Strana 1 z 1
Žhavení
Napísané: Pondelok, 28. Augusta 2017, 13:30
od antibalda
Zdravím uživatele tohoto fóra,
Vlastním BMW 525D r.v. 2007 (po faceliftu), motor 3.0L Diesel, manuální převodovka. Najeto cca 296t km.
Auto mám cca 4 měsíce a když jsem ho kupoval, v diagnostice byla chyba žhavení všech válců, konkrétně "Žhavící svíčka válce x, aktivace - trvale" (x = číslo válce, od 1 do 6 = celkem 6 chyb v diagnostice).
S prodávajícím jsem se domluvil na ceně a auto koupil. Pro prolezení různých fór, jsem svépomocí vyměnil řídící jednotku žhavení a vymazal chyby z diagnostiky. V sobotu jsem jel delší trasu (cca 550km v kuse x2) a druhý den jsem auto napíchnul na diagnostiku (konkrétně kvůli vypálení DPF) a chyby žhavení jsou zpátky. Když zobrazím podrobnosti, tak se chyby objevily cca před 120km tj. během cesty.
Je možné, že opět odešla ta jednotka žhavení ? Případně mohou to mít na svědomí špatné žhavičky (žhavící svíčky) ? Žhavičky jsem sice měřil a nezdály se být špatné. Každopádně nelíbí se mi, že ta jednotka vydržela 2,5 měsíce.
Děkuji za případnou odpověď.
S pozdravem antibalda
Re: Žhavení
Napísané: Pondelok, 28. Augusta 2017, 16:19
od Mi00wa
žhaviče jsi měnil taky ?
Jinak je třeba se podívat i na konektor na ŘJ žhavení, zda není vypáleny. Byla jednotka hodně od oleje ? ktera odešla.
Re: Žhavení
Napísané: Pondelok, 28. Augusta 2017, 23:06
od antibalda
žhavičky jsem neměnil, pouze změřil a zdály se být OK (podle el. odporu).
Původní jednotka, kterou jsem vyndaval, od oleje nebyla vůbec - téměř čištá, pouze trochu špinavá od "motorového prachu". Navíc původní jednotka (s kterou jsem auto koupil) byla měněna v listopadu roku 2016 (podle výrobního čísla), takže tento problém tam asi je déle.
Takže zkontrolovat konektor jednotky + vyměnit jednotku + vyměnit žhavičky (pro jistotu) ?
Díky
Re: Žhavení
Napísané: Pondelok, 28. Augusta 2017, 23:07
od PetoK
A hlavne kúpiť orig BMW diel ... Aftermarket je bieda...
Re: Žhavení
Napísané: Štvrtok, 31. Augusta 2017, 17:41
od antibalda
Tak teď jsem se konečně dostal na výběr té jednotky a je to bída. Origo přímo pro BMW vyrábí firma BERU, tu jsem objednával už kdysi (2 měsíce zpátky) a situace stejná.
Také jsem se bavil s jedním chlapíkem, který BMW dělá a rovněž radil vyměnit jednotku + všechny žhaviče.
Jednotka :
http://www.sautodily.cz/www-sautodily-c ... X5-3-0d-X6Žhaviče buď tyto také od BERU :
http://www.sautodily.cz/www-sautodily-c ... 2237786869 nebo pak "originální" od NGK, které jsou tam nyní :
https://www.carsshop.cz/zhavici-svicka- ... 8EEALw_wcBCo myslíte ?
Děkuji
Re: Žhavení
Napísané: Piatok, 1. Septembra 2017, 22:20
od starynovy
To je fuk ake, hlavne nove. Ten odpor je blizky skratu takze merat to multimetrom povie nic. Jedine ze by si mal fluke od šedého.

Re: Žhavení
Napísané: Streda, 6. Septembra 2017, 19:36
od antibalda
Měřil jsem to na RLC můstku, který dokáže změřit i 100uR odpor, navíc je kalibrovaný na přesnost 0,001%. Elektronikou se zabývám přes 25let, takže vím, jak změřit el. odpor :-)
Každopádně jsem objednal nové žhavící svíčky i jednotku. Zítra by to snad mělo přijít. Žhaviče jsem vzal ty od BERU, aby byly k jednotce. Uvidíme co z toho vyleze.
Ještě jedna otázka - myslíte, že je dobrý nápad tu stávající jednotku reklamovat ? V autě byla jen 2,5 měsíce a pak odešla. Mohl by prodejce uznat reklamaci ?
Děkuji
Re: Žhavení
Napísané: Piatok, 8. Septembra 2017, 18:05
od starynovy
Tak sorry, ze som ta urazil, nepisal si o tom ako si to meral. Ja si k autu teda mostik neberiem, staci DMM a osciloskop. Pripojim ten zhavic na 5V zdroj a sledujem co sa stane. Niekedy je odpor OK a zhavi vo vnutri mimo spicky pretoze odpadla spirala cize ti je odpor zmerany na 0,001% s rovnakou presnostou na hofno.
Reklamacie su individualne, to si musis skusit sam. Bud to vezmu, alebo co je pravdepodobnejsie, budu sa krutit a neuznaju nic.
Re: Žhavení
Napísané: Sobota, 9. Septembra 2017, 20:19
od antibalda
Tak jsem to dneska rozebral. Vyměnil jsem všechny žhavičky za ty nové BERU a když jsem vyndal jednotku žhavení, všiml jsem si, že napájecí konektor jednotky (ten, který přivádí kladné napětí do jednotky) je vypálený a skoro rozteklý. Kouknul jsem se na konektor jednotky (ten protikus na jednotce) a i tam je to nějaké roztavené. Takže nyní sháním celý ten kabel, který vede od alternátoru k jednotce. Ovšem asi to nebude prdel a ani ta cena není moc přívětivá :-)
Děkuji za rady, snad to bude už konečně OK.
Re: Žhavení
Napísané: Sobota, 9. Septembra 2017, 20:32
od PetoK
Ten kábel kupis nový v BMW.
Re: Žhavení
Napísané: Sobota, 21. Októbra 2017, 23:23
od Juva
Kde si prosim Ta kupil ten kabel ku zhaveniu? Mala by to byt jednotka.
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/selectCar/E61N/Tou/BMW+535d/ECE/12_1214
Vdaka.
Re: Žhavení
Napísané: Nedeľa, 22. Októbra 2017, 12:01
od vladoslavo
treba menit kabel napajania riadiacej jednotky, je to velmi casta zavada. Original stoji cca 30 €.