Prosim o radu- kde hladat chybu- vibrovanie zadn. napravy
Napísané: Piatok, 23. Apríla 2021, 21:33
Pozdravujem vsetkych, rad by som poprosil o radu skusenejsich,uz druhu sezonu riesim vibrovanie zadnej napravy pri rychlosti od 105 do 120 km/h (ak idem pomalsie/rychlejsie vibracie nie su citit) a rad by som sa poradil kde zacat, resp. co najskor vylucit. aby som zbytocne nemenil vsetko a bude to nejaka "malickost"
Problem je: BMW E60 LCI 2009, 180tis. realnych km, vibracie od zadnej napravy citit pod sedadlom, na podlahe, problem len pri letnych pneumatikach velkost 245/45 znacka Vredestein Ultrac Sessanta, disky R18 aj gumy kupovane ako nove pred mozno 5-6 rokmi. Roky s nimi nebol problem avsak disky: neoriginalne, nutnost pouzivat vymedz. kruzky- nevytrcaju z disku (skusane rozne vymedz. kruzky), sedia presne. Vibracie zacali minulu sezonu od zadnej napravy,
Zatial boli:
Odstranene rozsirovacie podlozky, skontrolovane naboje, naprava, kardan, automat, diferencial, geometria, gumy, vyvazenie, rovnost diskov vsetko OK.
Ako dalej postupovat?
1. kedze to robi len na letnych, na zimnych R16 originaloch nie, mozu to byt gumy alebo disky, prehodit z predu do zadu a naopak a pojazdit tak? pomenit aj krizom?
2. dvihol som oba napravy, prilozil som kusok drievka stabilne k disku a tocil kolesom, najviac odchylka (osmicka) sa mi zdala na spolujazdcovom zadnom kolese, v servise nic take nevidia a vraj tam ziadnu osmicku nerobi ani jedno koleso, pri prezuvani mi toto ako jedine koleso po odkruteni vsetkych srub "vyskoci" z naboja ako keby nesedelo rovno- viac krat zhodene a nahodene kolesa spat- vylucujem zle nasadenie na naboj- lepsie to uz nenasadia ani v F1.... podla viacerych pneuservisov disky su rovne, gumy OK rovnomerne zjazdene, merana aj odchylka na naboji vsetko rovne...
3. na dvoch vyvazovackach su vraj vsetky 4 disky super rovne, odporucite mi pneuservis kde to fakt vedia na 100% povedat? okolie Kosice Presov? staci na to obycajna vyvazovacka? ako to zistit na 100% ci su rovne?
4. ked vylucim prvu a tretiu moznost co menit? vsetky silentbloky vzadu, zavesenia ramena atd postupne vsetko? napr. aj poloos to moze byt? tu asi treba rozobrat aby bolo vidno.... avsak preco vibracie nie je citit na R16 zimnych, moze to klamat tym ze mensia a uzsia guma menej vibracii resp. sa nemusia prenasat vobec ako na 245 R18? preco vibracie iba od urcitej rychlosti no pri vyssich rychlostiach uz necitit vobec?
5. ak nepomoze vyssie uz len kupit nove gumy...
Dakujem za vsetky rady.
Problem je: BMW E60 LCI 2009, 180tis. realnych km, vibracie od zadnej napravy citit pod sedadlom, na podlahe, problem len pri letnych pneumatikach velkost 245/45 znacka Vredestein Ultrac Sessanta, disky R18 aj gumy kupovane ako nove pred mozno 5-6 rokmi. Roky s nimi nebol problem avsak disky: neoriginalne, nutnost pouzivat vymedz. kruzky- nevytrcaju z disku (skusane rozne vymedz. kruzky), sedia presne. Vibracie zacali minulu sezonu od zadnej napravy,
Zatial boli:
Odstranene rozsirovacie podlozky, skontrolovane naboje, naprava, kardan, automat, diferencial, geometria, gumy, vyvazenie, rovnost diskov vsetko OK.
Ako dalej postupovat?
1. kedze to robi len na letnych, na zimnych R16 originaloch nie, mozu to byt gumy alebo disky, prehodit z predu do zadu a naopak a pojazdit tak? pomenit aj krizom?
2. dvihol som oba napravy, prilozil som kusok drievka stabilne k disku a tocil kolesom, najviac odchylka (osmicka) sa mi zdala na spolujazdcovom zadnom kolese, v servise nic take nevidia a vraj tam ziadnu osmicku nerobi ani jedno koleso, pri prezuvani mi toto ako jedine koleso po odkruteni vsetkych srub "vyskoci" z naboja ako keby nesedelo rovno- viac krat zhodene a nahodene kolesa spat- vylucujem zle nasadenie na naboj- lepsie to uz nenasadia ani v F1.... podla viacerych pneuservisov disky su rovne, gumy OK rovnomerne zjazdene, merana aj odchylka na naboji vsetko rovne...
3. na dvoch vyvazovackach su vraj vsetky 4 disky super rovne, odporucite mi pneuservis kde to fakt vedia na 100% povedat? okolie Kosice Presov? staci na to obycajna vyvazovacka? ako to zistit na 100% ci su rovne?
4. ked vylucim prvu a tretiu moznost co menit? vsetky silentbloky vzadu, zavesenia ramena atd postupne vsetko? napr. aj poloos to moze byt? tu asi treba rozobrat aby bolo vidno.... avsak preco vibracie nie je citit na R16 zimnych, moze to klamat tym ze mensia a uzsia guma menej vibracii resp. sa nemusia prenasat vobec ako na 245 R18? preco vibracie iba od urcitej rychlosti no pri vyssich rychlostiach uz necitit vobec?
5. ak nepomoze vyssie uz len kupit nove gumy...
Dakujem za vsetky rady.