Strana 1 z 1
Výmena motora E34 520i M50 za E39 528i M52 rada
Napísané: Piatok, 1. Júna 2012, 12:41
od kapustin
Zdravím všetkých,
má niekto praktickú skúsenosť s takouto výmenou, resp.aby som bol presný ja už som ju spravil a podarilo sa mi vyrobiť nasledovný hybrid:-) motor M52,sanie e34 525i,prívod vzduchu air box 525i,koleno 525i, škrtiaca klapka 525i, váha vzduchu 520i.RJ ostala 520i vrátane všetkých snímačov.
Problém je v tom, že raz auto ide ako hodinky,a zrazu z ničoho nič začne skákať ako koza,plyn na podlahe, skoro žiadny výkon.Pal.čerpadlo je v poriadku,nový filter vzduchu aj paliva váha vzduchu tiež.Snímač polohy škrtiacej klapky sa tvári tiež ok.Pri tom ako začne blbnúť začne strieľať do sania.
Najviac ma rozčuľuje, že nejde o permanentnú chybu,ale deje sa to čisto náhodne.Nestretol sa náhodou niekto s niečím podobným?Ďakujem za akýkoľvek typ, bo som z toho už na prášky.
Re: Výmena motora E34 520i M50 za E39 528i M52 rada
Napísané: Piatok, 1. Júna 2012, 13:29
od Milosss
Ak to robí náhodne, tak to bude nejaký skrat alebo niečo podobné, proste ako si to poskladal, tak je to dobre, ináč by to ani sekundu nemohlo ísť dobre a ty píšeš že to vie jazdiť v poriadku.
Skôr ma zaráža ako si dokázal váhu z 2.0i napasovať na sanie a koleno z 2.5i, už len to, že má váha menší priemer, tam nedáš odpovedajúce množstvo vzduchu, koľko ten motor požaduje a je problém. Nehovorím o tom, ako tá RJ z 520i vie jazdiť na iný pomer benzínu, ak váha dáva údaje ako pre 520i a ty tam plníš motor s objemom o pol litra väčším, čo o pol dokonca o 8 deci.
Re: Výmena motora E34 520i M50 za E39 528i M52 rada
Napísané: Piatok, 1. Júna 2012, 20:43
od pedro86
moze to byt snimac vačky mne to robilo na mojom najprv len sem tam strelilo do sania a niekedy nič a poto castejsie az kim auto neslo vobec.
Re: Výmena motora E34 520i M50 za E39 528i M52 rada
Napísané: Sobota, 2. Júna 2012, 07:24
od kapustin
Milosss napísal:Ak to robí náhodne, tak to bude nejaký skrat alebo niečo podobné, proste ako si to poskladal, tak je to dobre, ináč by to ani sekundu nemohlo ísť dobre a ty píšeš že to vie jazdiť v poriadku.
Skôr ma zaráža ako si dokázal váhu z 2.0i napasovať na sanie a koleno z 2.5i, už len to, že má váha menší priemer, tam nedáš odpovedajúce množstvo vzduchu, koľko ten motor požaduje a je problém. Nehovorím o tom, ako tá RJ z 520i vie jazdiť na iný pomer benzínu, ak váha dáva údaje ako pre 520i a ty tam plníš motor s objemom o pol litra väčším, čo o pol dokonca o 8 deci.
Cau,
plastový obal(púzdro) z váhy vzduchu je z 2,5i len samotná váha je 2.0,pasuje to, pretože ten "štvorček" má rovnaké rozmery.Skúšal som som aj 2,8i váhu,ale auto ani kýchlo,čo je logické,váha nekomunikovala s RJ.Takže vzduchu by malo byť relatívne dosť,benzínu možno trochu menej:-),ale na pocit ťahá fantasticky.Reálne by sa to dalo zistiť asi na dyn.brzde,myslím reálny výkon.
Nad skratom(studený spoj) som uvažoval, len neviem kde začať

Re: Výmena motora E34 520i M50 za E39 528i M52 rada
Napísané: Sobota, 2. Júna 2012, 07:26
od kapustin
pedro86 napísal:moze to byt snimac vačky mne to robilo na mojom najprv len sem tam strelilo do sania a niekedy nič a poto castejsie az kim auto neslo vobec.
Cau, nevieš či sa to dá zistiť na diagnostike?
Re: Výmena motora E34 520i M50 za E39 528i M52 rada
Napísané: Sobota, 2. Júna 2012, 09:53
od Milosss
Snímač vačky ti určite diag ukáže.
Čo sa týka tej váhy, potom by to mohlo byť aj v poriadku, neviem či sa ten stred líši na 2.5 a 2.0, či náhodou nepúšťa do toho odporového drôtika RJ iný prúd, ale to som sa ja nikdy nedozvedel, jak som po tom pátral, ostatok je teoreticky rovnaký.