Strana 1 z 1

Klimatizácia

Napísané: Sobota, 31. Mája 2008, 12:28
od Vittorio
Nevie niekto, aky druh chladiacej zmesi sa plni do klimatizácie do E34-ky ročník ´92, potrebujem to naplnit, ale najprv musim zistit cim...

Napísané: Sobota, 31. Mája 2008, 14:57
od starML
Jmenuje se to různě, základem je tetrafluorethan, více najdeš na : http://www.univer.cz/produkty.php?sort=1214. Do BMW bych s tím nejezdil, jsou drazí. Zajeď tam, kde servisují ledničky, mrazáky a klimatizace do bytů, oni u vědí co tam patří a mají k tomu patřičné přístroje. Napřed je dobré všechno odsát, vyzkoušet těsnost kontrolním plynem, zjistit kde to uniká a pak teprve naplnit. Jinak tam budeš jezdit často, plnit a platit .... .

Napísané: Sobota, 31. Mája 2008, 15:37
od fioro
R12 alebo R134a , bude to uvedene alebo na kompresore , chladicovej stene ? a este je to aj na kureni...

Napísané: Sobota, 31. Mája 2008, 20:20
od BJS
´91 má už 134a, takže 92 určite tiež.

Napísané: Pondelok, 2. Júna 2008, 06:47
od fioro
ja mam 12/91 a na telese kurenia je nalepka only R12... :?:

Napísané: Pondelok, 2. Júna 2008, 15:55
od WhiteE39
starML napísal:
Jmenuje se to různě, základem je tetrafluorethan, více najdeš na : http://www.univer.cz/produkty.php?sort=1214. Do BMW bych s tím nejezdil, jsou drazí. Zajeď tam, kde servisují ledničky, mrazáky a klimatizace do bytů, oni u vědí co tam patří a mají k tomu patřičné přístroje. Napřed je dobré všechno odsát, vyzkoušet těsnost kontrolním plynem, zjistit kde to uniká a pak teprve naplnit. Jinak tam budeš jezdit často, plnit a platit .... .


Plne suhlasim, nenaplnajte to v domacich podmienkach..

Napísané: Pondelok, 2. Júna 2008, 16:18
od Vittorio
to je jasne, ze to nebudem naplnat doma, ale v dielni kde to robia profici chceli vediet aka zmes tam ma ist a ja som im nevedel odpovedat... :lol:

Napísané: Pondelok, 2. Júna 2008, 23:06
od fioro
som si spomenul da sa to poznat prave aj podla tych naplnacich ventilov, take mensie su R12 a vacsie su R134a, aj ked lespie raz vidiet ako dvakrat opisat.. :wink: , inac moje poznatky z toho co som o tom cital na nete su ze R12 malo jeden druh maziva a R1354a malo iny, a to novsie mazivo mohlo rozozierat tesniace casti kompresora pre R12, ovsem v sucasnosti je univerzal mazivo pre oba druhy a to nahradza oba...cize no problemo plnit R134a ak sa da novy typ maziva... vo stvrtok idem dat plnit moju e34 tak uvidim...

Napísané: Streda, 4. Júna 2008, 20:10
od Trueno
ja mam trosku odlisny problem ale je to o klime,

potreboval by som ju vydenzifikovat pretoze to zacina pachnut.
kde mam ten cistiaci sprej nastriekat ? staci iba cez prieduchy pomocou hadicky alebo musim rozoberat palubovku ? pripadne to natlacit aj pod pelove filtre ? auto je 5ka E39

Napísané: Streda, 4. Júna 2008, 20:52
od pepino
Trueno napísal:
ja mam trosku odlisny problem ale je to o klime,

potreboval by som ju vydenzifikovat pretoze to zacina pachnut.
kde mam ten cistiaci sprej nastriekat ? staci iba cez prieduchy pomocou hadicky alebo musim rozoberat palubovku ? pripadne to natlacit aj pod pelove filtre ? auto je 5ka E39

Je to uz davnejsie co som nasiel nieco na e39, takze si to uz presne nepamatam. Na stredovom tuneli z boku nad plynovym pedalom by mala byt dierka kam sa strieka ten sprej. Potvrdi to niekto?

Napísané: Pondelok, 30. Júna 2008, 17:20
od Trueno
zdravim

mam taky proglem s digi klimou v E39, vsetko facha ako ma len v aute je kosa :D,
ako nastavim teplotu na 22 stupnov a ono to stale fuka chladny vzduch ako ked je nastavene 18 stupnov. Sa mi zda ako keby sla klima stale nadoraz, hoci ventilator ide normalne podla toho kolko je paliciek.

v com by mohla byt chyba ? niejaky vnutorny tepelny senzor alebo co ?