E60 530d AT 2005 160KW- otáčky motora
Napísané: Utorok, 6. Októbra 2020, 13:02
Zdravím vlastním vyššie spomínané auto a posledné dni začalo auto blbnúť.
Auto sa nedokáže dostať nad 2800-3000 otáčok, aj pri nohe na podlahe nemám výkon.
Menil som pred asi 3 týždňami všetky žhaviče, pretože 5 zo 6 boli K.O. a pociťoval som oveľa horší výkon pri zrýchlení.
To sa po výmene žhavičov spravilo, avšak možno 2 týždne na to začal tento problém. Pedál na podlahe a auto sa nedostane nad 3000, musím povoliť pedál, aby si prevodovka preradila na 6. stupeň a potom začne pekne ťahať zase do tých 3000. Pri nižších otáčkach problém nie je, tam auto ťahá krásne.
Mechanik mi pri výmene žhavičov ešte povedal, že na diagnostike boli chyby EGR a vodnej pumpy.
EGR som komplet vyčistil, je ako nové, keď som však nechal hadicu sania pred klapkou zhodenú a naštartoval, tak sa EGR nehýbal aj tak. Sanie som nečistil.
Ale trasenie a kolísanie otáčok pri voľnobehu zmizlo. Aj tak ho ale zaslepím pre istotu (treba aj zásah do elektroniky cez PC?)
Moje tipy teda sú buď DPF, ktoré pravdepodobne dlho neregenerovalo nakoľko boli žhaviče K.O. avšak jazdil som asi 2 týždne na nových žhavičoch aj dialnicu a práve v tomto čase prišlo zhoršenie a zaseknutie na 3000 otáčkach, inak nemá nič čo by regeneráciu blokovalo? Použil som aj aditíva na DPF a bez zmeny. Robí to aj za studena či za plne teplého motora.
Termostaty som menil na jar, ešte čo ma napadá vstreky? Ale žiaden čierny dym nejde z auta a koncovky výfuku krásne čisté vždy.
A prevodovka radí super, žiadne trhanie. Budem ešte meniť teraz olej a všetky filtre. Auto mám rok a ešte som nemenil palivový.
Nestretol sa niekto s niečim podobným a nejaké rady načo sa zamerať?
Zaslepiť EGR? Zmerať vstreky? Zmerať DPF? Vyčistiť sanie?
Ďakujem. :)
Auto sa nedokáže dostať nad 2800-3000 otáčok, aj pri nohe na podlahe nemám výkon.
Menil som pred asi 3 týždňami všetky žhaviče, pretože 5 zo 6 boli K.O. a pociťoval som oveľa horší výkon pri zrýchlení.
To sa po výmene žhavičov spravilo, avšak možno 2 týždne na to začal tento problém. Pedál na podlahe a auto sa nedostane nad 3000, musím povoliť pedál, aby si prevodovka preradila na 6. stupeň a potom začne pekne ťahať zase do tých 3000. Pri nižších otáčkach problém nie je, tam auto ťahá krásne.
Mechanik mi pri výmene žhavičov ešte povedal, že na diagnostike boli chyby EGR a vodnej pumpy.
EGR som komplet vyčistil, je ako nové, keď som však nechal hadicu sania pred klapkou zhodenú a naštartoval, tak sa EGR nehýbal aj tak. Sanie som nečistil.
Ale trasenie a kolísanie otáčok pri voľnobehu zmizlo. Aj tak ho ale zaslepím pre istotu (treba aj zásah do elektroniky cez PC?)
Moje tipy teda sú buď DPF, ktoré pravdepodobne dlho neregenerovalo nakoľko boli žhaviče K.O. avšak jazdil som asi 2 týždne na nových žhavičoch aj dialnicu a práve v tomto čase prišlo zhoršenie a zaseknutie na 3000 otáčkach, inak nemá nič čo by regeneráciu blokovalo? Použil som aj aditíva na DPF a bez zmeny. Robí to aj za studena či za plne teplého motora.
Termostaty som menil na jar, ešte čo ma napadá vstreky? Ale žiaden čierny dym nejde z auta a koncovky výfuku krásne čisté vždy.
A prevodovka radí super, žiadne trhanie. Budem ešte meniť teraz olej a všetky filtre. Auto mám rok a ešte som nemenil palivový.
Nestretol sa niekto s niečim podobným a nejaké rady načo sa zamerať?
Zaslepiť EGR? Zmerať vstreky? Zmerať DPF? Vyčistiť sanie?
Ďakujem. :)