Strana 1 z 1

Diagnostika Váha vzduchu

Napísané: Nedeľa, 21. Septembra 2008, 14:21
od rh05
Cau boyz, bol som na digostiku s E34 525i M50 bez VANOS rv 91, a nasli mi chybovu hlasku č.41 MASS AIRFLOW HOT WIRE, v diagrame to hlasi input, takže problém može byt na kábli?

ako skontrolovať?

Napísané: Nedeľa, 21. Septembra 2008, 23:05
od BlackMW
vyber airbox. nastartuj a vytoc motor nad 2500 otacok.
vypni motor. 4 sekundy po vypnuti motora sa v prietokomeri na 1 sekundu nazhavi drotik co meria. (4 Volty medzi pinom 1 a 4)
pin 4 - zem, pin 2 - 12V
medzi pinom 5 a 6 by mal byt odpor 3 - 4 ohmy..

Napísané: Pondelok, 22. Septembra 2008, 07:02
od rh05
BlackMW napísal:
vyber airbox. nastartuj a vytoc motor nad 2500 otacok.
vypni motor. 4 sekundy po vypnuti motora sa v prietokomeri na 1 sekundu nazhavi drotik co meria. (4 Volty medzi pinom 1 a 4)
pin 4 - zem, pin 2 - 12V
medzi pinom 5 a 6 by mal b
yt odpor 3 - 4 ohmy..


To ako pri zapojenom konektore do váhy, len nejako to tam od izolujem alebo čo? a čísla pinov su nejako označené?

Napísané: Pondelok, 22. Septembra 2008, 09:14
od BlackMW
rh05 napísal:
To ako pri zapojenom konektore do váhy, len nejako to tam od izolujem alebo čo? a čísla pinov su nejako označené?


nazhavenie drotika skontroluj opticky pri zapojenom.
ak nezhavi, odpoj a meraj ci tam su tie 4 volty, zistis tak ci je vadny prietok alebo ECU.

ostatne meras pri odpojenom - ci je stava v konektore - 12V..
a multimetrom odpor na odpojenom prietokaci..

piny su oznacene v konektore prietokomeru aj v konektori motorovej kabelaze malymi cislami hned pri nich..

ked je nieco vadne, diagnostika to moze ale nemusi vyhodit,
ale ak uz to vyhodi, je to odiebane takmer naisto, alebo moze byt preruseny kabel..

premeraj toto a ak bude vsetko ok, premeraj este ci nie je preruseny kabel z prietokomeru do ECU:
Prietokac pin 1 na ECU pin 13, prietok pin 5 na ECU pin 14 a prietok pin 6 na ECU pin 41.

ak bude vsetko ok mozes spokojne kupit novy prietokomer (Bosch ak si chces auto nechat)

Napísané: Pondelok, 22. Septembra 2008, 10:59
od rh05
BlackMW napísal:
nazhavenie drotika skontroluj opticky pri zapojenom.
ak nezhavi, odpoj a meraj ci tam su tie 4 volty, zistis tak ci je vadny prietok alebo ECU.

ostatne meras pri odpojenom - ci je stava v konektore - 12V..
a multimetrom odpor na odpojenom prietokaci..

piny su oznacene v konektore prietokomeru aj v konektori motorovej kabelaze malymi cislami hned pri nich..

ked je nieco vadne, diagnostika to moze ale nemusi vyhodit,
ale ak uz to vyhodi, je to odiebane takmer naisto, alebo moze byt preruseny kabel..

premeraj toto a ak bude vsetko ok, premeraj este ci nie je preruseny kabel z prietokomeru do ECU:
Prietokac pin 1 na ECU pin 13, prietok pin 5 na ECU pin 14 a prietok pin 6 na ECU pin 41.

ak bude vsetko ok mozes spokojne kupit novy prietokomer (Bosch ak si chces auto nechat)


Car si chcem samo že nechať , len chcem aby šlapal ako má.
Len som asi debko ECU je riadiaca jednotka? a tu nájdem v motorovom preistore asi kde? dakujem za rady

Napísané: Pondelok, 22. Septembra 2008, 11:50
od Helldiver
V E34 najdes ECU napravo pod celnym sklom tak uplne v rohu, je tam cierny dekel, ktory odsrobujes (4 sroby) a pod nim su v slotoch pozasuvane riadiace jednotky, ja mam v 535i 3, ty by si tam mal mat 2...