Strana 1 z 1
Brzdy
Napísané: Pondelok, 27. Mája 2024, 17:48
od cenci
Ahojte.
Auto triaslo pri brzdení. Vymenili sme komplet kotúče a dosky. Všetko je vyčistené a stále trasie volantom pri brzdení. Bol som aj na geometriu a všetko je ok. Poraďte v čom je asi problém.
Dík
BMW E60 530xd 2009.
Re: Brzdy
Napísané: Pondelok, 27. Mája 2024, 17:58
od sandrito
Môžu byť silenty na ramenách, čapy, horne uloženie dokonca by som povedal že aj tlmiče k.o. predna naprava je dosť zlozita treba to poriadne pozrieť...
Re: Brzdy
Napísané: Pondelok, 27. Mája 2024, 21:22
od bmwrider
Deformace předních kotoučů nejčastěji způsobuje "zamrzání" /nedostatečné vracení se pístků brzdových segmentů,kotouč se hřeje a tím deformuje a pak to tzv. klepe do volantu při brzdění bez zdánlivé příčiny. Brzdové segmenty rozebrat,není to nic složitého,skontrolovat celkový stav vodících ploch,pístu a jeho dutiny,vyměnit krycí manžety a těsnění pístu,jedině OEM,ev. ATE,vše ostatní je na piču,bobtná to,tvrdne,při montáži namazat tukem ATE na brzdy-zabraňuje srážení vlhkosti pod manžetou a zajištuje hybnost pístu ve válci. Písty OEM bývají z lehké slitiny,náhrady z nerezu nedávat,jsou o xxx gramů těžší,kolo neustále za jízdy kmitá a rozdíl vah je minimálně nežádoucí neodpruženou hmotou.
Zřídky kdy nebo méně často může být závada na ventilu v hlavním brzdovém válci,ale je to málo pravdě podobné ,dodržet specifikaci a pokud možno i výrobce brzdové kapaliny.,a dál jak píše sandrito........tím bych začal
Re: Brzdy
Napísané: Utorok, 28. Mája 2024, 05:59
od cenci
Brzdové kotúče a dosky sú ATE, opravená sada na strmeň ATE. Skúsim ešte skontrolovať ramená či nie je vôľa, poprípade ložiská.
Re: Brzdy
Napísané: Utorok, 28. Mája 2024, 06:40
od ptz
brzdy treba vzdy origo bmw, to je zaklad. a treba pozret - odmerat ci nie je krivy naboj
Re: Brzdy
Napísané: Štvrtok, 30. Mája 2024, 05:31
od palci540
Odporúčal by som skontrolovať najprv ložiská predných nábojov. Pod záťažou sa aj malá vôľa môže prejaviť trasením. U mňa bol toto problém, lebo predošlí majiteľ používal podložky pod kolesá. Ďalším problémom, ako už bolo spomenuté vyššie, môžu byť aj tlmiče. Ja keď som ich vymenil, tak som cítil razantné stuhnutie riadenia a celkovo tuhosti prednej nápravy (samozrejme rok predtým boli menené komplet diely prednej nápravy Lemforder).
Čo sa týka kotúčov, tak dával som tiež ATE, a držali mi relatívne dobre až cca po 25tis km začali jemne vibrovať po pár núdzových brzdeniach. Rozhodol som sa ich dať strojovo stočiť (priamo na aute) a s výsledkom som nad mieru spokojný, odvtedy som na nich nabehal cca 7tis km. Tu na fóre sú rôzne skúsenosti s brzdami a niektorí povedia, že aj tie originál kotúče sa skrivia, všetko je to závislé od štýlu jazdy.
Rovnako keď som sa bavil s pánom s Bosch car servicu, ktorí mi stáčal kotúče, že presne obdobný problém majú aj novšie BMW a iné značky áut, kde napr. jeden zákazník na X5ke menil asi 2x nové originál kotúče, lebo sa mu krivili a potom sa dal prehovoriť na stočenie a bol už pokoj. Nechcem tým robiť nikomu reklamu, ale ja so zatiaľ max. spokojný (bolo mi to odporučené jedným známym, nech to vyskúšam).
Re: Brzdy
Napísané: Piatok, 31. Mája 2024, 10:13
od TT-SIMIK
Kde to presne robili? Kamos si to chce dat urobit. Je z BA. Dik
Re: Brzdy
Napísané: Sobota, 1. Júna 2024, 20:37
od palci540
Mne to robili v Novom Meste ad Váhom (Proficars)
https://www.proficarservis.sk/sustruh-brzdovych-kotucov.htmlStálo to 120€ ale oplatilo sa a zatiaľ som spokojný. Mal som krivý len jeden kotúč, ale samozrejme stáčajú sa automaticky obidva.