Prosim o radu so zatekanim E60
Napísané: Nedeľa, 5. Novembra 2023, 19:41
Zdravim, viem ze sa o tom uz popisalo vela ale o to viac neviem stale problem identifikovat. Na E60 LCI 2009 sedan bez panoram. strechy som si nedavno vsimol mokry kobercek za soferom pod nohami a mierne vlhky soferov. Vysusilo sa to za par hodin a skontroloval som dazdove vyvody, ktore su od celneho skla pod pelovym filtrom, skontroloval som aj ECU krabicu, vsetko ciste priechodne, bol som si isty ze z predu vodu netlaci.
Urobil som nasledne test: vylial som na kazde bocne okno min. 20l vody a dnu som si nevsimol nic, aby sa niekde tlacila voda, skusal som aj test pri otvorenych dverach voda pekne odtekala cez vyvody na vsetkych dverach, sledoval som ci sa tlaci nejako voda aj z pod tapaciru dveri, tak na kazdych dverach som si vsimol nejaku tu malu kvapku z pod tapaciru po liati prudu vody na okno ale je tazke urcit ci z pod calunenia/ vnutornej parozabrany v dverach alebo ci nestiekla niekde z hora po skare-- neviem ako to dokladne otestovat a identifikovat, ktore dvere mozu znamenat v buducnosti problem.
Nechal som auto cez dazdive dni von kedze ho vacsinu garazujem a zistil som opat mokry koberec na soferovej strane, tak zrejme liat vodu na okno nestaci musi byt celodenny dazd, skontroloval som vsetky dvere a koberceky a vsetko suche okrem soferovych dveri, po otvoreni som si vsimol mokry BMW parapet, pri ostatnych dverach bol suchy parapet resp bolo tam iba par kvapiek vody, oblast oznacena modrym obdlznikom bola tiez mokra takze priamo ako konci spodny tapacir, kde je dverova ledka bolo tiez mokre a to uz je za vonkajsou izolaciu dveri a mokro bolo aj priamo na vnutornom tesneni dveri, zistil som ze voda prechadzala cez miesto oznacene cervenym kruzkom- a teraz neviem ci to netesni cez nejake tesnenie bud vnutorne alebo vonkajsie na dverach alebo to bude cez tu parozabranu v dverach:
1. ak takto prsi cele dni, je normalne ze je mokry parapet na soferovych dverach? vyvod dveri ma svoj vypust a nemyslim, zeby odtial dokazalo natlacit vodu az na parapet alebo sa mylim?
2. to vnutorne tesnenie dveri, tesni a tlaci na to tesnenie, ktore je na dverach? takze vsetko za tym by malo byt suche? to tesnenie, ktore je hned prve- ploche a je iba na spodku dveri, tesni spodnu cast vozidla, aby sa pri jazde netlacila vodna dnu?
3. moze byt problem niekde inde napr. tesnenie niekde pri okne a podobne? kde este pozriet a co skontrolovat pred demontovanim tapaciru? resp. kto mal ake skusenosti odkial to zatekalo najcastejsie?
4. ak rozoberem tapacir dveri, mozem slabe miesta nahriat teplovzdusnou pistolou a pozatlacovat? alebo musi cela parozabrana dole a nalepit novu pasku? da sa vobec odlepit stara paska z parozabrany alebo musi ist automaticky nova?
Dakujem pekne za rady.

Urobil som nasledne test: vylial som na kazde bocne okno min. 20l vody a dnu som si nevsimol nic, aby sa niekde tlacila voda, skusal som aj test pri otvorenych dverach voda pekne odtekala cez vyvody na vsetkych dverach, sledoval som ci sa tlaci nejako voda aj z pod tapaciru dveri, tak na kazdych dverach som si vsimol nejaku tu malu kvapku z pod tapaciru po liati prudu vody na okno ale je tazke urcit ci z pod calunenia/ vnutornej parozabrany v dverach alebo ci nestiekla niekde z hora po skare-- neviem ako to dokladne otestovat a identifikovat, ktore dvere mozu znamenat v buducnosti problem.
Nechal som auto cez dazdive dni von kedze ho vacsinu garazujem a zistil som opat mokry koberec na soferovej strane, tak zrejme liat vodu na okno nestaci musi byt celodenny dazd, skontroloval som vsetky dvere a koberceky a vsetko suche okrem soferovych dveri, po otvoreni som si vsimol mokry BMW parapet, pri ostatnych dverach bol suchy parapet resp bolo tam iba par kvapiek vody, oblast oznacena modrym obdlznikom bola tiez mokra takze priamo ako konci spodny tapacir, kde je dverova ledka bolo tiez mokre a to uz je za vonkajsou izolaciu dveri a mokro bolo aj priamo na vnutornom tesneni dveri, zistil som ze voda prechadzala cez miesto oznacene cervenym kruzkom- a teraz neviem ci to netesni cez nejake tesnenie bud vnutorne alebo vonkajsie na dverach alebo to bude cez tu parozabranu v dverach:
1. ak takto prsi cele dni, je normalne ze je mokry parapet na soferovych dverach? vyvod dveri ma svoj vypust a nemyslim, zeby odtial dokazalo natlacit vodu az na parapet alebo sa mylim?
2. to vnutorne tesnenie dveri, tesni a tlaci na to tesnenie, ktore je na dverach? takze vsetko za tym by malo byt suche? to tesnenie, ktore je hned prve- ploche a je iba na spodku dveri, tesni spodnu cast vozidla, aby sa pri jazde netlacila vodna dnu?
3. moze byt problem niekde inde napr. tesnenie niekde pri okne a podobne? kde este pozriet a co skontrolovat pred demontovanim tapaciru? resp. kto mal ake skusenosti odkial to zatekalo najcastejsie?
4. ak rozoberem tapacir dveri, mozem slabe miesta nahriat teplovzdusnou pistolou a pozatlacovat? alebo musi cela parozabrana dole a nalepit novu pasku? da sa vobec odlepit stara paska z parozabrany alebo musi ist automaticky nova?
Dakujem pekne za rady.
