Strana 1 z 3
tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Štvrtok, 15. Marca 2012, 20:57
od 4dams
Viem mi niekto poradit, ak je bezny tlak v chladiacej sustave na zohriatom motore? idealne na TD/TDS
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 06:22
od fioro
02 Radiator cap 1,4BAR 17111742232

to je max ... bezne neviem ci to ma niekto zmerane ze jazdy
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 09:51
od 4dams
viem kolko je max, potrebujem vediet kolko je bezne
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 10:30
od ViktorDDD
jeden môj známy spravil na tdsku tlakomer na chladiacu sústavu, kde presne pripájal manometer asi presekol hadičku odvzdušnenia a dal tam T-čko ale to už presne nepoviem a ukazovalo mu to okolo 0,3baru a mal všetko v poriadku, pri tých medzných 1,4kedy začína prepúšťať viečko na hadiciach normálne vidíš že sú kus naduté, strč hadičku prepadu vody do pollitrovej fľašky a pripevni ju tam na bok v pohode sa to tam zmestí a sleduj či ti tade moc netlačí vodu
inak kľudne sa pýtaj na hocičo ohľadom chladenia ja som chladenie tds-ka už toľko riešil že sem tam sa mi snívalo s fridexom

Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 12:15
od 4dams
Ja som sa dozvedel ze normalny tlak na poriadne zohriatom motora ma byt cca 0,9 bar. Skusim si vyrobit tlakomer a skusim to aj s tou flaskou.
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 18:01
od PetiE34
ked skrátiš pružinu vo veku môžeš mať tlak aký len chceš

Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 20:57
od luky2208
idealny tlak u TDS je žiadny

ak je hadica tvrdá po jazde niečo sa deje z tesnením alebo hlavou
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 21:50
od 4dams
po 100 000 km nezvykne odist tesnenie pod hlavou

skusim pozistovat ten tlak kolko ma byt a odmeriam ho aj na mojom motore. Motor sa mi zohreje za dost dlhu dobu oproti mojmu byvalemu tds.
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Piatok, 16. Marca 2012, 22:36
od Milosss
Dám vám tip, ak by niekto čítal a mal hlavu v smútku kvôli veľkému tlaku a chcel by sa vŕtať do hlavy a tesnenia.
Mali sme 325tds, všetko OK, až na to, že keď sa auto vytočilo nad 2500 otáčok, letela ručička do červeného, do 2500 bezproblémov v strede. Hlava dole, a gól dňa bol v tom, že šróby na hlave neboli dostatočne utiahnuté, tesnenie aj hlava absolútne v poriadku. Je to veľmi ľahké vyskúšanie oproti hneď dávaniu dole hlavy.
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Sobota, 17. Marca 2012, 09:57
od 4dams
Milosss napísal:Dám vám tip, ak by niekto čítal a mal hlavu v smútku kvôli veľkému tlaku a chcel by sa vŕtať do hlavy a tesnenia.
Mali sme 325tds, všetko OK, až na to, že keď sa auto vytočilo nad 2500 otáčok, letela ručička do červeného, do 2500 bezproblémov v strede. Hlava dole, a gól dňa bol v tom, že šróby na hlave neboli dostatočne utiahnuté, tesnenie aj hlava absolútne v poriadku. Je to veľmi ľahké vyskúšanie oproti hneď dávaniu dole hlavy.
Ja sa práve chcem takýmto veciam vyhnúť. Rozmýšľal som nad tým, rovnaký problém som mal so škodovkou, kde som musel na dva krát doťahovať hlavu po X km. (prvý krát normálne po 1000 km a druhý krát po x km mi začal podobný problém tak som skúsil hlavu dotiahnuť, pomohlo to ale aj tak som zhodil a vymenil hlavu lebo už bola extrémne znížená). Len na TDS nieje určený moment ale otáčky na dotiahnutie.... Skúsim čo spraví 120Nm
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Sobota, 17. Marca 2012, 13:56
od ViktorDDD
na tds sa doťahuje momentom, potom podľa uhla a po zahriatí motora tuším ešte o 90st., takže momenťákom nezistíš správne dotiahnutie, keby sa doťahovalo len podľa momentu tak to vieš skontrolovať
ale jednoduché riešenie je test výfukových plynov v chladiacej sústave, spravia ti to za pár € vo väčšine servisov a hneď vieš na čom si
ja som tiež mal problém s nedotiahnutými skrutkami, ale preto lebo bol na viacerých miestach prasknutý blok od vodného kanála k závitu skrutky a v prasknutom závite skrutka tak nedrží
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Sobota, 17. Marca 2012, 19:52
od luky2208
ok už jemne podpalilo tesnenie tak môžeš totahovať aj 10x a nič ti to nepomôže. Táto finta z dotiahnutím pomôže hned po vymene tesnenia a maximalne tak po mesiaci ale nie po 100 000km

. Samozrejme že sa tu bavyme o tom ked vieš že je na 100% chyba v tesnení a v dotiahnutí hlavy takže predpokladám že všetko ostatné si skontroloval! Ako napr: vyčko expanzky,dierku v hrdle expanzky,tenku hadičku medzi chladičom a expanzkou,termostat,atd......

Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Sobota, 17. Marca 2012, 20:25
od 4dams
Hadice niesu práve ako kameň, ale mizne mi voda. Vyrobím si tlakomer a už som si objednal tester co2 tak uvidím... termostat, viečko nove, chladiaci systém komplet prečistený. Voda sa pekne vracia cez malú dieru expanzke. Ešte vodnú pumpu budem meniť, ale to len preto ze už hučí.
Možno by stálo za to vyskúšať dotiahnuť šroby napr. na 120Nm. Ak sa niečo zmení k lepšiemu bude to tesnenie ak nie tak prasklina v hlave alebo bloku.
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Nedeľa, 18. Marca 2012, 10:45
od Milosss
luky2208 napísal:ok už jemne podpalilo tesnenie tak môžeš totahovať aj 10x a nič ti to nepomôže. Táto finta z dotiahnutím pomôže hned po vymene tesnenia a maximalne tak po mesiaci ale nie po 100 000km

. Samozrejme že sa tu bavyme o tom ked vieš že je na 100% chyba v tesnení a v dotiahnutí hlavy takže predpokladám že všetko ostatné si skontroloval! Ako napr: vyčko expanzky,dierku v hrdle expanzky,tenku hadičku medzi chladičom a expanzkou,termostat,atd......

Či ale tesnenie je podfúknuté zistíš na 100% len keď ho vyberieš. V našom prípade mu nič nebolo, neviem koľko odjazdilo to auto pred nami s tak dotiahnutou hlavou, no v našom prípade keby to človek tušil, stačilo len dotiahnuť šróby.
Re: tlak v chladiacej v sustave
Napísané: Nedeľa, 18. Marca 2012, 18:27
od luky2208
4dams napísal:Hadice niesu práve ako kameň, ale mizne mi voda. Vyrobím si tlakomer a už som si objednal tester co2 tak uvidím... termostat, viečko nove, chladiaci systém komplet prečistený. Voda sa pekne vracia cez malú dieru expanzke. Ešte vodnú pumpu budem meniť, ale to len preto ze už hučí.
Možno by stálo za to vyskúšať dotiahnuť šroby napr. na 120Nm. Ak sa niečo zmení k lepšiemu bude to tesnenie ak nie tak prasklina v hlave alebo bloku.
ak sa tratí voda a predpokladam že nikde netečie tak nemaš čo riešiť a davaj dole hlavu. Ja som sa takto utešoval tiež ked som na 1000km dolieval cca 0,3L vody.