Spotreba oleja M50 / M52
Napísané: Utorok, 1. Júla 2014, 09:59
Musim to zact riesit lebo uz ma to sere :) V aute mam M52B28 s M50 sanim - bez separatora oleja. Povodna M50 ale mala cca podobny problem. Ked idem s autom dole kopcom, brzdim motorom (najvacsi podtlak v sani) a nasledne pod kopcom pridam plyn (povedzme ze do 30% je to ok, ked dam viac tak to zahuli viditelne), ostane za mnou mrak ako zo studenej V3S. Takze pocitam ze sa olej dostava nejak do sania, odkial po pridani plynu vleti do spalovakov. Niesom si uplne isty ci mozem vylucit ventilove gufera (ale asi ano, kedze to by siel olej priamo do spalovaku a necakal kym pridam plyn) a tak ma napada ze to taha kvanta oleja cez odvetranie motora. Na druhu stranu som si neni isty ci sa tolko oleja vobec pretlaci cez tu malu hadicku ktora ide za klapku, pretoze ta druha predsa ide pred klapku a tam taky brutalny podtlak byt nemoze.
Napadaju ma dve riesenia tohoto problemu a to bud oil catch tank, alebo nejakym sposobom namontovat olejovy separator aky ma M52.
Oil catch tank sa mi ale uplne nepaci, kedze je potreba ho vypustat, resp sa o neho starat ako o male decko, co pri aute na kazdodenne jazdenie neni uplne ono.
Separator na druhu stranu, bude vyzadovat nejaky zasah do sania, kedze na M52 je pripojeny rovno do sania uz za klapkou, kde M50 nema ziadnu moznost pripojenia, ked neratam vrtanie diery :/ Pripojenie odtoku do vane je bez problemov, kedze mam v aute motor z E38 a vanu som nemusel menit - ma mierku oleja uz s pripojenim na separator.
Dalsia vec je - nemala E36 M52 zo zaciatku vyroby hlinikove viko s pripojenim na separator? Alebo je to len nejaka moja fatamorgana a vsetky M52 mali uz viko plastove (ktore nechcem do E34, kedze by to vzbudzovalo zbytocnu pozornost)
Napadaju ma dve riesenia tohoto problemu a to bud oil catch tank, alebo nejakym sposobom namontovat olejovy separator aky ma M52.
Oil catch tank sa mi ale uplne nepaci, kedze je potreba ho vypustat, resp sa o neho starat ako o male decko, co pri aute na kazdodenne jazdenie neni uplne ono.
Separator na druhu stranu, bude vyzadovat nejaky zasah do sania, kedze na M52 je pripojeny rovno do sania uz za klapkou, kde M50 nema ziadnu moznost pripojenia, ked neratam vrtanie diery :/ Pripojenie odtoku do vane je bez problemov, kedze mam v aute motor z E38 a vanu som nemusel menit - ma mierku oleja uz s pripojenim na separator.
Dalsia vec je - nemala E36 M52 zo zaciatku vyroby hlinikove viko s pripojenim na separator? Alebo je to len nejaka moja fatamorgana a vsetky M52 mali uz viko plastove (ktore nechcem do E34, kedze by to vzbudzovalo zbytocnu pozornost)