... všetko o BMW ...

obchodna sekcia
 
Lukynko
Autor témy
Príspevky: 292
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E34 2.5TDs-ko :)
Kraj: Košický

Netaha

Piatok, 23. Novembra 2012, 23:35

Zdravim uceny ludia...

Bol som nastavit cerpadlo na TDS-ku, pridam pretazenie 9G MIG 25 by sa nechytal...
Z cista jasna zrazu...idem hore kopcom pridam otacky vybehnu rychlost pomalicky stupa velmi pomalicky. Kde som pred tym siel 70, teraz 50-60.
Ked idem do kopca tych 50 povedzme a pridam auto sa nechce rozbehnut. Prezrel som hadice turbodmychadla vsetku bez prasknutia, pretlakovu hadicku som vymenil za novu. Po skuske...rovnaky scenar...v nizkych rychlostiach ma auto problem sa rozbehnut...pridam az na doraz otacky vybehnu, turbo piska, motor sa tazko rozbehuje. - auto sa sprava podobne ako hladky diesiel (Praga V3S napriklad)

Moze byt ze mi odchadza turbo? - By bolo to mensie zlo :) - dalsie mam doma

Alebo moja automaticka prevodovka je v prdely definitivne? - To by bol kurva pruser! Prevodovku nemam a za repas 2000E nevycalujem
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Netaha

Sobota, 24. Novembra 2012, 13:40

otáčky vybehnú a auto pomaly sa rozbieha - hlavne z nižších rýchlostí, toto by sedelo na opotrebovanú spojku :wink:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Netaha

Sobota, 24. Novembra 2012, 14:36

mám presne rovnaky problem, nanovo nastavene rozvody, mech. cerpadlo takze nudzovy rezim sa nekona, ale presne, stare rozhasene el.cerpadlo mi zrejme dokopalo hydromenic, na turbe mam tlakomer, fuka seriovo 1.9 baru ( co som nasiel niekde na zahranicnej stranke) akurat pridam akoby taha, potom len podradi - otacky letia a auto ide 40-50 po rovine, uberem z plynu kopne prevodovka zaradi, ale zasa pridavam pomaly a nic, nechce sa mi nahadzovat manualna, len kvoli tomu, a uz do toho vrazat nejdem, ale obavam sa ze je to vsetko tym hydromenicom, skus od niekoho zohnat druhy, prehodis vymenis olej, vyde ta to podstatne lacnejsie, a nejake tie rocky to hadam vydrzi
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Netaha

Sobota, 24. Novembra 2012, 16:29

aha automat, to som si nevšimol ](*,)
tak asi hydromenič v prdeli
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Lukynko
Autor témy
Príspevky: 292
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E34 2.5TDs-ko :)
Kraj: Košický

Re: Netaha

Sobota, 24. Novembra 2012, 19:00

Opotrebovana spojka...teoreticky hej na manuale Viktor...ako pises. automaticka prevodovka podla mojich chabych zisteni ma 2 spojkove lamely :D

Ale k veci: "HYDROMENIC":
1.Co to je?
2.Kde sa to nachadza?
3.Ako to vyzera?
4.Kolko to stoji?
5.Na kolko ma to cele vyjde?
 
Lukynko
Autor témy
Príspevky: 292
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E34 2.5TDs-ko :)
Kraj: Košický

Re: Netaha

Sobota, 24. Novembra 2012, 19:49

A dalsia vec...prevodovka netrha, nehuci, pri prehadzovani netrhne preradzuje hladko...po nastaveni cerpadla auto tahalo neskutocne...2 dni na to...konec....hore kopcom nechce tahat....sa sprava vyslovene ako hladky diesel
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Netaha

Nedeľa, 25. Novembra 2012, 11:29

hydrodynamicky menic momentu, nachadza sa to medzi prevodovkou a motorom aje to "spojka a zotrvak" pre automaticku prevodovku, je pohanany olejom a zmenou jeho tlaku meni svoj "odpor-preklzovanie" a tym dohadza k javu ze pridas, otacky relativne stoja ale auto zrychluje, potom preradi a zas, na pri sportovom mode a pri normalnej jazde na 5 stupni sa "zamkne" tlakom oleja, a tvari sa ako manual, takze asi tolko mojho laickeho vysvetlenia

a tvoj problem by som skor videl na nudzovy rezim, nejaky snimac, napr tlaku turba, alebo mozno pravdepodobnejsie davka paliva, nie predsvtrek ale davka, uz to tu riesil jeden frajer, ale skoro nikto mu nevedel poradit presnu hodnotu, a to ti bude zhadzovat do nuzdaku
oo=[ ][ ]=oo
 
Lukynko
Autor témy
Príspevky: 292
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E34 2.5TDs-ko :)
Kraj: Košický

Re: Netaha

Streda, 19. Decembra 2012, 22:38

Cize ked som to dobre pochopil, tak nemusel by som ani menit Hydromenic ale len "preprogramoval" riadiacu jednotku prevodovky, pripadne zrusil nudzovy rezim aby mi do neho auto nepadalo (vykratil - vyskratoval)

Moze to robit aj to ze je nedostatok, pripadne zla kvalita oleja?

Pred tym, som pridal na klik a auto ma oprelo a vzadu som citil trasenie (obmedzovac diferencialu?) teraz pridam, auto sa sprava ako hladky diesel.
Otacky vybehnu, rychlost nie..ak tak pomalicky. - vela ludi mi vravi o ukonceni zivota prevodovky, pripadne "spojky" - hydromenic.

PS: Nech pobeha este 70 000tis a moze ist do zasluzeneho dochodku co bude primerane na jeho vek 21 rokov
 
Lukynko
Autor témy
Príspevky: 292
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E34 2.5TDs-ko :)
Kraj: Košický

Re: Netaha

Streda, 19. Decembra 2012, 22:39

VYRIESENA VEC :

Kolko je napln v automatickej prevodovke? ked mam 5,5L a vypustim 3?
Cize jedna z pricin je aj ta, ze je malo oleja
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Netaha

Štvrtok, 20. Decembra 2012, 07:20

všetko nevypustíš, výmena oleja v automate je o niečo zložitejšia ako u manuálu
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Lukynko
Autor témy
Príspevky: 292
Registrovaný: 28.11.2010
Auto: E34 2.5TDs-ko :)
Kraj: Košický

Re: Netaha

Štvrtok, 20. Decembra 2012, 19:14

Viktor, kedj e 5,5L napln a 5,5 tam voslo...tak proste olej tam nebol...
A ked tak, preco potom diagnostika prevodovky ukazovala "nedostatok tlaku turbiny"? (turbina - hydromenic)
Toho cassu auto ide..do kedy? neviem...
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Netaha

Štvrtok, 20. Decembra 2012, 19:22

pekne, akurát včera som na to tiež prišiel, asi po 10 nastavení čerpadla som už radšej pripravoval motor na vybratie, povolím výpusť oleja a do misky mi kvaplo tak pol deci, fakt super, stačilo by doliať olej, inak sa dolieva za chodu
oo=[ ][ ]=oo
 
roberto525tds
Príspevky: 12
Registrovaný: 17.12.2012
Auto: 525tds
Kraj: Banskobystrický

Re: Netaha

Nedeľa, 23. Decembra 2012, 20:13

sklenus napísal:
mám presne rovnaky problem, nanovo nastavene rozvody, mech. cerpadlo takze nudzovy rezim sa nekona, ale presne, stare rozhasene el.cerpadlo mi zrejme dokopalo hydromenic, na turbe mam tlakomer, fuka seriovo 1.9 baru ( co som nasiel niekde na zahranicnej stranke) akurat pridam akoby taha, potom len podradi - otacky letia a auto ide 40-50 po rovine, uberem z plynu kopne prevodovka zaradi, ale zasa pridavam pomaly a nic, nechce sa mi nahadzovat manualna, len kvoli tomu, a uz do toho vrazat nejdem, ale obavam sa ze je to vsetko tym hydromenicom, skus od niekoho zohnat druhy, prehodis vymenis olej, vyde ta to podstatne lacnejsie, a nejake tie rocky to hadam vydrzi




ja nemam automatik ja mam manual a stale nema tah kukol som vsetko ja sa obavam ci to nije spojka v keli ,, poradte nieco na maual nejake finti co treba kuknut
 
roberto525tds
Príspevky: 12
Registrovaný: 17.12.2012
Auto: 525tds
Kraj: Banskobystrický

Re: Netaha

Nedeľa, 23. Decembra 2012, 20:18

sklenus napísal:
hydrodynamicky menic momentu, nachadza sa to medzi prevodovkou a motorom aje to "spojka a zotrvak" pre automaticku prevodovku, je pohanany olejom a zmenou jeho tlaku meni svoj "odpor-preklzovanie" a tym dohadza k javu ze pridas, otacky relativne stoja ale auto zrychluje, potom preradi a zas, na pri sportovom mode a pri normalnej jazde na 5 stupni sa "zamkne" tlakom oleja, a tvari sa ako manual, takze asi tolko mojho laickeho vysvetlenia

a tvoj problem by som skor videl na nudzovy rezim, nejaky snimac, napr tlaku turba, alebo mozno pravdepodobnejsie davka paliva, nie predsvtrek ale davka, uz to tu riesil jeden frajer, ale skoro nikto mu nevedel poradit presnu hodnotu, a to ti bude zhadzovat do nuzdaku




ja mam manualnu prevodovku , a auto nema tah ked stalcim spojkovi pedal pomali sa mi vracia spatky ,, par ludi mi poradilo ze ked vimenim spojkovi valcek tak bude auto slapat ako ma ,, len ja sa obavam ci je to pravda neze pridem o 60euro a stale auto nebude mat tah prave preto bi som poprosil o nejaku radu co mam robit najprv dakujem vsetkim co pomohli a pomozu len prosim cim najkor o nejaku super radu mam bmw 525tds rv 92 ,,
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Netaha

Pondelok, 24. Decembra 2012, 13:45

však rozober a skontroluj ten spojkový valček či je v poriadku, sorry nechcem uraziť ale nevyzerá to tak že sa v autách na 100% vyznáš tak to daj nejakému normálnemu mechanikovi do ruky nech sa na to poriadne pozrie, a nie tak že kamoš povedal že toto tak asi toto
že ti nechodí normálne spojka - spojkový valček alebo celá spojka, alebo len zavzdušnené (skúšali ste odvzdušniť? otázka 20minút, ale pravda lepšie je dohadovať sa čo to môže byť ako skúsiť s tým niečo spraviť, že?)
to že nemá ťah - zle nastavené rozvody, zle nastavené čerpadlo, zlé vstreky, zlé turbo, odpojený snímač tlaku turba, zanesený palivový filter, atď.
treba všetko skontrolovať, nikto tu nemá vešteckú guľu aby uhádol
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných