E60 Chyba prevodovky, ABS, neštartuje (Vianočný stromček na palubovke) :)
Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2020, 12:42
Zdravím, keďže je nedeľa a zajtra sviatok servis moc nezoženiem skôr než v utorok.
Skúsim preto vás ako odborníkov. Vlastním BMW e60, 530d, 2005 ročník, Automat, 160KW.
Posledný štart bol vo štvrtok večer a bez problémov jazda asi 50-60 km.
Včera (piatok) som nikde nebol, neštartoval som, len som vyberal plastové kryty okolo riadiacej páky a lištu na palubovke okolo vetrákov (naťahoval som novu fóliu, pôvodná farba už dostala zabrať). Samozrejme opatrne aby som žiadne konektory ani káble nedo*ebal. Včera som teda neštartoval, akurát som musel z parkingu vyradiť do Drive, aby som vybral plastový kryt okolo riadiacej páky čiže som musel zapnuť elektriku. Všetko bolo bez chyby, nič sa nedialo.
Problém nastal dnes v sobotu ráno pri štarte. Plastové kryty som nahodil, zacvakol, dával som si pozor aby som žiaden kábel ani konektor nezalomil.
Auto teda stálo 2 noci a o nahodení krytov prišiel štart. Všimol som si, že vyhodilo na palubke ikonu žhavenia a auto štartovalo extrémne zle. Vôbec nechcelo chytiť, Bol to taký dlhý štart, ako keď sa chce človek nadýchnuť, trvalo to asi 3-4 sekundy a auto chytilo. Stále nebola žiadna chyba. Hovorím si, je zima, mráz, po noci keď štartujem občas to trvá dlhšie, aj keď toto bolo dosť čudné zvuky.
Asi po 4-5 minútach čo som sedel v aute (nejazdil som, stále bol parking a ručná zatiahnutá) vyhodilo chyby: Transmission Fault! Potom vyhodilo ABS-ko, asi 3x nejaké žiarovky.
Z ničoho nič.
No a hovorím si, skúsim naštartovať znova.
Vypnem teda motor, chvíľku počkám. Nahodím najskôr elektriku, počkám kým zhasnú kontrolky a idem štartovať. Samozrejme, nejde už ani štartér. Keď mám kľuč v polohe zapaľovania tak sa ani nič nedeje, len 3x jemne cukne v intervale asi 2 sekúnd a vypne elektriku a nahodí znova. A aby som nezabudol, po tom prvom štarte keď auto ešte naskočilo mi vyresetovalo hodiny a palubny počítač (najazdene km atď).
Čiže skúsiť štart cez káble alebo dať nabiť baterku?
Alebo je to stráta času?
Dosral som niečo ja tými plastami? A ešte dodatok, baterka sa nemenila istotne dlho.
Dodatok ďalší, prevodovku zaradiť ide všetky stupne, aj na palubnom počítači mi ich pekne ukazuje.
Vďaka za čas a prečítanie.
Skúsim preto vás ako odborníkov. Vlastním BMW e60, 530d, 2005 ročník, Automat, 160KW.
Posledný štart bol vo štvrtok večer a bez problémov jazda asi 50-60 km.
Včera (piatok) som nikde nebol, neštartoval som, len som vyberal plastové kryty okolo riadiacej páky a lištu na palubovke okolo vetrákov (naťahoval som novu fóliu, pôvodná farba už dostala zabrať). Samozrejme opatrne aby som žiadne konektory ani káble nedo*ebal. Včera som teda neštartoval, akurát som musel z parkingu vyradiť do Drive, aby som vybral plastový kryt okolo riadiacej páky čiže som musel zapnuť elektriku. Všetko bolo bez chyby, nič sa nedialo.
Problém nastal dnes v sobotu ráno pri štarte. Plastové kryty som nahodil, zacvakol, dával som si pozor aby som žiaden kábel ani konektor nezalomil.
Auto teda stálo 2 noci a o nahodení krytov prišiel štart. Všimol som si, že vyhodilo na palubke ikonu žhavenia a auto štartovalo extrémne zle. Vôbec nechcelo chytiť, Bol to taký dlhý štart, ako keď sa chce človek nadýchnuť, trvalo to asi 3-4 sekundy a auto chytilo. Stále nebola žiadna chyba. Hovorím si, je zima, mráz, po noci keď štartujem občas to trvá dlhšie, aj keď toto bolo dosť čudné zvuky.
Asi po 4-5 minútach čo som sedel v aute (nejazdil som, stále bol parking a ručná zatiahnutá) vyhodilo chyby: Transmission Fault! Potom vyhodilo ABS-ko, asi 3x nejaké žiarovky.
Z ničoho nič.

Vypnem teda motor, chvíľku počkám. Nahodím najskôr elektriku, počkám kým zhasnú kontrolky a idem štartovať. Samozrejme, nejde už ani štartér. Keď mám kľuč v polohe zapaľovania tak sa ani nič nedeje, len 3x jemne cukne v intervale asi 2 sekúnd a vypne elektriku a nahodí znova. A aby som nezabudol, po tom prvom štarte keď auto ešte naskočilo mi vyresetovalo hodiny a palubny počítač (najazdene km atď).
Čiže skúsiť štart cez káble alebo dať nabiť baterku?
Alebo je to stráta času?

Dodatok ďalší, prevodovku zaradiť ide všetky stupne, aj na palubnom počítači mi ich pekne ukazuje.
Vďaka za čas a prečítanie.
