Strana 1 z 1

e34 530d

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 11:52
od sklenus
Čaute, neviem sa rozhodnúť chalani, poraďte :-k
Všetko to začalo kúpou e39 530dA ako druhého auta, vravím si nechám si svoju e34 na slnečné víkendy a pomaly si ju vyšperkujem a e39 si nechám na také normálne pojazdenie a tak....
Mal som značky týždeň !!!! (10 dní) , keď sa "niekomu" podarilo veldielo a vtedy mi to začalo vŕtať hlavou, ale už naostro....

Re: e34 530d

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 12:00
od ViktorDDD
pekne si to dal na hlavu musím uznať :mrgreen:
všetko sa dá keď človek chce, problém môže byť s olejovou vaňou ale to by sa dalo nejak skombinovať, rezať, variť, ...., musíš dať motor do auta a potom budeš vidieť kde je koľko miesta a podľa toho
z elektriky nebude pasovať nič, musíš všetko poprehadzovať z tej e39

Re: e34 530d

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 12:44
od sklenus
mám 2 možnosti
a) zohnal som som druhú kasňu a všetko prehádžem do nej
b) všetko prehádžem do svojej e34
koždopádne dosť roboty oboje

A teraz k tej zástavbe, nejaký ten týždeň som všetko skúmal (ETK, meral som to, ležal pod autami vymýšlal, čo a ako spravím)
Motor
Výsledok, M57D29 tam nevlezie, kvôli tej nápravnici, viď bmw5-e28-e34/bmw-525tds-zamena-t49439.html, meral som teda nápravnicu a tá z e39 sa dá namontovať do e34, meral som hrnce tlmičov, e39 ich má o 5mm širšie, takže nie je problém ich nahodiť, rozloženie šróbov som nemeral ale mohlo by to sadnúť, dole je nápravnica z e39 uchytená o rám 6timi!!! šróbami, ale opäť rozmery rámu sedia, možno to bude chcieť navŕtať nové diery do rámu ale uchytiť sa bude dať...
Motor sa vpredu uloží na silenty na nápravnicu (sadol by aj na pôvodné) nebyť tej olejovej vane, a vzadu je uchytený len prevodovkou na jej konci pri hardyspojke, opäť je na silentoch položená na takej priečke, uchytenej na podvozku pod tunelom 4mi šróbami a zhruba to sedí s úchytmi prevodovky mojej e34.Meral som to od silentov motora ale len ZHRUBA.Takže to máme motor, možno bude treba upraviť tunel prevodovky, ale celkovo to nevyzerá tak ťažko.
Elektrika
Doba pokročila a RJ motora M57D29 sa nachádza len pod pravým peľovým filtrom, rovnako ako e34 len je to značne menšie (sú tam zvláštne šróby takže som sa k tomu nedostal ale idú zo skrinky len 2 zväzky káblov a pekne pod kryt motora, nie ako e34 kedy sa to tam hemži káblami kolo celého motora ako pavučina konektorov.
Samozrejme doba pokročila a aj prevodovke pridali pár káblov ale to by nemal byť problém niekam ich umiestniť.
Úskalia
Bude to chcieť nový kardan asi, neviem, či sadne z e39 na ten tisíchran pri stredovom ložisku na e34, určite vymeniť diff, no a neviem či sadnú polosi z e34 na diff z e39 pretože zadnú nápravu tak nikto neprehodí tá je úplne iná a aj inak riešená aj proste total iná, takže by to chcelo nechať pôvodnú nápravu vzadu a dať nové poloosi najlepšie z niečoho masívneho 540i, M5... samozrejme ak tam sadnú (to som nemeral ešte ospravedlňte) alebo dať poolosi z e39 a nejako zmeniť iba náboje aby to ostalo na pôvodnej náprave, ale malo aj vpredu aj vzadu rovnaké náboje. Toľko asi k pohonu, motoru, elektrike

STK polícia, na STK by som zhodil kryty z motora a povedal, že som menil motor, osobne jazdím tak, že si pustím hudbičku a idem 100vkou (ale vážne, tempomat na 100) aj po dialnici , takže si nemyslím, žeby ma polícia chytala ísť 230 na 20ročnom aute
Na emisnú, kedže už je s autom dosť pohraté by som nahodil starý katalyzátor (na e39) mám ešte neriadený (teda nejde z neho kábel) a emisná by bola v poho si myslím alebo tam nechať aj ten z e39 a čo iba by sa začudoval, že máte dobré emisie tak poviem, že som kúpil nový katalyzátor.

A auto by bolo pojazdné asi, ale aj tak by to chcelo prehádzať všetku elektriku lebo to bude potom stále pípať a upozorňovať na všecko možné od otvorených dverí až po neviem čo vypnuté rádio napr.
Prehodil by som aj kúrenie s klímou a také drobnosti ako osvetlenie nech pomaly rozsvecuje a zhasína pri zamykaní/odomikaní a proste spraviť z toho naj auto všetkých čias.
Inak predné brzdy, už sú na prednej náprave a zadné sú rovnaké !!! len prehodiť modul ABS na pôvodný piestik, prehodiť čidlá a proste droboť a malo by to byť.
A čo som sa tak kukal e39 vyzerá, že má jednoduchšie káblovanie auta ako e34.
Išiel by som do toho hneď, len čoskoro budem doma len na víkendy, nemám jamu, na tehlách by sa to dalo robiť tiež, kopec vecí, už som spravil ale neviem no.

Re: e34 530d

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 12:45
od sklenus
ViktorDDD napísal:
pekne si to dal na hlavu musím uznať :mrgreen:
všetko sa dá keď človek chce, problém môže byť s olejovou vaňou ale to by sa dalo nejak skombinovať, rezať, variť, ...., musíš dať motor do auta a potom budeš vidieť kde je koľko miesta a podľa toho
z elektriky nebude pasovať nič, musíš všetko poprehadzovať z tej e39


Ja som nešoféroval [-X

Re: e34 530d

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 15:05
od Milosss
Ako poviem ti, ked to dokazes, klobuk dole. Vazne.
Ale teraz k problemom. Myslim ze budes musiet vymenit komplet c velom motorovom priestore privod paliva, M57 ma uz chladic nafty, dalej ta cela elektroinstalacia, ta bude asi najviac na zabratie.
K STK, to ze povies ze si menil motor je OK, ale ked najdu na bloku vyrazene M57, pripadne 4 ci 5 ciferny kod, aky byva na benzinovych M50kach co si pamatam, a urcite ho bude mat aj M57ma, tak velmi rychlo zistia, ze ten motor v zivote v e34ke nebol.
Neviem kde chodievas na STK a aky personal tam je, ale pri troche smoly to odhalit taky problem nebude. Trocha kontaktov by asi bodlo. Pretoze kontrolovat cislo motoru je otazka par sekund pre tych ludi, co tam robia.
Kazdopadne ak sa pustis do takehoto niecoho velkeho, tak by bolo dobre to dotiahnut do konca. Kazdopadne mas guraz a drzim ti palce, nech ti to vyjde.

Re: e34 530d

Napísané: Pondelok, 25. Júla 2011, 18:41
od PetiE34
ideš nato bude to pecka , diferak pohladaj s najpodobnejším pomerom z inej motorizácie a najlepšie samosvor , prehod všetko v com je elektrika alebo co najviac aj palivovú sústavu, palubovka a budíky sa nejak spasujú
potom to zober na diagnostiku ku neakému maníkovy ktorý odstráni všetky chybové hlásenia + chiptuning :twisted:

a bude z toho delo, dalšia pýcha klubu

Re: e34 530d

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 00:41
od Mi_t_is
Len bacha s tou STK.. jedine po známosti.. zistia to a máš problemov vyše hlavy :).. každopádne by to mohlo fungovať ;)

Re: e34 530d

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 09:54
od ViktorDDD
ak ti ide o tých 135kW tak jednoduchšie je ten tvoj 3,0d motor predať bez turba, keď je v poriadku tak za to môžeš dostať pekné prachy za to si kúpiš TDS-kový motor ktorý nie je problém za víkend namontovať a spojazdniť v e34ke, na turbe z 3,0d prerobíš reguláciu lopatiek na pretlakovú namontuješ na TDS motor, chip na mieru aby sa zladilo turbo s čerpadlom a máš bez problémov výkon tej M57 na TDSku, a k tomu pomerne lacné servisné náklady oproti tej M57, aj keď je to spoľahlivý motor ale taký vstrek alebo váha alebo podobné veci sú dosť drahé

Re: e34 530d

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 11:02
od 4dams
ja keby som take nieco riesil, menil by som len motor s riadiacou jednotkou. Upravil by som uchyty motora, napravnicu a dal urobit medzikus na prevodovku, dopasoval sanie, vodu a kurenie... poloosi, diferak kardan, prevodovka to vsetko v pohode znesie, to by som ani neriesil...
Asi lepsie ako riesit dalsich 300 veci okolo... Ako uchyty prevodovky, kardan, diff, poloosy, napravnica, riadenie, , kurenie, palubny pc, komplet budiky s kablami, radenie staci aby bolo o 1 cm posunute a uz je problem a tak isto riadenie, ... To uz rovno uplne vsetko prehodit z tej E39 do E34, uplne vsetko aj interier s komplet celou elektrikou... A neviem si predstavit ani samotne kurenie prehodit...
Na to treba poriadny know how, poriadne vybavenie, strasne vela casu a vela eur aby to bolo poriadne...

radsej by som upravoval uchyty na servocerpadlo z e34 do e39 ako dopasovat riadenie s napravnicou a s tym suvisiace veci...

Držím palce! je to dobrý nápad...

tu mas insipiraciu za 25 000 eur
http://www.youtube.com/watch?v=k498LwPc ... r_embedded

Re: e34 530d

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 15:06
od sklenus
Je to tak chalani, je to pomerne náročné a hlavne nemám priestory a poriadne vybavenie.
Chcel som to vymeniť zato, že mám doma komplet e39 vcelku a nemusel by som postupne kompletovať po jednotlivý dieloch, ale rozhodol som sa opraviť tú e39nu a nechať si svoju e34 v pôvodnom stave nateraz.
zatiaľ to bude asi najrozumnejšie riešenie....

Re: e34 530d

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 15:09
od sklenus
4dams napísal:
ja keby som take nieco riesil, menil by som len motor s riadiacou jednotkou. Upravil by som uchyty motora, napravnicu a dal urobit medzikus na prevodovku, dopasoval sanie, vodu a kurenie... poloosi, diferak kardan, prevodovka to vsetko v pohode znesie, to by som ani neriesil...
Asi lepsie ako riesit dalsich 300 veci okolo... Ako uchyty prevodovky, kardan, diff, poloosy, napravnica, riadenie, , kurenie, palubny pc, komplet budiky s kablami, radenie staci aby bolo o 1 cm posunute a uz je problem a tak isto riadenie, ... To uz rovno uplne vsetko prehodit z tej E39 do E34, uplne vsetko aj interier s komplet celou elektrikou... A neviem si predstavit ani samotne kurenie prehodit...
Na to treba poriadny know how, poriadne vybavenie, strasne vela casu a vela eur aby to bolo poriadne...

radsej by som upravoval uchyty na servocerpadlo z e34 do e39 ako dopasovat riadenie s napravnicou a s tym suvisiace veci...

Držím palce! je to dobrý nápad...

tu mas insipiraciu za 25 000 eur
http://www.youtube.com/watch?v=k498LwPc ... r_embedded


mohol by som to nechať ale neviem si predstaviť ako moja 20ročná 4stupňová prevodovka bez elektrického riadenia s 260Nm prežije 410Nm .... :?:

a samozrejme tie peniaze pomaličky by sa dalo ale pomaličky je to na pár rokov nekonečnej roboty s 2mi nepojazdnými autami

Re: e34 530d

Napísané: Utorok, 26. Júla 2011, 17:02
od PetoK
Pokial nato nemáš poriadne vybavenie a fakt moooooc času a vela vela peňazí, rovno na to zabudni... preskladať to do E34 je čistá šialenosť, a nejde ani tak o mechaniku, to by sa ako tak dalo, ale z elektrickej stránky, na tých autách je obsolútne iná elektrika, musel by si vymeniť úplne úplne všetko... nielen že celú káblovačku auta, ale ani si neviem predstaviť ako by si zabudoval úplne odlišné diely - palubovku, kúrenie, klímu, komplet elektriku dverí, okien , sú tam iné zámky, budíky, páčky, vypínače, svetlá, moduly za kastlíkom - GM, LCM, EWS, iné klúče kvôli IMMO atď atď. A vo výsledku máš auto ktorému nesedia papiere a vozíš sa do prvého prúseru... tu nejde o STK/EK, ale keď s tým autom niekoho trafíš,nedajbože zraníš, príde na to poisťovňa, odmietne plnenie positky kvôli tomu že ti nesedí poistná zmluva, budeš to splácať do konca života... ja viem, že toto nechceš počuť, ale málo ludí ti to tu povie takto na rovinu... radšej si to oprav alebo rozpredaj na diely a zato kúpiš druhú E39, keďže máš predlift, tie už nestoja moc... :wink:

Re: e34 530d

Napísané: Štvrtok, 28. Júna 2012, 14:33
od dURi91
síce je to madarský inzerát ale je to príklad ze vsetko sa dá :)pekná raketa :twisted:

http://racing-bazar.hu/utcai/szemelyauto/bmw_e30_324td_530d_motorral_hivatalosan_csere_erdekel


e30 324 td OFICIALNE s 530d motorom , 5 stupnovy manual z e46 330d m,GTB 2260VK TURBo,vacsie vstreky,velký IC,70mm nerezovy vyfukovy system,sport podvozok,samosvorný difenciál 2.65 ,chip,short shifter,vyvarená kasna , novy lak ,merac tlaku turba,+voda+olej snimace ,v predcadzajucom inzerate majitel písal 231 koní a 550 nm + spotrebu 6litrov ,cena v prepocte cca 6250€

Obrázok

Re: e34 530d

Napísané: Štvrtok, 28. Júna 2012, 23:12
od sklenus
vyzerá to moc pekne, fakt neskutočne, ja v súčastnosti šetrím na m57takže každopádne tam pôjde a bude to pecka, už sa na to teším teraz, keď sa do toho pustím budem informovať,

inak dík za inzerát, na youtube som našiel e30 coupe s rámom a tiež je to kára

http://www.youtube.com/watch?v=i0JkNRGG5mA

inak kamoš ma raz viezol v e46 330d mal to chipnuté u AC schnitzera 250k/510Nm a neskutočne ma to zarazilo do sedáku