Strana 1 z 2
Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 21. Októbra 2023, 13:21
od Juraj1994
Zdravim chcel by som odstranit tento diel vid foto .
Nachadza sa v prednom narazniku .
Mozem ho odstranit bez problemou alebo to budem musiet potom nakodovat prosim o radu dakujem za odpovede 😁
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 21. Októbra 2023, 13:24
od PetoK
Dôvod ostranenia ?
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 21. Októbra 2023, 13:55
od Juraj1994
Prerabka prednej masky
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 21. Októbra 2023, 18:19
od Juraj1994
A kvoli vzhladu ale len chcem vediet radu nechat to tak alebo bez problemou to mozem odpojit a jazdit bez problemou ? ....
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 21. Októbra 2023, 18:22
od Juraj1994
Alebo moze dojst nejakej chybe
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Nedeľa, 22. Októbra 2023, 17:14
od sandrito
Mám taký pocit, že je to aktivna clona chladiča...kôli aerodynamike skoršiemu zahrievaniu motora atď....keď ti to po odpojeni nehlasi žiadnu hlášku tak asi moc to autu chybať nebude...čo si dával za náraznik, že to tam nepasuje? Nože prisej nejakou fotkou do rukriky "naše tuzingy" 😀
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Nedeľa, 22. Októbra 2023, 17:52
od ptz
zaroven to riesi prudenie vzduchu ku chladicu, dat to len tak prec asi nebude dobry napad. vsetky sahary pred a za chladicom su tam pre efektivitu chladenia.(a aj ohrevu motora, hlavne ked je to diesel)
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Pondelok, 23. Októbra 2023, 16:29
od juro xd
Zdravím! Nechcem byt OT,ale ja riešim opačný problém. Rád by som tento diel do môjho E61 530xD domontoval.(aj po výmene termostatov-origo z predajne BMW Nr) sa auto v zime dlhšie zohrieva. Takže ak má autor témy tento na predaj ,tak mám záujem.
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Piatok, 27. Októbra 2023, 09:42
od RACERMAN
juro xd napísal:Zdravím! Nechcem byt OT,ale ja riešim opačný problém. Rád by som tento diel do môjho E61 530xD domontoval.(aj po výmene termostatov-origo z predajne BMW Nr) sa auto v zime dlhšie zohrieva. Takže ak má autor témy tento na predaj ,tak mám záujem.
Co je dlhsie zohrieva ? Menil sa aj "termostat" prevodovky ? System sa odvzdusnil ?
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Piatok, 27. Októbra 2023, 16:13
od juro xd
Ano. Menil som aj prevodovkový termostat. Auto sa dostane na 90st až po 15-20 km jazde.Potom sa drží v rozsahu 86 až 95 st podla aktuálnej zataže..( je pravda že tempo jazdy je skôr pomalšie). Ako som už písal-diely kupujem z BMW Nr a osobne ich aj montujem. Pred výmenou termostatou sa teplota nedostala na 90 st ani po 100km jazde. Všimol som si,že teplota vody sa dostane na 60st na 5km úseku a potom už stupa velmi pomaly. Inak auto kúri výborne a teplotu vody kontrolujem cez skryté menu,alebo diagnostikou( ISTA+).
Systém je odvzdušnený cez skrutku na EGR termostate a zároven cez skrutku pod škrtiacou klapkou( tu je horší prístup,ale dá sa.).
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Piatok, 27. Októbra 2023, 21:54
od TT-SIMIK
No podla mna sa ti rychlesie ani nemoze zohriat pomalou jazdou….A hlavne ked parkujes vonku….motor je kus hliniku,prevodovka vela tepla zoberie….
Ja ked porovnam G11 co jazdim a zohrieva sa z teplej garaze bez egr po 15km(a to nejdem pomaly),kde E66 z webastom ktore islo hned na plne gule po 8-10km tak je to asi ok….
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 28. Októbra 2023, 07:00
od juro xd
Ano. Máš samozrejme pravdu. Ale zvláštne je to ,že z 10st na 60st stačí prvých 5km jazdy a potom už to lezie ako slimák. Ale všimol som si,že ked sa motá teplota okolo 60st tak sa zacne ohrievat hadica,ktorá vedie ochladenú vodu do prev.termostatu. Otázka je či je vtedy teplota prev.oleja už 80-90 st a otvorí sa termostat vo výmeníku voda-olej. Skontrolujem teplotu oleja vo chvíli,ked sa začne zohrievat tento okruh vody do prev.termostatu. Hydromenič už bude zrelý na výmenu....môže spôsobovat nadmerné prehrievanie oleja???(zvýšený preklz v zábere prehrieva aj mechanicku spojku a v hydraulike je to snad obdobne). To by znamenalo ,že okruh chladenia prevodovky je aktívny už pred zohriatím motora a nakolko majú spoločný chladič a medium,tak to spomaluje zohriatie motora. Hlavný termostat tu nehrá úlohu,pretože vstup do vodnej pumpy od vymeníka voda-olej(aj radiatora kurenia) ho obchádza.
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 28. Októbra 2023, 12:16
od TT-SIMIK
No do 88st by mala byt hadica do hlavneho termostatu studena. Automatovy by mal tiez drzat,vtedy ma auto problem nad 60st ako som to popisoval uz 10r spet cca….myslis tu hadicu z pod velkej hadice od chladica k hlavnemu termostatu co ide v drziaku pod vrtulou do vymennika?
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Sobota, 28. Októbra 2023, 16:31
od juro xd
Ano, myslel som hadicu čo popisuješ. Je to vratka studenej vody do prevod.termostatu. Hrubá hadica s chladiča do termostatu je studená a táto je už teplá. Takže voda cez prev.termostat cirkuluje už pred dosiahnutím prev.teploty motora. Skusim aj test s priškrtením okruhu do prev.termostatu. Ako som už písal.všetky diely kupujem origo z BMW.(aj na základe poznatkov užívatelov tohto fóra).
Jedine,že by niekto chytrý v BMW sklade vymenil origo diel za after market.
Re: Bmw 5 e60 chod motora
Napísané: Streda, 1. Novembra 2023, 11:32
od kiski
Tieto klapky pred chladičmi sa tuším dávali len do predfaceliftov. U faceliftu som to nevidel ani na jednom, takže ťažko povedať, aký to má naozajstný vplyv na zahrievanie motora. Napr. chladiaci systém pri 306D2 a 306D3 až taký rozdielny nie je, napriek tomu predLCI autá to majú a LCI nie. Asi na niečo medzitým prišli mechanici v Mníchove
