Strana 1 z 1

e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Nedeľa, 24. Septembra 2017, 13:37
od Koki28
Ahoj, co si o tom myslíte? špatný (neorigo) regulátor na alternátoru? Dělal se repas alternátoru. Dobíjí jinak v pořádku, nepozoruji žádnou chybu dobíjení. Rozdíl napětí padá až k 12,8 V. Díky


Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Nedeľa, 5. Novembra 2017, 00:39
od Paloris
Ahoj, problem bude jednoznačne v regulatore na altiku. Zaleži ako bol robeny "repas" pokial niekto menil len uhliky regulatora tak buď dal zly typ alebo zle doliehaju na zberaci kružok budiaceho vinutia. Origo valeo dáva stále cca 14,3V pri naštartovanom motore

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 6. Novembra 2017, 10:10
od airbone
Nechapem preco davat neorigo regulator... ved origo nestoji majland. Tak isto ten regulator musi komunikovat s bsd zbernicou. Na diag nesmu byt ziadne chyby suvisiace s bsd, inak sa priprav na problemy....

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 6. Novembra 2017, 10:16
od PetoK
Presne tak. Nabijacie napätie nie je pevne nastavene, reguluje ho IBS, ktore prave po tej BSD zbernici komunikuje o.i. aj s alternátorom. Pokial je tam AGM bateria, nabijacie napätie stupa az skoro k 16V vo velkych mrazoch.

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 11. Decembra 2017, 15:06
od RACERMAN
Neviem ako u benzinu ale u mna diesel bateria 110Ah, (Regulator som robil pre pol rokom menil som uhliky) tiez mam podozrenie ze nefunguje dobre v stvrtok za jazdy odpajalo riadiacky (prvi krat), az som zastal na parkovisku a uz nenastartoval - nasledne po starte z druheho auta fungovalo ako nic...Dobija na 14.7-14.9V ale pri brzdeni padne na cca 12.3-12.8V asi na sekundu, a ihned stupne zas na 14.7-14.9V, momentalne sledujem cez DIS stav baterie ako ju dobija ak sa chyba zopakuje a bateria klesne dobitim pod 60% skusim este druhu bateriu a zas odsledujem cca 5dni... bateria je dvoj rocna, cize mam podozrenie na regulator....Originial vychadza cca 90 - 120 EUR ako kde cize urcite treba riesit original regulator a nespekulovat

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Nedeľa, 14. Januára 2018, 22:35
od smeyko
https://youtu.be/XK0JKxMOOzA
A toto je normálne? Lebo po cca pol hodine mi začne vyhadzovať všetky možné chyby od ABS cez prevodovku a nakoniec sa rozbliká CID. Po vypnutí motora už nenaštartuje, akumulátor nemá potrebný prúd. Nabijem a zasa.
Baterka menená cca pol roka dozadu aj s nakódovaním cez DIS
15,9V sa mi zdá priveľa... Je pravda že pri -7*C
Ale prečo potom baterku vlastne vybije keď ju v podstate prebíja?

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 15. Januára 2018, 08:39
od airbone
Pretoze ju nabija vysokym prudom a jednoducho ju odjebe. Treba origo diagnostiku a mat v poriadku IBS a komplet BSD zbernicu bez chyb. Uz som videl aj to ze baterku prebijalo ako hovado a bola horuca ako svina, necudoval by som sa keby to zacalo horiet..... Ak nie su ziadne chyby, resp. len chyby na jednotkach o podpati alebo prepati (z dovodu coho ich vypina ako popisujes), treba vymenit ten regulator, ovsem treba ho kupit original v bmw a zbytocne nematurovat. Ja som tiez raz menil na 545i, robilo mi to to iste, teda vypinalo to systemy za jazdy obcas. Po vymene regulatora bol svaty pokoj a co sa pamatam, tak stal nejak okolo 80-90eur, ale bolo to uz par rokov dozadu.

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 15. Januára 2018, 09:27
od PetoK
Problém je že tu niektorým ľuďom škoda vobec písať,aby kúpili originálny kvalitný diel,aj tak kúpia nejaky shit a potom sa čudujú že to nejde ako má...

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 15. Januára 2018, 16:03
od airbone
Ano kazdy to meria multimetrom a ked vidi volty, uz je spokojny a mysli si ze vsetko je v poriadku..... Akurat ze ak je chybny regulator, moze to byt len velmi rychly sporadicky pokles, ktory ziadny multimeter a ani zobrazenie napatia na budikoch nezaznamena. To by si musel jazdit hodinu a mat pripojeny osciloskop......

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 15. Januára 2018, 21:06
od smeyko
PetoK napísal:
Problém je že tu niektorým ľuďom škoda vobec písať,aby kúpili originálny kvalitný diel,aj tak kúpia nejaky shit a potom sa čudujú že to nejde ako má...
A prečo si myslíš že si nekúpim originál diel? To pre mňa nieje problém, len sa snažím diagnostikovať poruchu. Veď na to toto fórum slúži či nie? Mám už dosť "automechanikov - youtuberov" tak som si zadovážil kábel z Číny a snažím sa diagnostikovať chybu sám. Človek sa predsa učí celý život.

Re: e60 550i vadný regulátor napětí na alternátoru?

Napísané: Pondelok, 15. Januára 2018, 21:14
od smeyko
airbone napísal:
Pretoze ju nabija vysokym prudom a jednoducho ju odjebe. Treba origo diagnostiku a mat v poriadku IBS a komplet BSD zbernicu bez chyb. Uz som videl aj to ze baterku prebijalo ako hovado a bola horuca ako svina, necudoval by som sa keby to zacalo horiet..... Ak nie su ziadne chyby, resp. len chyby na jednotkach o podpati alebo prepati (z dovodu coho ich vypina ako popisujes), treba vymenit ten regulator, ovsem treba ho kupit original v bmw a zbytocne nematurovat. Ja som tiez raz menil na 545i, robilo mi to to iste, teda vypinalo to systemy za jazdy obcas. Po vymene regulatora bol svaty pokoj a co sa pamatam, tak stal nejak okolo 80-90eur, ale bolo to uz par rokov dozadu.
Ďakujem za radu. Určite vyberiem alternátor vonku a objednám regulátor.
Ešte otázka, vidím že sa vyznáš : ako potom IBS vybije teda akumulátor? Je tam nejaká umelá záťaž alebo to jednoducho skratne? Lebo rok dozadu sa mi stalo, pri použití home-made nabíjačky u známeho, že po chvíli skoro zhorela, jednoducho ako keby na svorkách auto spôsobilo nejakým ochranným mechanizmom skrat. Moja CTEK to ale potom nabila v pohode.