Strana 1 z 1

N62b44 Valvetronic adaptacia

Napísané: Sobota, 16. Mája 2020, 08:15
od Bfansk
Cavte. Vie mi niekto poradit ci je potrebne urobit adaptaciu valvetroniku po vybrati a namontovani VVT motorov?. Predpokladam ze adaptacia sa da spravit cez ista diagnostiku. Nemoze sa nic stat ak nastartujem motor bez adaptacie?
Dakujem za pripadne info.

Re: N62b44 Valvetronic adaptacia

Napísané: Sobota, 16. Mája 2020, 14:53
od airbone
Jasne ze sa robi cez ISTA, ale da sa spravit aj cez INPA. Vratane nastavenia minimalneho zdvihu ventilov. Nastartovat mozes kludne bez adaptacie. Ak nie je spravena, motor pobezi v rezime skrtiacej klapky a neprepne sa na mod valvetronicu (presne tak isto ako ked ho nastartujes studeny, bezi prvych tusim 30 sekund na tento rezim).
Adaptaciu samozrejme musis spravit pri zapnutom zapalovani a vypnutom motore - je to len to, ze motory vvt si nastavia koncove polohy samy. Na kratko to zabzuci a je hotovo. Potom mozes nastartovat a pockat kym motor prejde do rezimu VVT (otacky cca 550 s vypnutou klimou) a skontrolovat minimalny zdvih. Standardne by mal byt cca 0.8. Moze sa to tak nechat ale ak maju tie motory problemy s volnobehom, odporuca sa nastavit 0.3. To nastavenie mozes menit pocas chodu motora na volnobehu a sledovat... Potom je nutne ho ulozit. Vymazanim vsetkych adaptacii motora znovu skoci na povodnych 0.8.

Re: N62b44 Valvetronic adaptacia

Napísané: Sobota, 16. Mája 2020, 15:44
od ptz
nekontroluje si motor koncove polohy vzdy pred startom?

Re: N62b44 Valvetronic adaptacia

Napísané: Sobota, 16. Mája 2020, 19:54
od Bfansk
Pohral som sa s tym v ISTA a podarilo sa. Adaptacia prebehla v poriadku, akurat ked som zmenil zdvih ventilov na 0.3, zda sa mi motor trochu menej kultivovany, ako keby viac triasol. Ale asi je to tymi nizkymi otackami.