Strana 1 z 2

E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Štvrtok, 15. Februára 2018, 11:40
od Peped
V pamäti chýb motora mam stale nejake chyby a po vymazani sa opät vratia.

Nejake rady?


Riešenie:
Výmena regulátora za originál Valeo.

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Štvrtok, 15. Februára 2018, 13:00
od boris2409
Nieje to vadný IBS kabel?

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Štvrtok, 15. Februára 2018, 14:05
od airbone
Mas niekde prerusenu bsd zbernicu alebo je niektory z jej spotrebicov v prdeli. Olejovy senzor, regler, ibs..... Treba to popozerat normalnou diagnostikou, postupne odpajat jednotlive veci a sledovat priebeh chyb alebo umeny zo statickych na sporadicke. Merat ten alternator s roznymi multimetrami budes zbytocne. Je ovladany cez bsd a je tam elektronika.
Tak isto mas v prdeli jeden senzor klopania.
Na sekundarluftsystem sa vyser, neries to. To nema vplyv na nic, iba na emisie prvych 30sekund po nastartovani studeneho motora.

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Štvrtok, 15. Februára 2018, 19:09
od Peped
Regler by nemal byt zly, keďže sa alternator meral osciloskopom, robila sa celkova analýza. Je tam aj log zneho. Mechanik hovoril že diodovy mostik aj regulator su dobre.

Nezdalo sa mi že su stále iné volty v tých chybách, tak sa predpokladalo že bude zlý, ale nieje.

Môže byt komunikačný kábel DME s alternatorom prerušený? Este nad tým sa rozmysla. Kvoly tomu by mohli byt aj ostatne chyby (domienka).

Ked ukaže chybu IBS tak nemusi byt hned v prdeli, možu to sposobovat aj ine veci (vycitane z webu).

Ked sa vymazu chyby, tak ta chyba 28D7 je tam furt, ostatne sa objavia neskor po jazde.


Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Sobota, 17. Februára 2018, 15:31
od Peped
Dnes som skusal vymazat chyby a po nastartovani sa hned zobrazila - 28D7 komunikacia s alternatorom a po par sekundach 299B komunikacia s IBS.

Ako postupovat? Najskor by bolo dobre asi odpojit ten IBS ale ako na to aby som neurobil viac skody? Staci tie dva konektory odpojit a skusit diagnostiku ci vyhodi zase ten alternator? IBS by malo stale ukazovat chybu a hned. Dobre rozmyslam?

Potom ten snimac oleja a nakoniec už zostane ten alternator.

K alternatoru je velmi zly pristup, tak chcem vylucit ostatne chyby najskor.

Niekde som sa docital že može byt ten kablik preruseny alebo zasraty od oleja, lebo je na takom blbom mieste ten konektor.

A co je ta BSD zbernica, kde ju najdem a co na nej moze byt zle?

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Sobota, 17. Februára 2018, 15:41
od PetoK
Vymen najprv IBS snimac + kabel za novy. Ten odchadza najcastejsie, a casto robi rozne hluposti... novy orig cca 200e. BSD zbernica je LIN, 1-vodicovy system, na ktorej je IBS, jednotka zhavenia, snimac hladiny oleja a altik.

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Sobota, 17. Februára 2018, 19:38
od Peped
Práveže sa chcem vyhnúť diagnostike typu výmen toto, ak to nepomôže tak toto a nakoniec toto. Chcem vymeniť to čo je zle. Už som pár aút takým spôsobom opravoval a bola to vždy tá 2-3. vec a zbytočne mi to predražilo servis.

Dá sa nejako zistiť, či je to ozaj ten ibs senzor?

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora

Napísané: Piatok, 25. Mája 2018, 14:12
od Peped
Bol to nakoniec regulátor alternátora. Niekto ho už repasoval a nedal tam origo valeo. Všetky chyby týkajúce sa bsd zmizli.

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Piatok, 25. Mája 2018, 19:15
od airbone
Ano, to su tie amaterske firmy ktore spravia alternator a regler tam nedaju aky ma byt. Teda hodia tam univerzalny, ktory sa pouziva napriklad u benzinakov E46 a nekomunikuje cez BSD. Je tam nejaka odlisnost v jeho konektore. Takze jedine origo...

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Sobota, 26. Mája 2018, 08:37
od RACERMAN
Ak sa chysta niekto menit len uhliky neodporucam - ak uz boli uplne opotrebovane (nejakim sposobom poskodia regler). Treba menit celi regler. V aute nasledne vyapadavalo dobijanie nie vsak pri kazdej jazde. Pri poklese zacne postupne odpajanie jednotiek a neostava vam vela KM na jazdu ( o nedobijani ziadna hlaska na pristrojovke).
Cize regler menit vzdy za novy !

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Sobota, 26. Mája 2018, 10:09
od airbone
Suhlas. Mal som presne ten isty problem na 545i. Nahodne vypadky systemov, niekedy 100km nic a potom vianocny stromcek, vypadok viacerych systemov naraz. V jednotkach su potom ulozene chyby o podpati alebo prepati. Po vymene reglera totalny klud....
Vela ludi to nevie, lebo daju mechanikovi merat napatie dobijania nejakym cinskym multimetrom.... Tym sposobom sa vsak neda zmerat sporadicky kratky pokles napatia. To by sa muselo merat osciloskopom za jazdy az do okamihu ked vypadnu tie jednotky....

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Štvrtok, 25. Októbra 2018, 09:04
od Slayer
Čaute,
mne sa včera na mojej e65 stalo prvý krát niečo podobné - začalo mi vyhadzovať rôzne chyby (preklz, abs, ručná brzda, automat v núdzovom režime atď.) Stál som pred domom s naštartovaným motorom a ukázalo mi aj hlášku "recharge battery", tak som potom motor vypol, lebo mi už doplo, že neni šťavy.

Na vypnutom motore som sa dostal do skrytého menu a voltage mi ukazovalo len nejakých 9V. Auto sa mi teda kvôli niečomu vybilo a keď tak čítam, tak to môže byť ten regulátor alternátora? Lebo asi za 5 min. som skúsil naštartovať, že čo sa stane a auto bez problémov chytilo, nikde žiadna chybová hláška a alternátor dobíjal nad 14V. Potom som sa bol previesť a sledoval som dobíjanie a všetko bolo úplne ok.

Ako tak čítam, tak sa to môže stať hocikedy a hocikde, tak budem sledovať dobíjanie, lebo tá baterka sa podľa mňa nemôže vybiť za minútu. Predpokladám, že po tom, ako prestane alternátor dobíjať, tak trvá možno aj 10 min. kým sa baterka vybije tak, aby mi začalo vyhadzovať chyby. Tak ak zbadám pokles napätia, tak na chvíľu zastavím, vypnem motor a až za chvíľu budem pokračovať v ceste, aby to znova dobíjalo.

Moja otázka ale znie:
Ako prísť na to, či to je 100% ten regulátor alternátora? Podotýkam, že sa mi to stalo prvý krát v živote a v tej chvíli dosť pršalo, tak ma napadlo, či sa len niekde nemohla dostať voda alebo podobne.

Chcem to spraviť, aby ma to nikde nenechalo. Ďakujem za odpovede.

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Štvrtok, 25. Októbra 2018, 09:08
od PetoK
Neries, co netreba, vyber altik, daj ho na riadny repas, poriadnemu fachmanovi, nech porobia a vymenia vsetko co treba, regulator vratane uhlikov zasadne NOVY OEM !!! a zase sa budes vozit bez starosti...

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Štvrtok, 25. Októbra 2018, 12:59
od Slayer
Nevidím dôvod, prečo by som mal dávať hneď celý alternátor na repas, keď pravdepodobne stačí vymeniť len regulátor a problém môže byť vyriešený. To je ako keby dostanem defekt na jedno koleso a vymením ich všetky 4. Takýmto spôsobom by som vymenil polovicu auta a celkom zbytočne.

Re: E60 545i - Chyba 28D7 Komunikacia alternatora -vyriešené

Napísané: Štvrtok, 25. Októbra 2018, 13:12
od PetoK
Nuz, klasika, pristup lakomého slovaka... ked nechapes, tvoj problem... altik treba vzdy repasnut cely, aby to chodilo riadne a dlho... nie iba reg... treba ho vycistit, namazat, odchadzaju tam dalsie veci, loziska, puzdra, atd. Onedlho ho budes vyberat zasa...