Strana 1 z 1
bmw e34 524td motor
Napísané: Nedeľa, 29. Júla 2012, 09:52
od skorica
najhorsi motor aky vyrabaju od bmw 2.4td ...mal som ho 2 mesiace a ten motor bol katastrofalny to nema ani zmysel opravovat ci menit za novy lebo casom zas odide taky motor ....dost od ludi som pocul ze ten motor je super ale sam som sa otom presvedcil ze je to hroza krasny baworak s 17" kolesami biela farba plna vybava ale motor strach....chcel by som vediet co vy ste robili vtom pripade 2.4td predali ste cele auto ..kupili druhy motor ten isty alebo iny ? ...abo co ste robili vtom pripade ....dik
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Nedeľa, 29. Júla 2012, 10:00
od ViktorDDD
opačným príkladom je napr. užívateľ PetiE34 on ten motor pekne opravil a už ho odvtedy drie myslím 3roky a ide, ďalší príklad môj známy z druhej dediny má 524td 6rokov a spravil s tým cez 100tis. a menil len olej filtre a raz hlavu čerpadla toľko nič viac
treba vedieť na čo pozerať pri kúpe, keď kúpiš dobrý motor a staráš sa tak vydrží
keď je kasňa v dobrom stave tak podľa rozsahu škôd oplatí sa opraviť, keď je napr. problém s hlavou, keď so spodkom motora tak to už môže byť dosť drahé
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Streda, 1. Augusta 2012, 01:47
od hessy
skor ide o to ake auto kupis a v akom pseudo vybornom stave je. Ja na svoju 524td nedam dopustit. Auto je povodom zo svajcu motor ide krasulinko tichucko nic nezere proste je to tak zo vsetkym. Hovorit o tom ze je to najhorsi motor co ja viem ? podla mojich skusenosti je to skor o tom co kupis a v akom stave to kupis

Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Štvrtok, 14. Februára 2013, 22:50
od csuka530d
takto ti poviem tento motor som dral od svojich 17 tich do 24 rokov a ked som ho odstavil kvôli tomu že mal 22 prasklin na hlave motora a žralo viac alikolu ako nafty mal nabehaných cez 600 000 kilometrov.
podotýkam že som vo svojích popubertálnych casoch používal auto na driftovanie a hovadiny.
malo to jediný jeden háčik motor poriadne zohriať a po bláznení nechať poriadne schladiť na volnobehu , no aj tak bolo 22 prasklín a auto slo do poslednej minuty.
a čo s tým spraviť?? pred týždnom som ho rozobral a ide do šrotu . (2 motory som kúpil z rakuska a ani jeden nebol dobrý tak auto skonci v srote pretože komplet GO sa bohovsky neoplatí )
a ver tomu že to auto s rokom výroby 1989 bolo v lepšom stave a výbave ako mnohé dnešné automobili
(nakoniec som zohnal hlavu z 324d bez jedinej prasklinky ,prerobil na 524td, dal som hlavu zrepasovať no na auto sa nikdy nenamontovalo ak chceš môžem ti ho predať) je 100% aj zaruku dám.
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Piatok, 15. Februára 2013, 21:05
od Deliquente
Ide o to, kto ako k autu pristupuje. Robim autá už dlhé roky, vydel som už bombovú Daciu, aj katastrofalne BMW. Každý model má svoje muchy, 100% auto ešte nevimysleli, ale keď je o auto starané, tak sa dá predísť problémom.
Ešte jedna vec, čo sa može pokaziť, skor alebo neskor sa aj pokazí.
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Sobota, 16. Februára 2013, 23:51
od starynovy
nieco zle na tom motore bude, niekomu drzi ako csukovi roky, ale vid ta hlava. To nieje normalne, ten motor to ma bohuzial od narodenia, nesymetricky ulozene ventily, vznika pnutie, a tym praskliny, to ze praskne blok sa tiez stava, kluka detto, ked som zhanal na E30klube diely z toho motoru hned mi majitel dielov povedal po com sa ide, kazdy bere kluky, hlavy, zotrvaky, obcas aj blok. Ja by som ten motor osobne nechcel, navyse ma remen, a nema hydraulicke vymedzenie vent. voli, je to proste dedo, TDS uz nesie mensie rizika, vacsi vykon,,a kulturu. Ale stale plati to co povedali kolegovia, ake kupis, take mas.. Mensi risk je atmosfera, tam je cely motor namahany o hodne menej, ale ten vykon pri takmer rovnakej spotrebe

verim ze zachovali nezniceny kus bude sluzit, ale uprimne, kolko takych je?
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Nedeľa, 17. Februára 2013, 00:36
od hessy
ja som jeden mal... Neviem ale mozno zo bolo 1ks zo 100 ale ja fakt na Tdcko nemozem povedat ani jedno krive slovo

Asi som mal fakt stastie
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Nedeľa, 17. Februára 2013, 10:43
od Maco666
tie motori su dobre pokial im nerobys zle zastudena,jazdim kazdy den den co den ten motor vytacam a robym mu zle a?Ziadny problem

Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2013, 01:32
od starynovy
To mate ako TDS, niekto nemoze povedat kriveho slova, a niekomu sa huba nezastavi aby vsade roztrubil ako na hovno to je, najhorsi motor

Keby tu niekto zacal tvrdit ze 1.2HTP je nahovno v kazdom ohlade, nepoviem pol slova.. ale dovolim si tvrdit ze neexistuje zly poctivy motor z 90-tych rokov, vtedy sa este veci robili inak.
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2013, 15:20
od hessy
tak ja som zasa magor.... Pri nastartovani nechat potapkat cca 5min, za studena viac ako 75som nesel otacky viac ako 2000 nikdy

ked sa voda zohriala mam pravidlo este pockat, kym sa zohreje aj olej

potom si otacky lietaju ako sa mi paci.. po nakladacke vzdy nechat dochaladit na volnobehu, a posledne cca 4-5km uplne kludova jazda

a je mi jedno ci je to benzin, diesel
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Nedeľa, 24. Februára 2013, 20:15
od PetiE34
U M21 a M51 najväčší problém vidím v praskaní hlavy, 2,4td je náchylnejšie kvôli tomu že sedlo sacieho ventilu je bližšie ku komôrke a je veľký teplotný rozdiel a tím pádom aj pnutia, u M51 sú už ventily opačne. Najväčší kameň úrazu je odvzdušňovanie chladiaceho systému zátka expanzky je komplikovaná a vstup hadičky od horného rohu chladiča do expanzky tak malí že pľúcami sa nedá prefúknuť . Viackrát sa stalo že po vypnutí motora v hornej hadici čo vedie z hlavy nieje voda a v expanzke je hladina na mierke. Teraz to mám troska prerobené na princíp ako u starých motoroch a spokojnosť, hadice plné a niesú natlakované viac ako treba, hladina vody sa nehýbe a motor neprehrieva
A to vytáčanie za studena a vypínanie za horúca pre každého šoféra s minimálnym citom je samozrejmé nielen kvôli praskaniu hlavy.
rozdiel pri M21 a M51 je každému jasní a vieme že M51 je je lepší veď na M21 sa ešte len učili a hladká verzia im celkom vyšla a M51 je akoby face-lift M21 väčšina problémov je vychytaných
a ked niekto kúpi vydojenú rozšliapanú kravu tak bude to stáť za hovno.
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Nedeľa, 24. Februára 2013, 20:38
od starynovy
ta hadicka je dost velka aby si ju prefukol, ale po tych rokoch je tam kopa usadeneho bordelu, treba to precistit, a ten vystup do viecka prepalit na vacsi priemer, vicko prevrtat viac krat po obvode, a je po starostiach navzdy. Tiez som mal plnu expanzku, a ked sa to 3x samo uvarilo, zistil som ze tam chybaju 4L vody.
Re: bmw e34 524td motor
Napísané: Pondelok, 25. Februára 2013, 18:15
od PetiE34
hadica síce je hrubá ale ta dierka je malá skúšal som to čistiť aj tak sa neodvzdušňovalo tak som tam pustil tuším 4ku vrták a vičko odrezal aby ostala len časť ktorá slúži ako poistný ventil. Jedno som zo zvedavosti rozpílil po dĺžke sú v ňom nejaké ventily pružiny membrány (tá bola už v strede deravá ) .