Strana 1 z 1

E60 prevodovka?

Napísané: Streda, 23. Októbra 2019, 10:57
od letec29
Zdravím, chcel by som sa spýtať skúsenejších. Už nejaký čas ma trápi pár vecí na mojej 530D automate.
Pri zastavovaní, napr na semaforoch prevodovka radí z 2 na 1 tak pri pomalom brzdení pri preradení škubne. Pri rýchlom, resp. prudšom brzdení tento problém nie je.
Pri zrýchľovaní, čiže preraďovaní nahor problém niet žiaden.
Ďalej sa mi deje to, že keď jazdím dlhodobo z kopca dole, tak auto ako keby "zblbne" a nevie kedy ma preradiť a otáčky idú kľudne do 3,5-4 tisíc a nepreradí. Prípadne sa stane to, že podradí pri zrýchľovaní z kopca a ja musím na to riadne dupnúť aby zase vyradila nahor. Pri studenom motore to asi nie je moc dobré a kedže ide zima a mrazy, chcelo by to odstrániť.
Inak aby sa mi toto nediali pri jazde z kopca, tak musím auto brzdiť aby nezrychľovalo.
A ešte taká maličkosť, pri bežnej jazde niekde na cca 50km/h sa občas stane to, že ked dám nohy z plynu dole auto hned podradí a okamžite motorom brzdí, čiže musím ísť vyššou rýchlosťou, alebo stále držať nohu jemne na plyne.
Auto nevyhadzuje žiadne chyby, nič nehučí, len toto mi občas lezie na nervy.
Som druhý majiteľ, najazdené cca 220 000, a pochybujem, že niekedy bol menený olej v prevodovke. Čiže môže to byť aj tým?
Vďaka za akékoľvek rady a tipy, každopadne najbližší mesiac skočím aj do servisu a napíšem kde bol "problém."
Vďaka. :)

Re: E60 prevodovka?

Napísané: Štvrtok, 24. Októbra 2019, 08:56
od mitocross
Pri jazde dole kopcom, ked tuknes do brzdy, tak podradi na vysoke otacky, to je normalne, brzdenie motorom. Trosku pridas a malo by preradit hore.
Pri studenom motore drzi vyssie otacky kvoli rychlejsiemu zohriatiu, to je normal. Pri 6HP v zime je to dost neprijemny pocit, ked by si ty (vodic) praveze nechcel studene auto velmi vytacat.
Sklbanie k semaforom nie je dobre, je to znak urciteho opotrebenia. Aj to brzdenie z 50km/h na rovine. Ono ta prevodovka sa nesprava uplne ako volnobeh, takze pocitovo brzi v meste viac ako manual. Len ked je to uz prilis, tak to nie je ok.
Ak chces skutocne odborny servis a mat klud, musis zavitat do servisu ZF v Jihlave (ZF-Pakra) alebo ZF v Novej Bani (pobocka). V Jihlave ti presne zhodnotia, ci sa da prevodovka zachranit vymenou oleja, alebo vymenou mechatroniku, alebo hydromenica. Ak uz budes mat nahlodane mechanicke cast, lamely,atd. cakal by ta repas. Ale tieto prevodovky vydrzia aj viac ako 220t., takze ciastkova oprava by mohla pomoct.
Hlavne nechod s prevodovkou do autorizaku, lebo oni maju len jeden predpis na skoleni -a to je vymena - inak ti nepomozu. A nechod ani do hocijakeho servisu, lebo to bude hadanie.

Re: E60 prevodovka?

Napísané: Štvrtok, 24. Októbra 2019, 09:53
od letec29
Vďaka, to dole kopcom som si už naštudoval, kedže som z okolia Žiliny, tak som tu videl niekde písané carcool BMW servis. Idem tam Ďalší týždeň na kódovanie nejakých vecí tak sa tam rovno spýtam asi. Majú na stránke výmenu oleja do prevodovky opísanú, vypadá to na papieri slušne. :D
http://www.carcool.sk/vymena-oleja-prevodovka/
Dám vedieť čo mi povedia tam.
Ďakujem zatiaľ.

Re: E60 prevodovka?

Napísané: Štvrtok, 24. Októbra 2019, 15:03
od RACERMAN
to preradenie tvrde z 2-1 bol problem od zaciatku na niektorych modeloch....daj si flashnut novsi soft do prevodovky

Re: E60 prevodovka?

Napísané: Štvrtok, 24. Októbra 2019, 17:02
od letec29
Ďakujem, spomeniem to taktiež. :)

Re: E60 prevodovka?

Napísané: Streda, 30. Októbra 2019, 19:04
od airbone
skor bude problem v mechatronike, ako to uz obvykle u 6hp26 byva..... Klasika - vymena regulatorov tlakov za nove, ak nepomoze, vymena mechatroniky.... Samozrejme popri tom sa vacsinou uz aj prevodovka rozoberie a pomeni sa co treba...

Re: E60 prevodovka?

Napísané: Piatok, 1. Novembra 2019, 14:07
od jararak
kedy si naposledy menil olej?
kupil som s neznamym stavom oleja (kedze mi tiekol cez prechodku) tak som ho vymenil, predtym mi to nerobilo to sklbnutie na 1tku na semafore. ale pri preradzovani z P,N,D bolo take jemne hupsnutie. po vymene oleja (co bolo vo vani), ani neviem kedy preradim na prevodovke, jazda je ovela kludnejsia, ale zacal mi prave tebou spomenuty problem na semafore, je o to citelnejsi, cim je olej teplejsi, zvazujem, ze po zime vymenim olej znova. (inac ano, dole kopcom tam vie tak velmi eroticky hodit tusim 2ku a potom toci ku 4t rpm)
na x5 kde som mal len 5hp prevodovku, som mal inac tento problem tiez, po strojovom vymenni oleja som tento problem mal uz len raz.

cize airbornov vyrok, ze chyba je v mechatronike, je podla mna tiez pravdivy, otazne je, ci je to pricina, alebo dosledok.