Strana 1 z 1

Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Štvrtok, 21. Júla 2011, 20:55
od Patricius
Máte niekto skúsenosť s prehodením motora(e34 tds) spolu s čerpadlom, kde sa pôvodné čerpadlo s mechanickým potenciometrom(v hlave čerpadla) zamenilo za ten s magnetickým behúňom(potenciometrom)?

Dá sa prispôsobiť- spojazdniť pôvodná riadiaca jednotka na to nové čerpadlo(?), alebo treba vymeniť aj RJ :?:

P.S. To s tým magnetickým behúňom je už to čo sa dávalo do e39, tam sa poriešilo kolísanie otáčok.

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Piatok, 22. Júla 2011, 10:04
od sklenus
ahoj, ten motor ti bežal po výmene toho čerpadla s pôvodnou RJ??
Nový motor treba s druhou RJ spárovať cez diagnostiku, takže ak ti to bežalo doteraz vymenil by som to všetko. asi najjednoduchšie riešenie

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Piatok, 22. Júla 2011, 12:40
od Patricius
motor je OK, čerpadlo je OK, ale stará RJ v aute kde je teraz motor s čerpadlom asi nedokáže rozpoznať čerpadlo. Totiž, ak RJ rozpozná čerpadlo-cvakne raz, ak nie tak cvakne 2x(cvaká samozrejme ten pohyblivý kus čo trčí z hlavy a sadá do spodku čerpadla).

No ak sme tam skúšali pripojiť pôvodnú(starú) hlavu, tak cvakne len raz, teda RJ ju spozná. Lenže tam chceme to nové čerpadlo so starou RJ.

Pôjde to teda na 100% spárovať? Netreba inú RJ(iný typ)?

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Nedeľa, 7. Augusta 2011, 10:37
od Patricius
sklenus napísal:
...Nový motor treba s druhou RJ spárovať cez diagnostiku...


Prečo to treba spárovať keď ine RJ idú aj bez spárovania?

Je to na 100% nutné spárovať :?:

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 09:13
od luky2208
Oprav ma ak niečo napišem zle ! Dali ste dole ellektronicku hlavu čerpadla,založili druhu a auto neštartuje. Potom ste vymenili čerpadlo a dali ste naneho pôvodnu hlavu a opeť nič. Potom ste vymienali RJ a opeť nič ? O žiadnom sparovani RJ a čerpadla u TDSka som ešte nepočul a zo dva také auta som už spravil :-k . Ak je RJ,modul imobilizeru a kluč z jedneho auta tak motor musí bežať !!! A bude jedno či tam bude čerpadlo z E34,E36,E39,E38.

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Nedeľa, 14. Augusta 2011, 11:37
od ViktorDDD
aj ja keď dobre viem tak jediný problém môže byť v priemere príruby čerpadla, ostatné je už len o správnom nastavení

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 13:06
od Patricius
v podstate RJ nejde na nový typ čerpadla(ten posledný). Mali sme inú RJ, ktorá išla aj na tomto aj na staršom čerpadle, ale tá sa medzitým predala a teraz chýba. Už sme vyskúšali všeličo, RJ z iných TDS(ktoré jazdia) len sú do roku 94 a tie nám nešli.

Nemáte niekto /z okolia TN/ RJ v aute z rokov 1995,96(e34 možno aj e39) na vyskúšanie?

luky2208 napísal:
je RJ,modul imobilizeru a kluč z jedneho auta tak motor musí bežať !!! A bude jedno či tam bude čerpadlo z E34,E36,E39,E38.

ano je tam všetko pôvodné :-k

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 18:14
od luky2208
Takže treba spravne nahodiť elektronicku hlavu čerpadla a potor bude bežať :wink: Jednoducho povedané,povymieňali ste strašne vela vecí a teraz je z toho šalát. Treba to len od zakladu nastaviť a motor pôjde.
Je teraz na motore čerpadlo z ktorého bola dole elektronicka hlava ?

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 18:56
od Patricius
luky2208, máme tam teraz nahodenú hlavu s mechanickým potenciometrom, a to ide vcelku v pohode, až na to nepatrné kolísanie otáčok. Máme druhú hlavu, ktorá je 100% dobrá a to je tá z magnetickým behúňom, no a na súčasnej RJ nejde, len 2x cvakne(asi ten behúň, akokeby to RJ nerozozná). Avšak vieme, že na inej RJ tá hlava a teda celé čerpadlo išlo a na to treba pravdepodobne novšiu RJ, alebo to spárovať :-k , ale tak ak vravíte, že sa to nemusí párovať, ako inak to rozchodiť?
No a tie motory boli oba otestované a plne funkčné, došlo len k prehodeniu z auta do auta.

Je možné, že je to rozdielnym softom v RJ, boli tam nejaké rozdiely?

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 20:11
od luky2208
Patricius napísal:
luky2208, máme tam teraz nahodenú hlavu s mechanickým potenciometrom, a to ide vcelku v pohode, až na to nepatrné kolísanie otáčok. Máme druhú hlavu, ktorá je 100% dobrá a to je tá z magnetickým behúňom, no a na súčasnej RJ nejde, len 2x cvakne(asi ten behúň, akokeby to RJ nerozozná). Avšak vieme, že na inej RJ tá hlava a teda celé čerpadlo išlo a na to treba pravdepodobne novšiu RJ, alebo to spárovať :-k , ale tak ak vravíte, že sa to nemusí párovať, ako inak to rozchodiť?
No a tie motory boli oba otestované a plne funkčné, došlo len k prehodeniu z auta do auta.

Je možné, že je to rozdielnym softom v RJ, boli tam nejaké rozdiely?

No ved ked vam to beží na staru hlavu ale to koliše tak je vyhraté. Treba nastavuť rozvod,predvstrek a potom doladiť hlavu a už to fičí. Nad čim ešte dumete ? :-k Teraz som nepochopil načo to vlastne vymienaťe všetko ?

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 21:16
od Patricius
Nechápeme sa :smile: , chceme tam dať tú hlavu na ktorej nekolíšu otáčky, ale tá tam nejde(no je funkčná) a nevieme prečo...pravdepodobne pre rozdielne RJ...

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 21:58
od ViktorDDD
kolísavý voľnobeh - pravdepodobne zlá dávka paliva, keď všetko nastavíte ako má byť tak nebude kolísať

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Pondelok, 15. Augusta 2011, 22:37
od Patricius
v nasom pripade je to vysuchana ba az zodrata cast plochy behuna v elektronickej hlave cerpadla...znama to zavada od opotrebenia trenim. Behun nema dobra kontakt v danych otackach, tak hlada inu polohu a tym kolisu otacky. Preto chceme rozchodit inu elektr.hlavu kde je pridavanie plynu na magnetickom
principe, pouziva sa aj v e39.

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Utorok, 16. Augusta 2011, 11:49
od luky2208
Patricius napísal:
v nasom pripade je to vysuchana ba az zodrata cast plochy behuna v elektronickej hlave cerpadla...znama to zavada od opotrebenia trenim. Behun nema dobra kontakt v danych otackach, tak hlada inu polohu a tym kolisu otacky. Preto chceme rozchodit inu elektr.hlavu kde je pridavanie plynu na magnetickom
principe, pouziva sa aj v e39.

no tak to si mal napisať už na začiatku aky je dôvod vymeny.domyšlať si zatial neviem :mrgreen: možno časom. Tak potom prichadza do uvahy bud zohnať hlavu z rovnakeho čerpadla alebo RJ+hlavu čerpadla+imobylizer ak ho riadiaca jednotka má + kluč,respektive čip z kluča.
Ale aj tak sa mi to z tou zamenou nezdá :-k Lebo bol som meniť jednemu chalanovy tu z klubu na E34 hlavu a aj mu to nastavovať a mal dve rôzne a na oboch sa mi auto podarilo naštartovať. Neviem aky mal nik ale pokusim sa to najst v PMkach.

Re: Zámena čerpadiel na TDSku

Napísané: Piatok, 19. Augusta 2011, 15:31
od Patricius
takže musí byť RJ len z e34 a to z roku 95,96.

RJ z e39 tds nepasuje ](*,)