Strana 1 z 2
značka tesnení
Napísané: Štvrtok, 20. Októbra 2011, 11:14
od ViktorDDD
zdravím!
na aute sa chystám robiť menšiu opravu hlavy, t.j. hlava dole, keď bude v poriadku tak prerovnať, možno zabrúsiť ventily atď. podľa toho v akom stave bude hlava, + nové tesnenia, a pri tých tesneniach (hlavne samotné tesnenie pod hlavu) neviem sa rozhodnúť pre značku, viem že reinz alebo elring sú top značky ale napr. ako je to s kvalitou pri značke ajusa? lebo ceny čo som pozeral tak sú minimálne o 30% nižšie tak neviem či je to shit značka a radšej zobrať to drahšie, poraďte mi kto máte skúsenosti
a ešte otázka, koľko by ma to mohlo cca stáť? tesnenia si kúpim všetko sám čiže samotná práca ako výmena, zrovnanie atď.
diki za odpovede
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 08:31
od 4dams
Ajusa radšej nie. Originál od výroby sú montované Goetze tesnenia pod hlavu, tie sú veľmi dobré. Ale značkou Elring tiež nič nepokazíš. Elring aj Goetze do 90,- eur - podľa roku výroby motora a hrúbky tesnenia sa ceny líšia, Takže niektoré stoja aj o 10,- eur menej. (je asi 6 typov)
Ja som platil za zrovnanie hlavy, zabrúsenie ventilov, výmena vodítok ventilov, rozobratie a zloženie hlavy do 120,- eur. Demontáž hlavy z auta a montáž hlavy asi do 100,-
Inak dávaj pozor, keď budeš mať rozobranú hlavu, či nemáš vybehané vodítka výfukovych ventilov (niekedy aj sacích) a krivé výfukove ventily. Ale to ti povedia keď ich budu zabrusovať...
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 08:53
od ViktorDDD
aha diki za odpoveď, aj tie elring tesnenia môžem mať za dobrú cenu tak asi zoberiem to
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 09:43
od ViktorDDD
dá sa nejak odhaliť či sú tie ventily krivé alebo niečo predtým ako sa hlava demontuje? lebo motor mi beží pekne, zvuk, výkon spotreba teraz cca 6,5, takže všetko v poriadku, len mi to trochu tlakuje hadice tak kvôli tomu chcem meniť tesnenie a keď je to už rozobraté tak dať kus zrepasovať hlavu
a niekde som počul že sa dá nejak zmerať obsah CO v chladiacej kvapaline a tým 100%tne určiť či je naozaj to tesnenie alebo hlava v háji alebo nie, aby sa nestalo že zhodíme hlavu a bude tam všetko v poriadku, lebo chladiaca kvapalina nemizne, olej je čistý akurát to tlakuje hadice
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 11:17
od 4dams
Zatiaľ na každej hlave čo som robil (4 hlavy) boli výfukové ventily krivé a dosť vybehané vodítka na výfukových ventiloch. Podľa mňa je aj to dôvod prečo TDSky za tepla neštartujú, lebo nemajú dostatočné tlaky. Ja mám ten istý problém určite, mne tiež neštartuje za tepla (presnejšie asi tak po 30min státia ako to býva) a čerpadlo som mal nastavované človekom z BMW + čerpadlo repasované + nové trysky. Mne tiež ide motor pekne a má stále dobrý výkon na 19ročný diesel. Odhaliť sa to dá, tým že zmeriaš tlaky vo válcoch. TDS-ka by mala mať okolo 24-26
Nehovorím že to musí byť aj tvoj problém, ja len aby si sa pripravil aj na horšiu variantu. Tiež ceny som dal tie vyššie možné, pre istotu. Je lepšie ak ťa to vyjde lacnejšie ako plánuješ.
ventil 1ks = cca 8,- eur - značka AE
vodítko 1ks = cca 4,50 eur - značka AE
Buď sa tie ventily skrivia keď sa prehrejú a tým zničia aj vodítka, alebo sa zničia vodítka a tým že má ventil vo vodítku vôľu, tak sa pri zavretí ohne. Neviem, niečo z toho bude PODĽA MŇA príčina...
A k tlakovaniu hadíc, ak sa to postupne zhoršuje, alebo sa ti pri záťaži prehrieva motor, viskospojku a termostat, máš dobrý, tak to môže byť aj tesnenie pod hlavou. Raz som robil Rangerovera s týmto motorom, a jemu až chladič roztrhlo. Prípadne keď budeš mať dobre zohriaty motor, otvor OPATRNE nádobku na vodu a pozri či ti nepení, alebo nebublinkuje voda.
Keď to budeš robiť, tak vyber aj nádobku na vodu a poriadne ju vyumývaj, ja som mal strašný bordel v nej. A ak máš možnosť a starší chladič, tak ho vyber a vyčisti vapkou. Pripadne ešte prepláchni kúrenie - tie tri hadice čo trčia. Poriadne ich hadicou prepláchni.
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 12:14
od fioro
otazka je co presne myslis pod pojmom tlakuje hadice ? vicko expanzky mas ok? je na tds a nie na benzin?
a ajusu radsej nie ak mas moznost inej znacky
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 13:09
od ViktorDDD
hej hej už som sa rozhodol pre lepšiu značku
viečko je OK, a taký aký má byť, ten som dával úplne nový keď mi začalo tlakovať takže tým to nebude
chladič budem kupovať nový, lebo ten čo mám je už nič moc, a vymením aj expanzku za druhú, termostat vymením aj keď ten som menil minulú zimu, a keď sa neodstráni závada tak zhodíme hlavu
mne teraz po nastavení rozvodov a čerpadla štartuje aj za tepla na 2-3otáčky motora, ale neviem no, možno dám vymeniť aj tie ventily, cena sa nezdá byť nejak extra vysoká, ako to počítam tak by som to mohol mať všetko spravené do 400€ aj s tesnením čo je celkom OK a budem mať hlavu skoro komplet zrepasovanú
tlakovanie myslím tak že keď nechám auto stáť na voľnobehu hoci aj hodinu, nebude sa prehrievať, hadice budú mäkké, všetko v poriadku, keď s tým trochu pojazdím s kľudným tempom tak potom po jazde sú trochu tvrdšie ale dajú sa stlačiť a po vychladnutí tlak zmizne, ale keď tomu trochu viac naložím, napr. dlhšie stúpanie do kopca, atď. vyššie otáčky tak truchu začne liezť teplota cez stred a po jazde sú hadice tvrdé ako kameň a aj po vychladnutí sú tvrdé, keď vtedy povolím viečko tak sa vypustí tlak a vytečie trochu chladiacej kvapaliny,
keď s tým jazdím kľudne s otáčkami do 2000-2300 tak sa mi vôbec neprehrieva a ani to moc netlakuje vtedy
chladiaca kvapalina je čistá, olej je čistý
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 13:28
od 4dams
ja som mal niečo podobné, to som raz spomínal myslím... Keď som raz skúšal maximalku na nemeckej diaľnici samozrejme, tak už pri 190ke mi začala stúpať teplota za polovicu. Tak som kompletne vyčistil chladiaci systém, všetko vypláchol - kúrenie, všetky hadice, motor, chladič a nádobku + vyvapkoval chladič z ktorého šiel neskutočný bordel.
Potom keď som skúšal znova maximálku už mi to nespravilo a ani pri stúpaní do dlhého kopca. To mám termostat starý minimálne 8 rokov a zlú viskospojku - tú som menil len pred týždňom. (90,- eur :/ ) s úplne zlou viskospojkou sa mi to neprehrievalo ani v kolónach pri teplotách nad 30
skús najskôr chladič a tú nádobku.
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 14:28
od ViktorDDD
vymením ešte chladič za nový a expanzku, a keď bude problém pretrvávať tak spravíme hlavu, aspoň budem vedieť potom že mám všetko v poriadku
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 19:26
od ViktorDDD
4adams: trochu som rozmýšľal na tom čo si napísal o výfukových ventiloch, tak ma napadla taká vec že dôvod prečo sa ohnú je posunutie rozvodov, keďže sa vačka posunie tak výfukový ventil sa nestihne zatvoriť stretne sa s piestom a ventil sa kus ohne, a kvôli tomu budú aj vodítka vydreté, a na pieste to nemusí byť vidno, len keď sa už rozvod posunie až moc tak ventil zanechá stopu v pieste (mal o tom tuším luky2208 fotku niekde tu na fóre ako to vyzerá)
ja keď som nastavoval vačku tak nebola veľmi posunutá, na strane sania bolo cca 7mm medzera pod prípravkom a bežne sa udáva že tam má byť medzera cca 4,6mm alebo tak nejak že to je v poriadku, tak dúfam že ventily sú v poriadku
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 20:53
od 4dams
môže byť aj to čo píšeš. Kto vie kto má pravdu

Inak tiež som sa stretol pár krát s preskočeným rozvodom o jeden - dva zuby, buď pre starý remeň alebo zle nastavený rozvod. Spravilo sa a nebol žiadny problém. Je pravda že vtedy auto horšie štartovalo alebo malo slabý výkon ale po náprave rozvodov bolo všetko ok. Alebo ako neslávne HTPčka skočil rozvod a jazdia ďalej, síce ide motor hrozne ale ide. A jeden zub je dosť si myslím... Podľa mňa tých pár mm na rozvode nespraví to že ventil dostane až takú šupu a rovno všetkých 6 do radu. Koľko krát sa rozletel remeň a ventily ostali všetky dobré prípadne sa ohol len jeden.
Možno sú TDSky práve na toto náchylné.
TDSky sú bohužiaľ na veľa vecí náchylné

keby som mal všetko vymenovať, s čím som sa stretol, polovici ľudí sa asi jeho TDS znepáči...
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 21:31
od ViktorDDD
tak sa uvidí potom keď zhodím hlavu a budeme mať o nejaké skúsenosti viac
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 21:43
od Milosss
To odskusanie na CO robia skoro v kazdom vacsom servise, ja som bol vo vedlajsej dedine u maleho sukromnika, po zohriati motora sme povolili viecko expanzky a hned tam dal taku nadobku, v ktorej mal daku modru tekutinu. Ak by sa sfarbila do zlta, bol by to dokaz vyfukovych plynov vo vode. Ak som netrafil farby, tak sorry, no bolo to pred viac ako rokom.
Re: značka tesnení
Napísané: Sobota, 22. Októbra 2011, 22:05
od ViktorDDD
aha diki opýtam sa tu na okolí kde to robia a vyskúšame
Re: značka tesnení
Napísané: Piatok, 25. Novembra 2011, 10:10
od 4dams
Využijem tému...
Nechtiac som kúpil tesnenie pod veko ventilov zn. GLASER je to v pohode značka? pôvodné tesnenie je Goetze lebo vydržalo 16 rokov...
(Objednával som Goetze ale prišlo mi toto GLASER. neviem prečo, cenovo je tam rozdiel asi tak 10 centov a Goetze mali na sklade 6ks)