Strana 1 z 1
m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Nedeľa, 15. Januára 2012, 10:42
od sklenus
čaute, potreboval by som poradiť, auto idem dať nastaviť do servisu a rozmýšľam medzi namontovaním mechanického alebo elektrického rozdeľovacieho čerpadla
ktoré by ste mi odporučili
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 09:40
od sklenus
mechanika je v pohode 3 káble do motora a ideme jak draci, ale zasa elektrika má lepší výkon, znova bude tempomat, otáčkomer, ekonomer, diagnostika motoru....
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 15:28
od PetiE34
od toho záleží čo chceš
el. : pekný studení štart , tempomat , kultúrnejší chod , funkčná palubovka , bez dymu
mech.: spoľahlivosť , výkon , jednoduchosť , a večnosť
musíš sa rozhodnúť ktoré vlastnosti ti viac vyhovujú
pomôžeš my zo zriadením mechaniky ? nemal som možnosť pozrieť ju vo funkčnom stave tak neviem
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Pondelok, 16. Januára 2012, 16:29
od ViktorDDD
keď je tam elektrické a funguje tak ho len daj pretesniť a nastaviť, vtedy je blbosť prerábať na mechaniku
ja osobne by som na mechaniku prerábal len vtedy keby som chcel z auta vydolovať nejaký extra veľký výkon
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 07:34
od sklenus
ja som auto kúpil s tým, že už malo strelenú hlavu a zrejme celý čas som jazdil v núdzovom režime, neskôr som zistil, že nemám niektoré žiarovečky v palubovke, dával som to potom do servisu na výmenu hlavy (chlapík mal okolo niekoľko e34 na ND, tak som si myslel, že to zmákne) ale omly naladil zle rozvody o 2 zuby (3 zuby vedla a mám po motore) no a nevedel to potom naladit tak mi pohýbal hlavou el. čerpadla, no a to potom behalo fakt dobre

trhalo, dymilo ale späť už som mu to opravovať nechcel dávať, tak som si to nechal doma, že si to naladím, rozvody som už mal dobre ale to čerpadlo bol kríž, nepomohlo ani štelovanie RJ, mal som to aj na diagnostike od chalana čo ju požičal priamo od BMW servisu, tam totiž robí a ukázalo mi, že nemám zapojený jeden pin, myslím že č21,tak som tam hodil mechaniku a všetko nádherne, nedymilo nekopalo plynulá jazda, ešte nastaviť lanká na plyn a kickdown na prevodovku a všetko krásne, len teraz mám možnosť to dať vyladiť k jednému maníkovi, čo má nejakú krabičku aj na nastavenie polohy hlavy a predvstreku a všetkého, tak sa stále neviem rozhodnúť, na jednej strane nádhera že všetko v introší funguje tak ako má, ale zasa na strane druhej tie 3 kábliky k motoru ....
krom toho ma v lete čaká výmena elektriky z low na high a nechce sa mi potom riešiť, žeby to nechcelo nejak pustiť, ews nemá ale aj tak tá elektrika je ďábel
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Utorok, 17. Januára 2012, 07:37
od sklenus
PetiE34 napísal:od toho záleží čo chceš
el. : pekný studení štart , tempomat , kultúrnejší chod , funkčná palubovka , bez dymu
mech.: spoľahlivosť , výkon , jednoduchosť , a večnosť
musíš sa rozhodnúť ktoré vlastnosti ti viac vyhovujú
pomôžeš my zo zriadením mechaniky ? nemal som možnosť pozrieť ju vo funkčnom stave tak neviem
pomôžem určite, zatiaľ sa pipleme s e39 ale niekedy na jar príde na rad e34 konečne
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Piatok, 20. Januára 2012, 08:17
od sklenus
no asi som sa rozhodol, dám tam mechaniku a hodím IC z tds na to, uvidíme, čo to spraví
mohlo by to vydržať, kým nepríde darca 3.0d
je mi jasné, že hlavy na m21 praskali kvôli stretávaniu teplého a studeného vzduchu, pretože ventily sú dosť blízko pri sebe a zrejme materíál hlavy to nejak nevie rozchodiť, a keď tam teraz privediem do sacieho ventilu ešte chladnejší vzduch, ale snáď správnym zaobchádzaním s motorom sa mu nič nestane
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Piatok, 20. Januára 2012, 08:33
od ViktorDDD
medzi ventilmi to skôr praskalo kvôli rýchlym zmenám teplôt, napr. do kopca plný kotol a dolu z kopca vyhodíš rýchlosť
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Piatok, 20. Januára 2012, 16:32
od PetiE34
náhodou neviete nad ktorým valcom zvykla prasknúť hlava ako prvá? Ja som menil tiež ale moju hlavu asi poznáte

Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Piatok, 20. Januára 2012, 21:54
od sklenus
ja osobne vôbec netuším, ja som mal prdnuté všetky valce, osobne by som to tipol na krajné valce (najväčšie teplotné zmeny) ale je to len odhad
inak IC nebude, bol to blbý nápad, keby tam dám silnejšiu turbínku, ale to by zasa bolo roboty, a nakoniec pôjde el. čerpadlo, aspoň kým to nejak porobím a uvidím ako v tom servise s tým nastavením a potom sa začnem hrať, keď tak
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Nedeľa, 22. Januára 2012, 23:43
od PetiE34
medzi ventilmi praskne nad kadím valcom , ale podstatná je prasklina od komôrky k sedlu ventilu , u M21 je ku komore bližší sací ventil a tu je najväčší rozdiel teplôt a aj najväčší problém , u M51 sú už ventily opačne sací je čo možne najďalej od komôrky zato sú viacej trvácne tieto motory ale hlavy sa toho problému zbavili až priamym vstrekovaním takže treba 3.0d
ale späť k téme o mech.čerpadle , načo slúži druhá páčka na čerpadle a k čomu treba pripojiť ten vonkajší ventil pri zámene elektrického , stop cievka plynové tiahlo a hadice viem kam a prečo
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Streda, 1. Februára 2012, 11:44
od sklenus
skús hodiť fotky, moje čerpadlo bolo tak všelijako dorábané v motore, z ktorého som ho bral, bol tam len prívod nafty prepad nafty, káblik na magn. ventil a lanko na plyn ale motor bežal v pohode
Re: m21 el. alebo mechanické čerpadlo
Napísané: Streda, 1. Februára 2012, 23:56
od ViktorDDD
tuším tam bol ešte taký mechanický presuvník predvstreku (laicky sitič), asi na to si myslel, ale ten môže ostať odpojený, akurát to potom môže vo väčších mrazoch po studenom štarte sem tam zdochnúť alebo tak (odskúšané na prerobenom 525td z el. na mech.)