530dA 160kw odpojenie lambda sondy/lepšia spotreba
Napísané: Pondelok, 31. Októbra 2016, 20:41
zdravím Majstri.
Mal som problém so spotrebou po odkódovaní dpf+egr ,horko ťažko som sa vedel dostať pod 10L /100km a auto má písaný priemer od výrobcu 8,0L/100km. A to keď som jazdil svižnejšie tak 12-13litrov/100km nebol problém jak keby som mal 530i . Keďže predtým som mal e39 3,0d 142kw manuál,tak som vedel,že tento motor musí mať spotrebu okolo 7litrov,kedže predchodca e39 mal spotrebu pod 7L nafty ,tak mi to nešlo do hlavy,prečo novší motor je pažravejší a pritom hmotnosť karosérie je podobná.
Skúmal som postupne kde je problém,kedže diagnoza nič nevypisovala a nevyzistila žiadnu chybu trisiek,váhy vzduchu,teploty nasávaného vzduchu,ani žiadneho iného čidla ani samotného motora. Odpojil som čidlo z teploty v potrubí v rúre ,čo ide od intercoolera do EGR, nezmenilo sa nič, odpojil som tlakové čidlo dpf ,stále to isté,vozil som sa stovky km postupne,celé leto som dúmal nad tým, prečo je M57N 160kw taký pažravý s automatom. No nedávno som zistil ,ked som odpojil konektor lambda sondy,tam ako je tiež tlakové čidlo dpf,tak auto je citlivejšie na plyn ,ide lahšie a spotrebu nie je problém dostať na 8litrov/100km,tak ako uvádza výrobca,dokonca aj na 7,0-7,5L/100km ,keď sa snažím a a mám lahkú nohu,štýl jazdy 50%mesto 50%mimo mesto.Napr z M3,M0 z Hungary po dialnici na na SK domov vyšla spotreba s dotankovaním do nádrže na 6,1L/100km pri dodržiavaní dopr. predpisov. Ako je možné,že mi nevypisuje žiadnu chybu i-drive ani diagnostika po odpojení všetkých čidiel a auto jazdí lahšie s lepšou spotrebou? (termostaty sú nové,váha vzduchu bosch r.v.2014) Čiže teraz čidlo teploty nasávaného vzduchu,tlakové čidlo dpf a lambda sonda je odpojená . Ktoré čidlá z tých troch môžem teraz nehať odpojené,aby som neuškodil motoru?
vďaka
Mal som problém so spotrebou po odkódovaní dpf+egr ,horko ťažko som sa vedel dostať pod 10L /100km a auto má písaný priemer od výrobcu 8,0L/100km. A to keď som jazdil svižnejšie tak 12-13litrov/100km nebol problém jak keby som mal 530i . Keďže predtým som mal e39 3,0d 142kw manuál,tak som vedel,že tento motor musí mať spotrebu okolo 7litrov,kedže predchodca e39 mal spotrebu pod 7L nafty ,tak mi to nešlo do hlavy,prečo novší motor je pažravejší a pritom hmotnosť karosérie je podobná.
Skúmal som postupne kde je problém,kedže diagnoza nič nevypisovala a nevyzistila žiadnu chybu trisiek,váhy vzduchu,teploty nasávaného vzduchu,ani žiadneho iného čidla ani samotného motora. Odpojil som čidlo z teploty v potrubí v rúre ,čo ide od intercoolera do EGR, nezmenilo sa nič, odpojil som tlakové čidlo dpf ,stále to isté,vozil som sa stovky km postupne,celé leto som dúmal nad tým, prečo je M57N 160kw taký pažravý s automatom. No nedávno som zistil ,ked som odpojil konektor lambda sondy,tam ako je tiež tlakové čidlo dpf,tak auto je citlivejšie na plyn ,ide lahšie a spotrebu nie je problém dostať na 8litrov/100km,tak ako uvádza výrobca,dokonca aj na 7,0-7,5L/100km ,keď sa snažím a a mám lahkú nohu,štýl jazdy 50%mesto 50%mimo mesto.Napr z M3,M0 z Hungary po dialnici na na SK domov vyšla spotreba s dotankovaním do nádrže na 6,1L/100km pri dodržiavaní dopr. predpisov. Ako je možné,že mi nevypisuje žiadnu chybu i-drive ani diagnostika po odpojení všetkých čidiel a auto jazdí lahšie s lepšou spotrebou? (termostaty sú nové,váha vzduchu bosch r.v.2014) Čiže teraz čidlo teploty nasávaného vzduchu,tlakové čidlo dpf a lambda sonda je odpojená . Ktoré čidlá z tých troch môžem teraz nehať odpojené,aby som neuškodil motoru?
vďaka