Strana 1 z 2
BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Streda, 24. Júna 2015, 12:48
od Jejtyno
Chlapci mam pocit že to tu ešte u 530D nikto neriešil tak sa pýtam, ako vytiahnuť vstrek ktorému sa nechce von?
Viem o variante reverznym kladivom (
https://www.youtube.com/watch?v=PDDb0w1SXYU ). Nieje problem si ho vyrobiť, sústruh mám. Ale otázka.
Ak demontujem ten elektromagnet ako vo videu, po poskladaní s5 to bude funkčné? Mne to príde tak že ano, kedže spodnej časti ktorá je presne nastavená sa neublíži.
Prosím o rady ale k veci

Zváranie a podobné piece of
s h i t s vylučujem hneď

Dikeska
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Streda, 24. Júna 2015, 20:11
od Jejtyno
Okay, pozerám že nechytá sa nikto :) Takže dalšia otázka. Je možné časovanie ventilov nastaviť aj inač ako s tými špeciálnymi prípravkami z bmw workshop manualu?
Konkrétne z tejto stranky.
http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530d_m57t2_sal/2_repair_instructions/11__engine_%28m57t2%29/31__camshaft/3_ra__checking_camshaft_timing_%28m57t2%29/page_356/
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Streda, 24. Júna 2015, 20:45
od Gamerik
Rád by som pomohol, ale v tomto sa moc nevyznám...v každom prípade si ale myslím, že keď sa takto rozhodí vstrek, už by mal ísť minimálne na repas...neverím, že by išiel dobre.
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Streda, 24. Júna 2015, 21:06
od Jejtyno
Gamerik napísal:Rád by som pomohol, ale v tomto sa moc nevyznám...v každom prípade si ale myslím, že keď sa takto rozhodí vstrek, už by mal ísť minimálne na repas...neverím, že by išiel dobre.
Chápem a je mi to jasné, preto som zvolil inu variantu a po mudrej rade cez telefon od Simika sa vyrobí reverzne kladivo ale trošku iné ako je to klasicke... Teraz sa mi ale jedna o nastavenie časovania a to bez pomoci tích špecialnych prípravkov...
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Streda, 24. Júna 2015, 21:25
od Laco19
Ja som si k reveznemu kladivu vysustruzil a potom dobrusil zopar hacikov a s tym som vyberal vstrekovace na E60 aj E61 LCI - daju sa zospodu zachytit za kov, nebolo ich netreba rozoberat. Pri vstrekovacoch nie je vela miesta, haciky musia byt male a z kvalitnej ocele, pouzil som material zo starych dielov riadenia. Po niektorych vstrekovacoch som mlatil poriadne a tych max 2mm ocele vydrzalo

.
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Streda, 24. Júna 2015, 21:31
od Laco19
Jejtyno napísal:Teraz sa mi ale jedna o nastavenie časovania a to bez pomoci tích špecialnych prípravkov...
Myslim ze sa to neda, ako by si nasiel hornu uvrat? Tyckou vo valci iba velmi priblizne. Nastavit vackove hriadele kolmo na hlavu by sa uz dalo ale s pripravkom to bude presnejsie.
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2015, 08:27
od Jejtyno
Laco19 napísal:Myslim ze sa to neda, ako by si nasiel hornu uvrat? Tyckou vo valci iba velmi priblizne. Nastavit vackove hriadele kolmo na hlavu by sa uz dalo ale s pripravkom to bude presnejsie.
No pokiaľ viem tak na hornu uvrať je takzvaný TDC (timingdeadcentre) bod vzadu na ozubenom kolese zotrvačníka, otačať motorom musiš pokial nenajdeš ten bod kde vložíš gulatinu pre uzamknutie... Vtedy maš 1 piest v hornej uvrati...
TDC bod niekde pod štarterom...
http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/101-Projects-17-Head-Gasket/Pic04-01.jpg
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2015, 10:44
od Laco19
Jejtyno napísal:No pokiaľ viem tak na hornu uvrať je takzvaný TDC (timingdeadcentre) bod vzadu na ozubenom kolese zotrvačníka, otačať motorom musiš pokial nenajdeš ten bod kde vložíš gulatinu pre uzamknutie... Vtedy maš 1 piest v hornej uvrati...
Ano, ale na to potrebujes ten pripravok. Nestaci hociaka tycka, priemer otvoru v prirube je vacsi ako v zotrvacniku. Okrem toho je v zotrvacniku dier viac, takze aj s pripravkom treba davat pozor aby to bolo naozaj v TDC (je to TOP DC

). Navyse, ze pre E60 su 2 druhy tych pinov a ked sa nemylim obidva pre automat (nie som si tym isty).
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2015, 12:35
od Jejtyno
Laco19 napísal:Ano, ale na to potrebujes ten pripravok. Nestaci hociaka tycka, priemer otvoru v prirube je vacsi ako v zotrvacniku. Okrem toho je v zotrvacniku dier viac, takze aj s pripravkom treba davat pozor aby to bolo naozaj v TDC (je to TOP DC

). Navyse, ze pre E60 su 2 druhy tych pinov a ked sa nemylim obidva pre automat (nie som si tym isty).
Ved uvidíme keď sa to rozoberie.

Vieš ako sa vraví: Oči sa boja, ,ruky to spravia

A viem TDC je top a BDC je bottom

Navyše pri diere je vyrazena značka 0...
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2015, 13:26
od Laco19
Pisal si ze mas sustruh, ked sa dostanem zajtra k naradiu tak ti mozem zmerat obidva TDC piny pre E60 a za chvilu si jeden vyrobis.
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Štvrtok, 25. Júna 2015, 14:22
od Jejtyno
Laco19 napísal:Pisal si ze mas sustruh, ked sa dostanem zajtra k naradiu tak ti mozem zmerat obidva TDC piny pre E60 a za chvilu si jeden vyrobis.
Budem ti povďačny... Hoď miery sem alebo do spravy potom :)
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Piatok, 26. Júna 2015, 09:09
od Laco19
Tu mas rozmery pinov na E60, mne na obidve E60 (2003 a 2007) sedel ten prvy pin.
Hrany treba riadne zrazit, na konci najlepsie prevrtat a dat kruzok z klucov.
Ked sa dobre pamatam, pin zapadne do priruby skoro cely takze dolezity je asi iba najvacsi a najmensi priemer.
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Piatok, 26. Júna 2015, 10:19
od Jejtyno
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Piatok, 26. Júna 2015, 10:28
od Laco19
Ty si teda poriadne rychly

.
Re: BMW E61, E60 530D Ako demontovať vstrek?
Napísané: Piatok, 26. Júna 2015, 10:35
od Jejtyno
Když máš nato lidi :) Dúfam že to bude okay, dám tam vazelinky. Ináč kde presne je ten bod? Lebo z výkresov mi to pride niekde pod štarterom uplne zospodu... Naveď ma
