Strana 1 z 1

Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Pondelok, 6. Júla 2020, 20:37
od spacewerk
Pánové jen takový odborně technický dotaz....

Asi to znáte, ale mě význam zatím uniká...

Na předních silentblocích motoru je přiveden jak na levý, tak na pravý podtlak, který ovládá (v E60) řídící ventil , co je k vidění, když se shodí sání...

K čemu tam ten podtlak je a kdy to funguje?
JE to aby byly silentbloky někdy tvrdší a někdy měkčí, ale jak je ten ventilek řízenej, rychlostí? otáčkama? nebo něčím jiným?

Zajímá mě to proto, že motor studenej hned jak snatartuje jako by měl velký odpor, po startu, pak je slyšet ale ne cítit poměrně silné hučení (až jakoby vibrace) ale jde to pouze do volantu... výhradně ve středové poloze, kolaj jsou rovně, stačí o centimetr otočit volantem a je to pryč...

Pro jistotu jsem vyměnil servo olej (CHF11S) ale je to stále.... asi odchází servo pumpa....mám aktivní řízení, tak je trochu jiná než na běžnej servotronic, neorigo stojí nová 4000CZK, bazarovka kolem 2000-4000 CZK taky, nová fung stojí 18000CZK.....

A to bádání proč to tak hrubě startuje a i chcípá (vstřiky OK) mě dostalo až na silentbloky a našel jsem tam ty podtlaky, bádal jsem a měly to už E46ky, ale význam mi stále uniká....

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Pondelok, 6. Júla 2020, 21:36
od PeqpeK
presne ako pises, je to zavisle od otacok, nepamatam si presne, ale tusim nad 1500rpm motor viac "pricucne"

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Štvrtok, 9. Júla 2020, 17:21
od Gti.s
Kluci má to i E90 u 330d ???

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Štvrtok, 9. Júla 2020, 22:01
od PeqpeK
Jooooo

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Streda, 21. Júla 2021, 08:22
od spacewerk
Pánové oživuji toto téma...dostal jsem se k výměně silentbloků abych vyřešil ty vibrace na volnoběh (výměna spojky a ani servopumpy nepomohla)....a po odpojení podtlakového vedení do silentbloků jsem zjistil, že nepřichází žádný podtlak....šel jsem dál na vstup el. mag. ventilku....na vstupu taky nebyl....šel jsem dál do hlavního vedení podtlaku od vývěvy do posilovače a problém byl ve čtyřvývodu pro podtlaky...první pro turbo průchozí, druhý pro egr průchozí., třetí pro silentbloky ucpaný, čtvrtý poslední (0,6mm) pro chcípací klapky průchozí...

Rozebral jsem tu hlavní podtlakovou hadici pročistil čtyřtečkový kus a zprůchodnil jej...

podtlak šel už na vstup ventilku, ale ten byl mrtvý, asi zasratý od bordelu...prohodil jsem ho za stejný ventilek od chcípacích klapek ( ty mám zaslepeny, takže ho vizím pouze sebou :-) ) a obvod podtlaku k silentblokům je funkčí a auto nevibruje...hurááá:-)

jen mě zaráží jak je možné, že jsem z podaltkové hadice od silentloků vylil olej a jak se vůbec mohl zasrat ten čtyřté-kus olejem resp. bordelem...nemá se to tam jak dostat, leda, že by vývěva propouštěla olej nebo byl už netěsnej ten hydrosilentblok....nevím....co vy na to???? budu to dál sledovat a pokud se vibrace opět projeví dám nový bloky (na to už nevyšel čas)...

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Štvrtok, 22. Júla 2021, 21:19
od kiski
Zaujímalo by ma, aké silné si tie vibrácie mal. Mne tiež auto veľmi, ale naozaj len veľmi mierne vibruje, keď beží na voľnobeh, ale príde mi, že je to v nejakej rozumnej pocitovej miere...

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Piatok, 23. Júla 2021, 11:04
od spacewerk
Síla víbrací byla hodně znatelná zejména v zimě nebo chladnějších dnech....to to vibrovalo hodně....stačilo přidat 200ot a bylo po...

ted se moto chová stejně jak pod otáčkama tak i na volnoběh....

mám takovej tip jak to poznat....zkus odpojit od silentbloku tu hadičku a hned poznáš zda se to zhorší nebo zlepší...
a nebo pouze pohledovej...při chcípnutí se mi trochu rozkmitl motor asi ak třikrát za sebou....s fungujícím podtlakem jeto téměř neznatelné a zejména chcípnutí motoru nedoprovází nepříejmný dozvuk a prokmit motoru....

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Piatok, 23. Júla 2021, 18:44
od kiski
Dikes za postrehy...

Re: Podtalkem ovládané silentbloky motoru E60 apod...

Napísané: Streda, 25. Januára 2023, 08:04
od greedyrider
Zdravicko...
Podtlak riadi rj motora na zaklade vstupnych parametrov ako:
Rychlost auta
Otacky motora
Teplota motora

Podtlak sa pusta pod cca 60 km/h co sa rychlosti tyka alebo sa pusta ak otacky klesnu pod cca 1200 ot. za min. podla toho co nastane skor (staci aby bol splneny jeden zo stavov).
Tize na volnobehu, kedy su torzne kmity klukoveho hriadela najvyraznejsie by mal byt podtlak pri beziacom motore jednoznacne aktivovany.
Tolko k spresneniu informacii aj ked to mnoho ludi asi nezaima no mna taketo technicke "keinsmetke" fascinuju...
Podtlak je citit prstom pre kontrolu. Je tam len bud "ON" alebo "OFF". Nie je medzi tym ziadna medzipoloha regulacna takze neni ani treba podtlakomer resp pumpa rucna podtlakova pre tuto kontrolu, hoci je dobry na odskusanie starych pripadne aj novych silenblokov ci drzia podtlak.
A teraz... ked som Vam dal bezvyznamne informacie ktore nikoho nezaimaju tak by som sa rad opytal zainteresovanych... Bezne menim silenbloky na bmw znacky Lemforder... Vatsina z nas vie ze pre bmw tato firma dodava silenbloky motora a prevodovky a vlastne aj podvozku do prvovyroby...
Mam taky pocit ze na e6x s motorom m57n2 su tieto silenbloky nedostupne...
Otazka:
Zmenilo bmw dodavatela? Napr corteco? Abo Ruville? Pripadne vidim dostupne febi... To nie je vyrobca ale len balic... Ale napr kedysi som mal problem na e46 320d zohnat hardyspojku lemforder tak som s tazkym srdcom objednal febi a na moje potesenie dosiel original s odfrezkovanimi cislami bmw a logom bmw. Pokukavam preto po krabicke febi... Potesila by nejaka skusenost niekoho kto by potvrdil abo vyvratil skutocnost.
Je to prieskum samozrejme za ucelom vyhnutia sa kupy predrazenych originalov.
Dik vopred za nejake hmatatelne info.