúsenosť?

Jedná sa o BMW E61 530D 173kW LCi. Nájazd cca 294000km.

Nejakú tému som našiel tu post1435798.html#p1435798, akurát to bolo k E36. Ak treba presuniem to tam.

Môže byť, že keď som menil ramená a mal som ich poodpájané a tým pádom povytiahnutú poloos, tak vtedy vytlačilo vazelínu z ložiska pomimo? A pri opatovnom zasúnutí poloosi do pozície sa táto vazelína dostala takto von? Lebo mi nedáva zmysel, akoby sa ináč dostala vazelína von z poloosi.

Za rady vopred ďakujem.
Vazelína je vyhádzaná aj po vnútornom obvode disku.
Obrázok

Tu vidieť vyhádzanie vazelíny okolo manžety (taká čierna hranka po obvode).
Obrázok Obrázok

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7744
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: E61 vazelína na integrálnom ramene zadnej nápravy

Pondelok, 5. Augusta 2024, 07:08

jedine z poloosy to bude
 
palci540
Autor témy
Príspevky: 129
Registrovaný: 23.2.2014
Auto: BMW E61 530D A/T LCI
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: E61 vazelína na integrálnom ramene zadnej nápravy

Pondelok, 5. Augusta 2024, 07:16

Už som prečítal kadejaké info tu na fóre, že to išlo viacerým ľudom takto z poloosi, ale nikde som nenašiel žiadne vyjadrenie, že prečo to ide z toho lisovaného spoja poloosi. A prípadne, je to trvalé poškodenie a treba vymeniť poloos, alebo sa to dá ešte nejako zachrániť/utesniť? A následne kĺb z vnútra poriadne vystriekať od prípadných nasatých nečistôt a znova namazať?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní