Strana 1 z 1
Komprese 525d
Napísané: Sobota, 9. Septembra 2017, 20:26
od antibalda
Ahoj,
Dneska při výměně žhaviček (viz moje předchozí téma) jsem rovněž změřil kompresi všech válců.
Výsledky :
1 : 20bar
2 : 20bar
3 : 20bar
4 : 13,5 další měření 18 a nakonec 19,5bar
5 : 20bar
6 : 20bar
Líbí se mi, že všechny válce jsou stejné, tedy až na 4. válec, ale to možná bylo tím, že jsem měřák špatně utáhl.
A teď otázka, je to v normě ? Protože nikde na netu jsem nenašel, kolik by auto mělo mít, ani tady na fóru to není. Je pravda, že na jedné cizí stránce jsem našel údaj 265psi (18,5bar), ale to mi přijde málo. Mé auto má najeto 297 tis km.
Děkuji za odpověď
Re: Komprese 525d
Napísané: Nedeľa, 10. Septembra 2017, 17:27
od starynovy
Zdravy kus ma 30Bar+. Ale pochybujem, ze by bol tak rovnomerne vybehany. Zrejme nebol merak na 0,001% alebo male otacky starteru.
Re: Komprese 525d
Napísané: Pondelok, 11. Septembra 2017, 07:37
od ViktorDDD
udava sa za tepla 20-25bar, ked si mal za studena 20 na kazdom valci tak je to OK
Re: Komprese 525d
Napísané: Pondelok, 11. Septembra 2017, 16:40
od starynovy
Viktor, kde to pisu? Ja mam 18 Bar hranicu opotrebenia a z praxe som ziadny pod 25 nezmeral, a to bol doskrabany cely vybrus.

Re: Komprese 525d
Napísané: Streda, 13. Septembra 2017, 11:40
od ViktorDDD
v nejakom repair manuale som to dakedy cital, este za cias co som mal tds, vtedy som sa tomu cudoval ze tds pod 25 uz v kose pomaly nenatocis a ze tomu commonrailu staci aj tak malo
zas kamarat meral na svojej 30d (stary 135kW trojliter) tak tam mal okolo 28
Re: Komprese 525d
Napísané: Streda, 13. Septembra 2017, 13:16
od starynovy
J to budu zase udaje typu korekcie do 5mg su OK.. to je tiez v manuale bmv.

Je to ako nameral kamos, taky dobre vybehany ale nie zniceny ma 25-27. Novy/opraveny 30-33. Predvcerom som meral jeden s gigantickym prefukom do skrine a to uz bolo smutnych 22-23. Motor ide, vykon ma.. ale uz to nebude vonco. Na aVdine so zapecenymi kruzkami mali najhorsie valce 21, tesnili len olejove.. Preto si myslim, ze ak ta E60 nema milion km tak zlyhala metodika merania.
Re: Komprese 525d
Napísané: Streda, 13. Septembra 2017, 21:22
od antibalda
Děkuji za reakce.
Popis měření : Sundal jsem sání, vyšrouboval jsem všechny žhavící svíčky a místo těchto žhavících svíček jsem zašrouboval měřák (po domácky vyrobený :) ). Odpojil jsem i vstřikovače. Následně jsem začal startovat. Ručička měřáku se zastavila vždycky na stejné hodnotě, akorát na 4. válci, tak jsem musel měřák dvakrát utahovat, pak tlak vyběhnul na stejnou hodnotu jako u ostatních válců.
Případně, jak to správně změřit, když na to má vliv otáčky startéru ?
Děkuji
Re: Komprese 525d
Napísané: Streda, 13. Septembra 2017, 21:35
od starynovy
Takto, otacky na to maju vpliv tym viac cim horsi je motor-viac kompresie stihne utiect cez hlavu/kruzky. Kazdopadne to chce tak +200RPM. Ideal je pri merani napajat auto silnym zdrojom >50A a mat nabitu baterku.