Strana 1 z 2
Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Utorok, 24. Septembra 2013, 20:14
od Fajlo
Zdravím, kúpil som veľmi zachovalé autíčko s drobnými chybičkami, primeranými veku. Pôvodný majiteľ mi povedal, že je tam "rozsypaný" dvojhmotný zotrvačník, že pre to sa auto na voľnobehu klepe. Príznaky sú také, že keď naštartujem a motor sa trošičku zahreje, otáčky kúšťok klesnú a autíčko sa začne viacej triasť, takmer akoby zdochýňalo a sem-tam ho trhne celkom, ako keby som zaradil a pustil spojku, mám pocit že sa mi toto stalo už aj za jazdy, ale možno to bol len klam tých nerovností na ceste...
a ešte k príznakom patrí to, že auto na nižších rýchlostiach (1,2,3) pri plynulom pridávaní skáče. Viete o tom niečo? dá sa to zohnať? dá sa to vymeniť? ako sa k tomu dostanem, aká je cena?
p.s. ešte k prvému príznaku, mám pocit, že keby o kúsok zdvihnem otáčky, tak sa to pri voľnobehu vôbec tak neklepe.. len ani to neviem ako spravím, moc som do toho ešte nepozeral.
Ak máte nejaké rady, píšte mi najlepšie SS.
Mimochodom k ostatným 525TDS viete mi povedať aké máte voľnobežné otáčky za studeného štartu a potom pri ohriatom motore? Aj to by pomohlo, ďakujem
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 05:47
od ViktorDDD
otáčky by mali byť v strede medzi 500 a 1000, čiže okolo 700-750
to trhanie by som videl na rozladené čerpadlo
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 07:37
od antonvrabel
skontrolovať davku,či nieje mala.ak nie nastaviť rozvod a čerpadlo.
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 18:39
od Fajlo
no pokiaľ má byť 750, tak to tipujem že za studena, akoby s nejakým "sitičom" má tak 700-800, ale po chvíli klesnú na cca 600...takže to je málo, áno? dajú sa otáčky zvýšiť len pošponovaním nejakého lanka, príp.šróbu? alebo treba ladiť stále rozvod a čerpadlo?
ViktorDDD napísal:otáčky by mali byť v strede medzi 500 a 1000, čiže okolo 700-750
to trhanie by som videl na rozladené čerpadlo
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 18:40
od Fajlo
antonvrabel napísal:skontrolovať davku,či nieje mala.ak nie nastaviť rozvod a čerpadlo.
btw ako to zistím? na diagnostike mi to povedia?
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 19:02
od Suit
750 je na teply motor. Ked je studeny tak su zvysene otacky niekde okolo 1000.
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 21:09
od starynovy
To nema s dvojhmotou nic.. ked tak odpoj cidlo teploty ECU, ci sa otacky zvysia na 1100RPM.
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 21:33
od jiracing
Veru to neni zotrvak.
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 05:07
od Fajlo
a ake priznaky ma teda znicena dvojhmota?
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 05:08
od Fajlo
starynovy napísal:To nema s dvojhmotou nic.. ked tak odpoj cidlo teploty ECU, ci sa otacky zvysia na 1100RPM.
... to je ktore? kde ho najdem?
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 09:28
od starynovy
Priznaky by mohli byt buchotanie na volnobehu z oblasti zotrvaku.. to cidlo je na hlave, pod sanim, ked stojis pri motore od sania, tak druhe z prava.
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 10:42
od Fajlo
starynovy napísal:Priznaky by mohli byt buchotanie na volnobehu z oblasti zotrvaku.. to cidlo je na hlave, pod sanim, ked stojis pri motore od sania, tak druhe z prava.
pocutelne to nebuchoce, ale trase. a ked vymacknem spojku pri stojacom nastartovanom aute, tak viac...ok, skusim odpojit ten snimac. a ak otacky pojdu hore, znamena to co?
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 11:07
od ViktorDDD
studený motor 750 (leto) a 900-1100 (zima)
teplý motor 750
ak to máš len kúsok nad prvou paličkou takže okolo tých 600 tak je nízka dávka asi (nezdochýna ti to?)
žiadne lanko tam neni, treba to ladiť opatrne na elektrickej hlave čerpadla
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 11:35
od starynovy
znamena to ze je dobry, a ze mas najskor tu davku prilis malu, co sa stava s vekom auta.. cim vacsia opotrebenie tym mensia davka.. nieje ten motor na volnobehu slaby? Ked tocis volantom na mieste nehybe to otackami? zapnes svetla spadnu?
Re: Dvojhmotný zotrvačník E34 525TDS
Napísané: Štvrtok, 26. Septembra 2013, 11:39
od Fajlo
nie, tieto veci vobec ani nezdochyna ani nepadaju so servom, ani svetlami ani nic podobne. chyta krasne na brnk. cerpadlo asi rok po repase - bosch repasoval...tak neviem...a toto auto ma priame vstrekovanie? lebo uz sa mi vidi, ze som celkom za debila tu...a ked skace na 1, 2, 3 pri plynulom pridavani? nieje to ten zotrvak? na trojke skace najviac odspodu...ale ked zosliapnem plyn viac, ide hladko. ale spotreba +10l...okamzita samozrejme...