Strana 1 z 2

E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Utorok, 25. Decembra 2018, 11:09
od kiski
Zdravím, dávam si pomaly dokopy moju mačku vo vreci :^o K výhodnosti kúpy sa vyjadrovať nebudem - poviem to tak, že hlavu si zatiaľ nebúcham, ale nečakal som taký rýchly nástup závad hneď po kúpe, kurva, ako naši hokejisti keď hrajú a majú ťah na bránku. Tiež skončia pred ňou a nič... Ja tak isto, závady majú ťah na bránku a auto nič - čaká, či dostane do vinkla alebo to ešte ustojí [-o<

Isté ale je, že alternátor o chvíľu ligne kefu, ak už náhodou neligol =D> Skryté menu ukazuje príliš vysoké dobíjacie napätie , aj pod záťažou so zapnutými spotrebičmi, aj bez záťaže, altík zrejme kaká smrť. Moja otázka je - aký alternátor by sa tam mal dať? Záleží to nejak od výbavy? Na nete som našiel 170A Hella. Nechcem repasy a podobné veci, proste nový alternátor whatsoever. Dá sa to nejak zistiť z VIN?

Tu je link na diel: https://www.dsauto.sk/sk/hladania/1/1/1 ... or/3331659

Ďalšia vec - vymením to aj sám? Ruky nemám doľava ako krokodíl, skôr mi ide o nástroje.

Dikes borci, česť vašej práci.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Utorok, 25. Decembra 2018, 21:23
od Mi00wa
co to je vysokě napěti ?
Jinak s repasy je problém, protože regulator nedaji original a blbne ještě víc. Altík je řízen IBS-DDE/DME.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Utorok, 25. Decembra 2018, 22:02
od kiski
Vysoké napätie je, že aj pod záťažou to niekedy vyletí na hodnoty 15,0 až 15,2V. Aspoň toľko mi ukazuje skryté menu, keď ho odblokujem.

Dnes sa mi napr. stalo, že aj napriek tomu, že mi nevyskočil žiadny Charging Fault, tak auto postupne vyplo ventilátor, rádio, DTC, Steering na žlto, atď. Motor bežal aj svetlá pracovali. Ale keď som auto vypol, a chcel znovu naštartovať, už len cuklo štartér a ani ho nepretočilo. O hodinu už auto naštartovalo normálne, na palubovke žiadna chyba, akurát sa znovu nastavili hodiny. Dúfam, že zajtra aspoň dôjdem domov cca 20km z práce [-o<

Predpokladám, že alternátor,resp. regulátor alternátora bude o chvíľu u Pána... Jo, a batéria nebola zaregistrovaná predchádzajúcim majiteľom, je v aute cca. dva týždne.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Streda, 26. Decembra 2018, 11:15
od Mi00wa
15,0-15.2 v zimě je normálni. kriické napětí je až 16V. Já už udělal pruzkům, aji u ustatních e60cek.
+10°C a vyšší > 13,8-14.1 V
5°C až 6°C > 14.4V-14.8V
0°C a méně (vč. mrazu) 14.9V - 15.5V MAX.
Baterku je potřeba nakodovar či zaregistrovat, takže začni tím.
A ještě zaleži na stav kondici baterie

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Streda, 26. Decembra 2018, 11:47
od TT-SIMIK
Tieto hodnoty platia pre AGM bateriu,pre klasiku su trochu nizsie...

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Streda, 26. Decembra 2018, 13:11
od airbone
Najskor vymen regulator a v poriadku musi byt aj IBS. Regler musi byt original z BMW, ako je spominane vyssie, je riadeny cez BSD. Ak kupis novy alebo repasovany alternator od kohokolvek ineho nez BMW, bude tam univerzalny regler ktory s BSD pracovat nebude.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Streda, 26. Decembra 2018, 15:23
od kiski
Objednal som si komplet nový alternátor ako celok, od fy. VALEO. Cca. 400€, zhruba, plus-mínus. Predpokladám, že tam bude aj origo regulátor od VALEO, nakoľko bude spolupracovať, neviem. VALEO alternátor tam mám aj teraz... Urobil som chybu? Niekde som čítal, že VALEO robí aj prvovýrobu pre BMW, tak by to malo sedieť, či sa mýlim?IBS som dnes kontroloval cez diagnostiku (v mojej moci je len INPA, NCS a RHEINGOLD, viac nemám...) a nevykazovalo žiadne závady. Pamäť chýb bola prázdna.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Streda, 26. Decembra 2018, 19:13
od Mi00wa
proč nezačneš kodovani či registraci baterky ? To je hlavni priorita

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Streda, 26. Decembra 2018, 20:45
od kiski
To už mám za sebou. Stalo sa tak dnes, ale objednávku už stornovať nebudem.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2018, 02:03
od airbone
kiski napísal:
Objednal som si komplet nový alternátor ako celok, od fy. VALEO. Cca. 400€, zhruba, plus-mínus. Predpokladám, že tam bude aj origo regulátor od VALEO, nakoľko bude spolupracovať, neviem. VALEO alternátor tam mám aj teraz... Urobil som chybu? Niekde som čítal, že VALEO robí aj prvovýrobu pre BMW, tak by to malo sedieť, či sa mýlim?IBS som dnes kontroloval cez diagnostiku (v mojej moci je len INPA, NCS a RHEINGOLD, viac nemám...) a nevykazovalo žiadne závady. Pamäť chýb bola prázdna.

Mylis sa. To ci tam je Valeo alebo ci robi alebo nerobi prvovyrobu je uplne fuk. Valeo ziadny BMW regler nepredava a ani nemoze, je to suciastka ktora sa da kupit len od dealera BMW! Alternator bude dobry ale regler musis dat taky ako tam ma ist od BMW. Ten ma svoje cislo dielu, a ma vnutri processor ktory komunikuje s BSD a riadi ho. Na tom alternatore budes mat regler ktory s tym spolupracovat nebude, lebo je univerzalny. Konektor ti sediet bude, ale myslim ze je otoceny naopak alebo do ineho smeru. To je prva vec ktora sa musi cloveku zdat divna.
Takze ked to tam pripojis, bude dobijat, ale bude neustale pisat chybu komunikacie (chyba komunikacie alternatora) a bude to robit nadalej galibu. Pocitaj s tym ze tu novu baterku ti to vymlati mozno aj za pol roka, alebo ju bude prebijat a bude sa prilis zohrievat (a nechcem ani pisat co moze pri takejto veci nastat). Druha kombinacia bude ze tam das ten svoj regulator z povodneho alternatora a bude to robit nadalej tak istu galibu pretoze podla popisu co ti to robi, bude v prdeli prave ten regulator. Ja som to riesil taktiez na E60ke, 2x. Spusta ludi tak isto. Rovnake symptomy - vypinanie systemov pocas jazdy z dovodu kratkodobych a nahodnych vykyvov napatia (mozne zmerat len ak by si jazdil s osciloskopom, meranie s multimetrom u garazmajstrov nepomaha zistit tuto zavadu).
Ak ti vypnu nahodne systemy za jazdy, budu v nich ulozene chyby ohladne podpatia alebo prepatia. Neexistuje aby sa neulozila chyba....
Keby si pocital a pohladal viac, usetril by si.... Riesilo sa to tu na fore xxx krat. Budes mat novy altik, ale mozno zbytocne....Lebo stacilo skusit vymenit ten regler....

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2018, 08:24
od kiski
V poriadku, vsjo poňal. Len potom nerozumiem tomu, že keď zadám vyhľadávanie podľa čísla OE, a vyhodí mi kopec možností, tak prečo to potom v skutočnosti nepasuje. Načo to potom vyhazduje ako alternatívu...

Ok, kde sa dá ten origo regulátor zohnať? Nemám žiadneho dílera poblízku...

Inak dnes jazda do práce - po aktivovaní skrytého menu auto celú jazdu ukazovalo napätie len nejakých 12,1 - 12,3V. Takže zrejme nedobíjalo, ale ani nevyhodilo žiadnu chybu dobíjania. Každopádne som išiel zrejme len na batériu. Budem asi rád, ak dôjdem domov zajtra.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2018, 08:36
od PetoK
Origo diely sa predavaju v BMW. Takto to dopadne keď laik objednáva nieco, čomu nerozumie... Uz vopred ti poviem ze si vyhodil peniaze... Problém možno ani nebude v alternátore.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2018, 08:40
od kiski
No tak ok, ale nie je každý taký múdry ako možno ty. Po vojne je už každý generál. Mal si napísať predtým, a nie teraz, keď už airbone celý problém objasnil.

Pre tých, ktorý vedia pomôcť - ak by mi to niekto vedel zabezpečiť, budem vďačný. Sumu samozrejme uhradím bez problémov.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2018, 08:43
od PetoK
Problém je ze vôbec nechápeš ako to funguje, ignorujes tu rady ľudí ktorí ti radili registráciu bat atď. Kludne mozes mat vadne aj IBS a zbytočne menis alt. Ktorý sa dá pritom za polovicu zrepasovat tak, že bude ako novy.

Re: E61 525d 130kW typ alternátora

Napísané: Štvrtok, 27. Decembra 2018, 08:57
od kiski
Registrácia baterky mi bola radená až potom, ako som objednal alternátor nový. Aj pár hodím medzi príspevkami urobí svoje. A to, že IBS zrejme vadný nie je (alebo možno aj je, veď som iba laik), mi bolo potvrdené cez diagnostiku v Autobavaria v Badíne. Nechcem sa hádať, to vôbec nie, chcem, aby mi auto chodilo ako má. To je moja priorita.